افزایش تقاضای داخلی پروپان مخلوط 

,
افزایش تقاضای داخلی پروپان مخلوط 

به گزارش بازار نفت و گاز، پروپان مخلوط در شمال غربی اروپا همچنان قوی است و بازار داخلی با کمبود عرضه در پی استفاده از پروپان به‌عنوان سوخت پالایشگاه مواجه است.

تولیدکنندگان مواد پتروشیمی به دلیل افزایش قیمت نفتای جایگزین علاقه‌ای به پروپان نداشتند. حق بیمه مبادله پروپان ماه قبل با 87.50 دلار در تن معادل نفتا در 30 سپتامبر بسته شد، درحالی‌که در ارزیابی قبلی 102.75 دلار در میلیون تن بیشتر بود. در داخل، کاهش دما باعث شد تقاضا و عرضه هنوز محدود باشد. یک منبع گفت: این روزها همه خریدار هستند.

در بازار محموله بزرگ پروپان CIF، یک پیشنهاد شنیده شد. پیشنهاد BP برای محموله TOT برای تحویل 16 تا 20 اکتبر با قیمت 100٪ ثابت 802 دلار در تن بود. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس رابطه بین بازارهای فیزیکی و کاغذی ارزیابی شد.

به‌ طور مستقیم، این مبلغ 803 دلار در میلیون تن بود که 13.75 دلار در میلیون تن در روز کاهش یافته و به حق بیمه 6.25 دلار در میلیون تن در مبادله پروپان CIF ARA در ماه اکتبر رسیده است.

در بازار ساحلی پروپان، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. به‌ طور کامل، بازار ساحلی پروپان با 838 دلار در میلیون تن و حق بیمه 35 دلار در میلیون تن برای محموله بزرگ، در مقایسه با 852 دلار بر میلیون تن و حق بیمه 35.25 دلار/میلیون تن در 29 سپتامبر ارزیابی شد.

FCA ARA با کاهش 8 دلار در میلیون تن در روز در نهایت 857 دلار در میلیون تن و بازار باربری FOB نیز با کاهش 8 دلار در میلیون تن در نهایت 857 دلار/میلیون تن ارزیابی شد.

توضیحات روزانه Platts از بوتان اروپایی

بوتان مخلوط اروپای شمال غربی نسبت به نفتا در 30 سپتامبر قوی‌تر بود زیرا علاقه خرید برای ترکیب اصلی‌ترین عامل حمایتی در منطقه بود. تقاضا برای عرضه به‌ طور قابل‌ توجهی کاهش یافته است زیرا جایگزین‌های ارزان‌قیمت نفتا بر منافع تولیدکنندگان پتروشیمی غالب است.

Equinor یک محموله 12000 تن را برای تحویل 16 تا 20 اکتبر با قیمت 100٪ ثابت CIF ARA اکتبر به اضافه 1 دلار/تن در ماه ارائه داد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار بزرگ محموله CIF به‌طور مستقیم 758 دلار در میلیون تن، 8.75 دلار در میلیون تن در روز و بالاتر به‌عنوان درصد نفتا با 105.98 درصد ارزیابی شد.

در بازار زیرزمینی بوتان، یک پیشنهاد در روند ارزیابی Close Market Platts مشاهده شد. صحرا برای خرید 4000 میلیون تن FOB coaster برای تحویل 7-9 اکتبر، 108.75٪ CIF NWE نفتا در اکتبر پیشنهاد داد. بازار کوتر بوتان FOB Seagoing 771.34 دلار در میلیون تن ارزیابی شد و به‌عنوان درصد نسبت به نفتا با 107.83 درصد بالاتر بود. بازار CIF افزایش یافت و به‌ طور کامل در 728 دلار در میلیون تن ارزیابی شد. این امر باعث می‌شود که FOB ساحلی 43.25 دلار در میلیون تن بیشتر از CIF باشد بنزین طبیعی عقب‌ماندگی را افزایش می‌دهد.

پروپان ساحل خلیج آمریکا با افزایش 2.625 سنت به بالاترین رقم سال گذشته خود در 30 سپتامبر رسید. S&P Global Platts پروپان غیر LST، منعکس‌کننده بشکه در انبار و انشعاب Enterprise NGLs در مونت بلویو، تگزاس را با قیمت 1.44 دلار در هر بشکه برای معامله با NYMEX نوامبر West Texas Intermediate که 20 سنت بالاتر در 75.03 دلار در هر بشکه قرار گرفت، ارزیابی کرد.

قیمت نفت خام در اوایل 30 سپتامبر کمی بیشتر از 73 دلار در بشکه بود. بوتان معمولی و بنزین طبیعی هر روز تقویت می‌شدند اما نه به میزان پروپان. بوتان معمولی غیر LST 2 سنت افزایش یافت و به 1.55 دلار در هر گالن رسید، درحالی‌که بنزین طبیعی غیر تارگای اکتبر با 1 سنت افزایش به 1.8025 دلار در هر بشکه رسید و ارزش نسبی آن در برابر نفت خام به 68 سنت/بشکه بالاتر از WTI رسید. پلاتس بنزین طبیعی ماه نوامبر را 1.77 دلار در هر گالن ارزیابی کرد و ساختار بازار 3.25 درصدی عقب افتاده بزرگ‌ترین ساختار بازار از 26 فوریه بود.

ارزیابی نهایی اتان غیر LST در ماه سپتامبر نیز به بالاترین سطح خود در سال گذشته رسید و از 1.5 سنت به 43.25 سنت/گالن رسید. قیمت گاز طبیعی همچنان در حال افزایش است و 39 سنت بالاتر از جلسه قبلی در 5.867 دلار در میلیون تن ثابت شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت گاز مایع LPG آسیا صعودی شد!!

تفسیر بازار محموله های بنزینی

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *