افزایش صادرات بنزین چین در سپتامبر

افزایش صادرات بنزین چین در سپتامبر

افزایش صادرات بنزین چین در سپتامبر توسط پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه ای WestPacific Petrochemical Corp درشمال شرق استان لیائونینگ چین قرار است که در ماه سپتامبر صادرات بنزین خود را افزایش دهد. این پالایشگاه که بیشتر محصولات آن صادراتی است در ماه سپتامبر صادرات خود را به ۱۰۵ هزار تن خواهد رساند. درحالی که درماه آگوست کل صادرات بنزین این پالایشگاه ۶۶ هزار تن بوده است در سپتامبر ۵۹% درصدبه صادرات بنزین این پالایشگاه اضافه خواهد شد.

منابع چینی اعلام کرده اند که کشتی STI Providenceقراراست محموله های فوق را از دالیان به سنگاپور حمل نماید. کشتی بزرگ دیگری به نامSciroccoنیزتا تاریخ ۹سپتامبر قرار است محموله بنزین مشابهی راازژوشان چین به سنگاپور ویابه پایانه های خلیج فارس برساند. مادام که وضعیت تقاضا خوب است مسیرهای کشتیرانی از شمال به جنوب آسیا وبه خلیج فارس شاهد حمل بنزین به سوی این مناطق خواهدبود.

شاهداین ادعا،شرکت دولتی استات اویل در کشور پاکستان است که چندی است به دنبال خرید بنزین با اکتان ۹۲ به میزان ۱۶۵ هزار تن می باشد و قرار است یک محموله چهار هزار تنی از همین نوع بنزین در ماه نوامبر به ترمینالKeamariدرپاکستان تحویل شود. تانکر بزرگ Lian Song Hu قرار است محموله سنگینی از بنزین رادر ۹ سپتامبر از سنگاپور به مقصد فجیره حمل نماید.

شرکت South Korea’s GS Caltex به دنبال خریدهای سنگین نفتا است

در مناقصات جاری در روز اول سپتامبر شاهد بودیم که شرکت کره ای South Korea’s GS Caltex کماکان به دنبال خریدهای سنگین نفتا برای تولید محصولات در پالایشگاه خود می باشد که قرار است در نیمه اول و نیمه دوم ماه اکتبر به مشتریان تحویل داده شود. شنیده‌ها همچنین حاکی از آن است که یک شرکت کره ای دیگر به نام Lotte Chemخریدار نفتا با ۸۰ درصد پارافین برای تحویل در ماه اکتبر بوده است. میزان رغبت و تمایل به انجام معامله و خرید فرآورده های نفتی در آسیا با توجه به وقوع طوفان آیدا در آمریکاکمی بیشتر از قبل است و لذا بازار آسیا در غیاب پالایشگاههای منطقه لوئیزیانای آمریکا توانسته‌اند تا حدودی نیاز بازار را اشباع نمایند.

کاهش قیمت بنزین در سنگاپور

کاهش قیمت بنزین در سنگاپور-به گزارش تیم تحلیلی بازار نفت و گاز از بازارهای مناطق مختلف جهان قیمت بنزین با اکتان ۹۲ تا ۹۷ نوسانات کاهشی در سنگاپور، در حدود دو دهم تا سه دهم دلار در هر بشکه داشته است. گازوئیل با درصدهای مختلف گوگرد مقدار بسیارکمی رشد قیمت در حدود نیم دلار تا یک دلار در هر بشکه داشت و سوخت کوره نیز اندکی کاهش داشت.در فجیره نفتا در حدود ۴ دلار افزایش در هر تن داشت. بنزین با اکتان ۹۲ و ۹۵ کاهش خیلی جزئی در فجیره داشت. سوخت شناورهای دریایی رشد نسبتاً خوبی در روز اول سپتامبر داشت و در هر تن۱۰ تا ۳۰ دلار افزایش قیمت داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *