افزایش قیمت محموله های بنزین

,
افزایش قیمت محموله های بنزین

به گزارش بازار نفت و گاز، قیمت محموله های بنزین اروپایی در روز پنجشنبه افزایش یافت و قیمت پایه یوروبوب اکسی بارگیری 13 تن افزایش یافت. بر اساس آخرین داده های مشاوره، سهام بنزین به طور مستقل در ARA در هفته شاهد حرکت کمی بود.

سطح موجودی تنها با 0.4 درصد به 816،000 تن رسید. ترکیبی از مواد زمستانی همچنان باعث ازدحام در آمستردام می شود و نرخ حمل بار در بالاترین حد 14 ماه گذشته در هفته گذشته باقی می ماند. نفتکش های حامل بنزین از منطقه ARA به مقصد کانادا، مصر، مدیترانه، ایالات متحده و غرب آفریقا حرکت کردند و از فرانسه، مدیترانه، سوئد و لاتوو وارد شدند.

به طور کلی، عقب ماندگی مداوم در منحنی بنزین باعث می شود که محصول در مخزن نگهداری نشود و فروش را تشویق کند. اختلالات جدیدی در بخش پالایش اروپا نیز در روز پنجشنبه ظاهر شد. در نروژ، عملیات پالایشگاه 200000 بشکه در روز ناحیه متعلق به نروژ به دلیل نشت گاز در محل مختل شد. equinor حدود ساعت 14:00 به وقت نروژ گفت که پالایشگاه کار عادی خود را از سر گرفته است.

تغییرات محموله های بنزینی در بازار اروپا

در بریتانیا، اتحادیه های صنفی گفتند که اعضای آن در b/d 204000 با اکثریت 98 درصد رای مثبت به اعتصاب داده اند، زیرا آن ها در مورد اختلاف حقوق و دستمزد به دنبال مشکلات مالی در اپراتور سایت essar oil UK برآمده اند. محموله های بنزینی بدون اکسی در اروپای شمال غربی با 773.50 تن بر اساس cif thames ، از 746.25 تن در روز معاملات قبلی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در صورت عدم وجود نقدینگی، مقدار مخلوط 3.50 تن و 10 تن تفاوت بار بین ARA و تیمز در بارگیری های غیر اکسی در ساعت 16:30 BST اعمال شد. بر اساس میانگین 34 دلار در هر بشکه مبادله ماه اکتبر یوروبوب، بارگیری های غیر اکسی در ساعت 16:30 پیش از میلاد با نرخ 760 در تن تعیین شد. محموله های غیر اکسی با قیمت 19.25 تن در آخرین تراکم اروپایی بدون اکسید VWA، با قیمت 16.25 در تن در روز معاملات قبلی علامت گذاری شدند.

بارگیری بنزین در اروپا

ارزش یوروبوب اکسی بارگیری در روز پنجشنبه 13 تن افزایش یافت. در مجموع 9،300 تن یوروبوب اکسی دست به دست شد در روز پنجشنبه با میانگین وزن متوسط ​​743.50 تن، جایی که ارزیابی بعدا مشخص شد.

gunvor بارگیری را به petroineos ،shell و varo فروخت ، در حالی که litsaco یک بارگیری را به mabanaft فروخت. معاملات با حق بیمه تا ماه اکتبر مبادله اکسی بین 20-28 تن برای متوسط 23.25 تن حق بیمه توافق شد. دو هزار تن دیگر از یوروبوب غیر اکسی با وان ریک از gunvor با 751.25 تن و 34 تن حق بیمه تا تعویض اکسید اکتبر فروخته شد.

بعدا حداقل حجم کل 3،000 تن برآورده نشد. میانگین وزنی بر اساس روش argus بر اساس تجارت 2000 تن و ارزیابی 1000 تن بر اساس بهترین سطح پیشنهاد در ساعت 16:30 محاسبه شد. قیمت ارزیابی شده در ساعت 16:30، BST ،760 تن بود که نشان دهنده 34 تن حق بیمه برای مبادلات اکسید اکتبر بود و VWA ،754.25تن را به همراه داشت. در معاملات بعد از ظهر، پتروینئو در مجموع 7000 تن بنزین درجه یک را از هارتری و لیتاسکو خرید. قیمت 95 Ron بنزین به یوروبوب اکسی با نرخ 22/25 تن مشخص شد که نشان دهنده تجارت فیزیکی روز است.

افزایش قیمت نفتا در اروپا

قیمت نفتای اروپای شمالی با وجود کاهش ارزش نفت خام در میان تقاضای شرکت، افزایش یافت. محموله های نفتای اروپای شمال غربی با 717.50 تن، 1.75 تن افزایش یافت و به بالاترین حد خود در سه سال گذشته در هفته معاملات بازگشت. این افزایش علیرغم کاهش روزافزون ارزش قرارداد برنت در ماه گذشته رخ داد، که حاشیه های تصفیه فرضی را از 1.50 در هر بشکه در روز قبل به حدود 2 دلار در هر بشکه رساند.

قیمت نفتا در معاملات پنجشنبه بنزین بالاتر رفت. فعالیت مخلوط کردن بنزین به ویژه در آمستردام زیاد است، زیرا تولیدکنندگان اروپایی برای تولید محموله های درجه زمستان هم برای مصارف داخلی و هم برای صادرات تلاش می کنند. افزایش موقت تقاضا از انگلیس نیز ممکن است از فعالیت ترکیبی در شمال غربی اروپا حمایت کند.

علی رغم مشکلات موجود در انتقال نفتا به سمت رودخانه راین ، تقاضا از بخش پتروشیمی همچنان قوی است. سطح پایین آب به این معنی است که بارگیری ها فقط می توانند حدود 60 درصد از بارهای معمول خود را به مقاصد بالای راین حمل کنند. تقاضای قوی برای نفتا، مسیر آربیتراژ از اروپا تا آسیا – اقیانوسیه را در جریان معاملات روزهای پنجشنبه محکم نگه داشت.

ارزیابی در 717.50 تن نشان دهنده افزایش روز افزون پیش بینی قرارداد مبادله اکتبر است. هیچ معامله ای در معاملات بعد از ظهر منعقد نشد و هیچ پیشنهادی به ثبت نرسید.

بیشتر بخوانید:بازار نفت آسیا۳۰ سپتامبر

جهش صعودی قیمت اوره 

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *