افزایش قیمت پایه یوروبوب اکسی باعث گرانی شد 

,
محموله های بنزین اروپایی

 افزایش قیمت پایه یوروبوب اکسی باعث گرانی شد

افزایش قیمت پایه یوروبوب اکسی باعث گرانی شد -قیمت محموله های بنزین اروپایی در روز چهارشنبه با افزایش قیمت پایه یوروبوب اکسی بار افزایش یافت.

بر اساس آخرین داده های EIA ، انبارهای بنزینی آمریکا طی هفته گذشته به بالاترین حد خود در هفته گذشته رسیدند.

مجموع ذخایر بنزینی در هفته منتهی به 1 اکتبر 2 واحد افزایش یافت و به 225.1 میلیون بشکه رسید که بالاترین سطح هفتگی از 27 اوت است.

سهام نسبت به سال قبل 1 درصد و نسبت به قبل از کووید -19 2 درصد کاهش یافت. افزایش ذخایر بنزین ممکن است

نتیجه مستقیم تولید نفت خام باشد که طی پنج هفته 15.7 میلیون بشکه در روز را شکسته است،

2 درصد بیشتر از هفته قبل، 14 درصد بیشتر از سال قبل و 1 درصد افزایش نسبت به دو سال قبل است.

متعاقبا نرخ بهره برداری پالایشگاه به بالاترین سطح پنج هفته و به  89.6 درصد رسید، که نسبت به هفته قبل 2 درصد و 16 درصد بیشتر از سال

گذشته افزایش یافته است. شرکت کنندگان در بازار خاطرنشان کردند که اقتصاد آربیتراژ در اقیانوس اطلس نیز در روزهای اخیر بهبود یافته

و امکان افزایش رزروهای مسیر را فراهم کرده است. چندین وسیله جدید در روز چهارشنبه ظاهر شد ، والرو دوشیسای STI محموله 37000 تن را از پمبروک

در 8-10 اکتبر بارگیری کرد. و BP به طور موقت افق theoni را برای بارگیری 37000 تن محموله از کاستلون در 8 تا 10 اکتبر با گزینه های تخلیه شمال غربی اروپا ، ترانس آتلانتیک و آفریقای غربی رزرو کرد.

 

تاثیر بنزین روی بازار اروپا

معامله گران همچنان با عرضه محدود اروپا در روز چهارشنبه مبارزه می کردند ، زیرا عقب ماندگی شدید در هفته های اخیر منجر به فعالیت های

فروش سنگین شده که مخازن را خالی کرده است. وضعیت ناپایدار عرضه از قیمت قطعات حمایت می کند

زیرا مخلوط کن ها مجددا سطح سهام را پر می کنند. معامله گران قیمت، تغییر قیمت kpa 30 ron99 را در محدوده 30 – 35 تن کردند،

که حدود 10 تن در هفته قبل افزایش یافته است. شنیده شد که قیمت آلکیلات در حدود 1.28 برابر یوروبوب اکسی است

که در هفته ثابت بوده است. هیچ معامله بار در معاملات بعد از ظهر ظاهر نشد. fob اروپای شمال غربی درجه یک بنزین درجه یک eurobob oxy را به پایان رساند ،

اما بارگیری دریای مدیترانه غربی با 5 تن برای eurobob oxy پایین تر ارزیابی شدند و به سمت پایین حرکت کردند تا ارزش سوآپ را منعکس کنند.

محموله های بنزینی بدون اکسی در اروپای شمال غربی با نرخ 808 تن بر اساس cif thames از 813.50 تن در روز معاملات قبلی ارزیابی شد.

در صورت عدم وجود نقدینگی، ارزش مخلوط 3.50 تن و 10 تن تفاوت بار بین ARA و تیمز در بارگیری غیر اکسی در ساعت 16:30 BST اعمال شد.

قایق های بدون اکسی در ساعت 16:30 قبل از ظهر با قیمت 794.50 در تن بر اساس میانگین 55 دلار در تن به مبادله نوامبر یوروبوب در جلسه قبلی و پیشنهادات غالب در 63 تن معامله شد.

بارگیری بنزین در بازار اروپایی

یوروبوب اکسی روز چهارشنبه 12 تن افزایش یافت. در مجموع 22،000 تن اوروبوب اکسی در جلسه اواسط هفته تغییر کرد.

Guvnor ، varo ، litasco و کل انرژی ها همگی کشتی های قدیمی هستند ، در حالی که خریداران شامل petroineos ، shell ، total energy ، BMV mineraloel

، BP و Gunvor بودند. بارگیری ها با قیمت های 769.50- 791.50 تن و حق بیمه به معاوضه اکسید نوامبر با مبادله 39 – 46 در تن تغییر کردند.

و Eurobob oxy بر اساس میانگین وزنی حجم معاملات روزهای معاملاتی معادل 784.50 در تن برآورد شد که معادل 44 تن حق بیمه نسبت به مبادله اکسید نوامبر است.

4000 تن دیگر از یوروبوب غیر اکسی مورد معامله قرار گرفت که وارو به ترتیب از مجموع انرژی و هارتری به ترتیب 788 تن و 791 تن خریداری کرد.

درمعاملات بعد از ظهر، پتروینئو بنزین درجه یک را به BP و 797 تن و 795 تن فروخت. بنزین 95 ron به eurobob oxy مطابق با روز تجارت در 35.25 تن تعیین شد.

تفسیر اوضاع  نفتای اروپا

کاهش قیمت نفت خام قیمت محموله نفتا را از بالاترین سطح هفت سال گذشته کاهش داد ، اما نوسان قیمت ثابت فعالیت تجاری را محدود کرد.

سقوط bl/1.87 در ارزش قرارداد اصلی lce باعث شد قیمت محموله نفتا در روز چهارشنبه از 747.75  تن در روز پرتلاش به 731.50 تن کاهش یابد.

سقوط قیمت مستقیم هیچ تغییری اساسی را نشان نمی دهد و حاشیه های تصفیه احتمالی در روز در حدود 1/bl ثابت ماند.

و cepsa رزرو خود را در باربریridgebury john B  ، 37،000 تن در 7 اکتبر برای تحویل به بندر نیویورک ثابت کرد.

تقاضا در داخل اروپا به اندازه ای بود که حداقل در بعدازظهر تجارت را برانگیخت.

و  Trafigura برای تحویل به روتردام در بازه زمانی 27-31 اکتبر در مقایسه با ارزیابی های 7-31 اکتبر 12،500 تن به گلنکور فروخت. حق بیمه مبادله ماه قبل معادل 4.25 در تن در روز پس از عادی شدن معامله ارزیابی شد.

 

بیشتر بخوانید:بنزین قصد ارزان شدن ندارد

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

اخبار بازار نفت گاز پتروشیمی انرژی بنزیت و گازوئیل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *