افزایش قیمت قیر ایران همزمان با افزایش تقاضا

,
افزایش قیمت قیر ایران همزمان با افزایش تقاضا

به گزارش بازار نفت و گاز، قیمت قیر ایران با افزایش تقاضای هند، امارات، سریلانکا و افریقا در هفته جاری بین 35-40 دلار در تن افزایش یافت. عرضه نیز علاوه دسترسی به خوراک کاهش یافتۀ UB و قیمتهای بالاتر که در IME می شود، محدود شد.

محموله های فله با قیمت 385 دلار/ تن فوب در بندر امام خمینی عرضه می شوند. اکثر معاملات در ابتدا با قیمت 360-365 دلار در هر تن منعقد شدند، اما با پیشرفت هفته قیمتها ثابت شد.

محموله 5.000 تنی در بندرعباس با تحویل 5 روزه با قیمت 390 دلار در هر تن به فروش رسید. 9.000 تن از تقاضای پاکستان با قیمت 99.000-100.000 ریال/ کیلوگرم (معادل 380 دلار در تن) در اصفهان سابق فروخته شد که هفته ای 10.000 ریال/ کیلوگرم افزایش داشت. هیچ تقاضایی از افغانستان مطرح نشد. تقاضا برای درام در حالی بود که نگرانی ها از نرخ حمل و نقل به هند و کمبود کانتینر بر بازار حاکم بود. تأمین کنندگان در تأمین سفارشات تردید داشتند و معاملات را به دلیل پیش بینی ادامۀ افزایش قیمت به تعویق انداختند.

بیشتر بخوانید:تاثیر مستقیم حمل بر بر عرضه روغن پایه

ثبات تقاضا در ویتنام علیرغم فصل بارندگی

تقاضا در ویتنام همچنان ثابت بود و برخی وارد کنندگان از تلاش برای بارگیری محموله ها در نوامبر دست کشیدند. یک محموله 3.000 تنی که از هفته گذشته مورد بحث بود، با 483 دلار/ تن cfr جنوب ویتنام به پایان رسید و در نیمه دوم نوامبر از سنگاپور بارگیری شد. همچنین یک محموله 5.000 تنی از سنگاپور با قیمت 490-495 دلار در هر تن برای تخلیه دو بندری در جنوب ویتنام معامله شد.

علاوه براین، یک محموله 3.000 تنی از سنگاپور به شمال ویتنام با قیمت 510 دلار در تن با بارگیری در پایان نوامبر معامله شد. تداوم آب و هوای بارانی در شمال و جنوب، برخی از وارد کنندگان را به حاشیه کشانده و از تحویل بار به کاربران نهایی خودداری می کنند. انتظار می رود بازار داخلی در شمال به دلیل این شرایط آب و هوایی از این هفته رشد کند،

در حالی که در جنوب ممکن است به تدریج فعالیتها از نوامبر ادامه یابد. قیمتهای داخلی این هفته در حدود 11.000-11.500 دانگ/ تن در مخازن سابق حفظ شد و فروش آن نیز به دلیل آب و هوای بارانی محدود شد.

بیشتر بخوانید:افزایش همزمانی قیر در سنگاپور و ایران

تاثیر مستقیم حمل بر بر عرضه روغن پایه

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *