افزایش ظرفیت تولید گاز میدان زاکم در ابوظبی

افزایش ظرفیت تولید گاز میدان زاکم در ابوظبی

به گزارش بازار نفت و گاز، ADNOC قرارداد 548 میلیون دلاری برای خط اصلی گاز در میدان زاکم پایین منعقد می کند. قرارداد EPC منعقد شده به NPCC با هدف افزایش ظرفیت تولید گاز میدان زاکم پایین از 430MMSCFD به 700MMSCFD است. شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) قراردادی به ارزش 548 میلیون دلار با شرکت ملی ساخت و ساز نفت (NPCC) برای ساخت یک خط اصلی گاز در میدان زیرین زاکوم خود در ابوظبی، امارات متحده عربی اعلام کرد.

افزایش ظرفیت تولید گاز میدان زاکم

قرارداد مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) که توسط ADNOC Offshore اعطا شد، با هدف افزایش ظرفیت تولید گاز میدان زاکم پایین از 430 میلیون فوت مکعب استاندارد در روز (MMSCFD) به 700MMSCFD است. از آنجایی که ظرفیت تولید نفت زاکم پایین تا سال 2025 به 450000 بشکه نفت در روز (B/D) افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود خط لوله جدید حجم افزایش یافته گاز تولید شده توسط این میدان را تامین کند.

قرارداد افزایش ظرفیت تولید

یاسر المازروعی، مدیر اجرایی بالادستی ADNOC گفت: «این قرارداد ما را قادر می‌سازد تا با افزایش ظرفیت تولید از میدان زاکم پایین، گاز بیشتری تولید کنیم. این امر از طرح جامع گاز ما حمایت خواهد کرد که بازیابی رقابتی گاز را برای ایجاد خودکفایی گاز برای امارات متحده عربی و رشد صنعتی فراهم می کند و در عین حال به پاسخگویی به تقاضای فزاینده جهانی برای انرژی نیز کمک می کند. به عنوان بخشی از این پروژه، یک خط لوله زیردریایی جدید ساخته خواهد شد که 85 کیلومتر از جزیره داس تا ابر مجتمع زاکوم غرب امتداد دارد.

برنامه‌هایی برای توسعه تولید گاز

این پروژه که انتظار می‌رود در سال 2025 تکمیل شود، همچنین شامل برنامه‌هایی برای توسعه، نصب و آزمایش یک سکوی جدید در مجتمع و یک مرکز جدید دریافت گاز در جزیره داس است. گفته می شود که ظرفیت تولید گاز توسعه یافته میدان زاکوم پایین با طرح اصلی گاز ADNOC برای کمک به امارات متحده عربی برای دستیابی به خودکفایی برای گاز و تامین تقاضای رو به رشد جهانی انرژی هماهنگ است.

احمد سویدی، مدیرعامل شرکت فراساحلی ADNOC گفت: زاکم پایین یک دارایی استراتژیک برای ADNOC و امارات متحده عربی است و با همکاری شرکای بین‌المللی خود، به بازگشایی و به حداکثر رساندن ارزش از این حوزه در راستای استراتژی رشد هوشمند ADNOC در سال 2030 ادامه خواهیم داد.

“این جایزه بخش مهمی از برنامه توسعه بلندمدت این حوزه است و به تقویت موقعیت ADNOC به عنوان یک تامین کننده انرژی کم هزینه و کم کربن برای مشتریان در سراسر جهان کمک خواهد کرد.” اخیرا ADNOC پنج قرارداد چارچوبی به ارزش 1.83 میلیارد دلار را با هدف توسعه ظرفیت تولید نفت و گاز کم کربن خود منعقد کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *