افزایش تقاضای نفت جهانی

,
افزایش تقاضای نفت جهانی

به نقل از بازار نفت و گاز ایران ، افزایش تقاضای نفت جهانی تا 2 میلیون در ماه اوت و این آمار به ۹۹ درصد سطح قبل از کووید رسید همچنین صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه اوت برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین میزان خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است.برای مشاهده این خبر در آبان ماه 1401 با ما در ادامه تحلیل همراه باشید.

افزایش تقاضای نفت جهانی در ماه اوت

اطلاعات دريافتي از ابتکار داده‌های سازمان‎هاي مشترک (JODI)  داد که پس از کاهش غیرمعمول فصلی در ماه جولای، تقاضای جهانی نفت در ماه اوت ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به ۹۹ درصد سطح قبل از کووید رسید.
مجمع بین‌المللی انرژی (IEF) مستقر در ریاض با استناد به آخرین داده‌های JODI اعلام کرد که افزایش تقاضای نفت جهانی در ماه اوت به دلیل مصرف بالاتر در ایالات متحده، چین، ژاپن، عربستان سعودی و اندونزی بوده است.
نکته قابل توجه در ماه آگوست همچنین افزایش روزانه۵۰۰ هزار بشکه در تولید جهانی نفت خام بود كه باافزایش تقاضای نفت جهانی و  افزایش تولید عربستان سعودی به بالای ۱۱ میلیون بشکه در روز همراه گرديد.
داده ها نشان می‎دهد که در ایالات متحده، تولید نفت‎خام در ماه اوت ۲۹۰ هزار بشکه در روز بيشتر شده و نسبت به سال قبل، ۸۱۳ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. تقاضای محصول در ماه اوت ۱,۴۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و ميزان ذخایر نفت خام آمریکا به ۲۲.۷ میلیون بشکه کاهش يافت.
بازگشت تقاضای جهانی در ماه اوت به دنبال کاهش ۱,۱ میلیون بشکه در روز در ماه جولای صورت می‎گیرد که برای این زمان از سال، افت غیرمعمولی بود.

برای مشاهده تحلیل بررسي ماهانه بازار نفت کلیک کنید.

 

محدودیت رشد افزایش تقاضای نفت جهانی

افزایش تقاضای نفت جهانی برای ماه اوت ممکن است اتفاق بزرگی باشد، اما بازار و تحلیلگران بازار نفت می‎گویند که کندی اقتصادی مداوم و رکودهای در حال پیشروی می‎تواند رشد تقاضا را در کوتاه مدت محدود کند.
عرضه بیش از حد انتظار قبلي محدود خواهد شد پس از اینکه گروه اوپک پلاس در اوایل ماه جاری بزرگترین کاهش تولید خود را از سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. علیرغم اعلام کاهش ۲ میلیون بشکه در روز، کاهش واقعی تولید نفت اوپک پلاس نصف این رقم و حدود ۱ میلیون بشکه در روز تا ۱,۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این بدان دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان، ماه‎هاست كه قادر به تولید به سهمیه خود نبوده‎اند.
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) هفته گذشته هشدار داد تصمیم اتحادیه برای کاهش عرضه نفت از نوامبر، ريسك امنیت انرژی را در سراسر جهان افزایش می‌دهد و به قیمت‌های بالاتر نفت منجر مي‎شود که می‌تواند نقطه اوج رکود جهانی باشد. آژانس برآوردهای خود را در مورد رشد تقاضا برای سال جاری و سال آینده کاهش داد.برای مشاهده افزایش تقاضای نفت جهانی در عربستان در ادامه با ما همراه باشید.

 

محدودیت رشد افزایش تقاضای نفت جهانی

برای مشاهده تحلیل پایپینگ در صنایع نفت و گاز چیست؟ کلیک کنید.

 

افزایش تقاضای نفت جهانی عربستان در ماه اوت 

داده‌های ابتکار مشترک داده‌های سازمان (JODI) روز دوشنبه نشان داد که صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه اوت برای سومین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین میزان خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است.
صادرات نفت خام در ماه آگوست نزدیک به ۳ درصد افزایش یافت و به ۷,۶۰ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ – از ۷.۳۸ میلیون بشکه در روز در ژوئیه ميباشد.
بزرگترین صادرکننده نفت جهان تولید نفت خام خود رااز ۱۰,۸۱۵ میلیون بشکه در روز به ۱۱.۰۵۱ میلیون بشکه در روز در ماه اوت افزایش یافت.اوپک پلاس که گروهی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه است، در نشستی در وین در اوایل ماه جاری توافق کردند که سقف تولید خود را به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *