افزایش قیمت گاز مایع LPG

,
افزایش قیمت گاز مایع LPG

به تحلیل بازار نفت و گاز ایران افزایش قیمت گاز مایع LPG در آسیا که قیمت LPG آسیا در 14 فوریه بهبود یافت، اما با تاخیر مواجه شد.بازار بوتان مدیترانه غربی ثابت ماند درصدی از نفتا 14 فوریه با بازار مراکش هنوز هم نزولی به نظر می‌رسد.

تفسیر روزانه LPG آسیایی

افزایش 23.25 دلاری در هر تن در معاملات آتی نفت برنت آسیا در آوریل ساعت 09:00 به‌وقت گرینویچ بسته شد، درحالی‌که فعالیت بازار کند بود. CFR پروپان شمال آسیا در 14 فوریه 808 دلار در هر تن ارزیابی شد که 12.50 دلار در هر تن بیشتر از جلسه قبلی است. CFR بوتان شمال آسیا در 14 فوریه ارزیابی شد که 3 دلار در هر تن بالاتر از پروپان و 2 دلار بالاتر در هر تن در جلسه قبل است.

حق بیمه پروپان در مقایسه با جلسه قبل درmt /22 ارزیابی‌شده است. در بازار 14 فوریه، بدون پیشنهاد و بدون هیچ معامله‌ای بود. ویتول برای یک محموله 46000 تنی پروپان برای ماه مارس پیشنهاد داد.

تحویل 1-13 CFR Ningbo، در مارس 25 دلار در هر تن با معادل 804 دلار در هر تن و همچنین محموله مشابه برای ماه مارس تحویل 1-15CFR Ningbo، در مارس 24 دلار در هر تن با معادل 803 دلار در هر تن است. تخفیف سوآپ پروپان مارس به میانگین ارزیابی نفتای ژاپن 2.75 دلار در هر تن افزایش یافت و از جلسه قبل به 65 دلار در هر تن در 14 فوریه رسید. فعالیت بازار بر واردات چین متمرکز بود.

تفسیر روزانه LPG خاورمیانه

سوآپ پروپان CP عربستان سعودی در ماه مارس در 14 فوریه 786/5 دلار در هر تن ارزش‌گذاری شد که 12.5 دلار در هر تن نسبت به جلسه قبل افزایش‌یافته است و 11.5 دلار در هر تن بالاتر از CP ترم فوریه است. مارس و آوریل سوآپ پروپان CP مارس و آوریل رو به عقب بود و در 14 فوریه 28.5 دلار در هر تن ارزش‌گذاری شد که در مقایسه با جلسه قبلی 1 دلار در هر تن کاهش یافت.

کاهش سوآپ پروپان CP در آوریل-مه 2.5 دلار در هر تن از جلسه قبلی و 25 دلار در هر تن در 14 فوریه است. منابع بازار خاورمیانه و حمل‌ونقل گفتند درحالی‌که بالابرها و معامله گران منتظر بودند، بازارها آرام بودند. مدت بارگیری و انتشار محموله عربستان سعودی بین 17 تا 20 مارس است.

در بازار VLGC، منابع حمل‌ونقل گفتند با حمل‌ونقل خاورمیانه ژاپن نشانه‌هایی از بهبود را در هفته گذشته مشاهده کرد. به‌عنوان فعالیت پیوسته در پایان فوریه افزایش یافت و در اوایل ماه مارس شنیده شد که بالابرها ثابت شدند. لیست کشتی‌ها در حال رشد بود و در ماه مارس، فشار بر نرخ‌های خاورمیانه-ژاپن در حال حاضر می‌تواند هر بازیابی را محدود کند.

قیمت جهانی میعانات گازی

تفسیر روزانه LPG مدیترانه غربی

بازار بوتان مدیترانه غربی ثابت ماند درصدی از نفتا 14 فوریه با بازار مراکش هنوز هم نزولی به نظر می‌رسد. مراکش، بزرگ‌ترین بازار منطقه را داشته است. درحالی‌ که به گفته منابع، ایالات‌متحده و پالایشگاه‌های منطقه عرضه به لطف آربیتراژ از سوی این شرکت، قوی بوده است. بااین‌حال اضافه کردند، ممکن است احساس نزولی در ماه مارس تغییر کند.

در بازار بوتان FOB مدیترانه غربی، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب رقابت نشانه‌ها، بازار بر اساس احساسات معامله‌گران ارزیابی شد. بازار بوتان FOB مدیترانه غربی باقیمت 943.75 دلار در هر تن و افزایش 10.75 دلار در هر تن در روز است.

بر اساس اطلاعات دریافت شده در طول روز کرایه حمل بار از لاورا به محمدیه 65 دلار در هر تن در بازار ارزیابی‌شده است. بازار پروپان FOB مدیترانه غربی 832.25 دلار در هر تن و 6.75 دلار در هر تن بالاتر ارزیابی‌شده است. در مراکش، محمولهCIF ، 760.50 دلار در هر تن برای تحویل 45 تا 60 روز آینده محاسبه‌شده است. و 4.75 دلار در هر تن کاهش یافت.

تفسیر روزانه LPG مدیترانه غربی

تفسیر روزانه LPG مدیترانه غربی

تحلیل بازار جهانی گاز مایع

تفسیر روزانه پروپان اروپایی

شرایط قیمت بازار پروپان در شمال غربی اروپا در 14 فوریه در میان ارزش بالاتر نفت خام ضعیف‌تر بود. تخفیف پروپان نسبت به نفتا دوباره افزایش یافت و 153.25 دلار در هر تن ارزیابی شد که بزرگ‌ترین تخفیف از فوریه 2020 است. باید به تقویت پروپان به‌عنوان یک پتروشیمی ترجیحی ادامه داد.

به گفته منابع در مورد بازار داخلی، عرضه همچنان محدود است، زیرا آن‌ها از LPG به‌جای LNG به ‌دلیل قیمت بالا، در میان قیمت پایین‌تر از حد معمول استفاده می‌کردند. در بازار محموله CIF پروپان، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد. در غیاب رقابت نشانه‌ها، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد.

به‌طور کامل، 721.75 دلار در هر تن بود که 6.75 دلار افزایش داشت. در مقابل CIF NWE نفتا بازار با تخفیف 153.50 دلاردرهر تن ارزیابی شد که 3.25 دلار در هر تن نسبت به سال قبل افزایش داشت. بازار پروپان، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله‌گران ارزیابی شد.

به‌طور آشکار، بازار پروپان به ازای هر تن 788.75 دلار و حق بیمه 67 دلار در هر تن ارزیابی‌شده است. محموله بزرگ، در مقایسه با 782 دلار در هر تن و 67 دلار در هر تن تخفیف می‌باشد. هر دو FCA ARA و FOB ARA ، به ترتیب 854 دلار در هر تن و 829 دلار در هر تن ارزیابی شدند.

تفسیر روزانه بوتان اروپایی

تخفیف محموله‌های FOB اروپای شمال غربی در بالاترین حد خود از اوت باقی‌مانده است. به گفته منابع ازآنجایی‌که پالایشگاه‌ها همچنان از LPG به‌جای LNG استفاده می‌کردند قیمت‌های بالاتر باعرضه محدود در منطقه حمایت شد. یک منبع گفت سال گذشته کمتر از هر پالایشگاهی از پالایشگاه‌ها خارج می‌شود. در بازار محموله بزرگCIF، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله‌گران ارزیابی شد.

بازار محموله بزرگ CIF به‌طور کامل باقیمت 860.75 دلار در هر تن و افزایش 9.75 دلار در هر تن در روز ارزیابی شد. در بازار بوتان، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد. درغیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله‌گران ارزیابی شد. بازار بوتان FOB در هر تن 858.75 دلار مورد ارزیابی قرار گرفت و9.75 دلار در هر تن کاهش یافت. بازار CIF مورد ارزیابی قرار گرفت و قیمت واقعی آن از 10.50 دلار در هر تن به 917.50 دلار در هر تن افزایش یافت. FOB با تخفیف 58 دلاری در هر تن به زیر قیمت CIF رسید.

تفسیر روزانه بوتان اروپایی

تفسیر روزانه بوتان اروپایی

تقاضای جهانیLPG در سال 2022

تفسیر روزانه LPG آمریکا

پروپان Mont Belvieu 1.25 سنت افزایش یافت معاملات آتی در 14 فوریه، حتی باوجود تقاضا برای صادرات تضعیف شد. NYMEX مارس 2.36 دلار در هر بشکه افزایش یافت و باقیمت95.46 دلار در هر بشکه به پایان رسید. پروپان غیر LSTدر فوریه، منعکس‌کننده تاسیسات ذخیره‌سازی و تقسیم‌بندی NGL سازمانی در Mont Belvieu و تگزاس است که به 127.25 سنت افزایش یافت.

اتان غیر LST در فوریه بیشترین مقدار را نشان داد و از1.125 سنت به 37.125 سنت افزایش داشت. منابع گفتند که محموله‌های آسیایی کاهش‌یافته است و نرخ‌ها در میان حاشیه‌های محموله نزولی بوده است و کاهش تقاضای صادرات LPG از سواحل خلیج‌فارس را داشته است. کارگزاران کشتی در چهارهفته آینده افزایش تقاضا را مشاهده نکردند. هفته گذشته فعالیت بسیار زیادی داشتیم، بنابراین وضعیت مناسبی داشتیم.

سناریوی صادرات نفتای سبک به آسیا خیلی متفاوت نبود. گسترش محموله نفتا با مشخصات FOB USGC درمقابل بنزین طبیعی (C5) بدون تغییر 3.5 سنت بود. منابع سنگاپور هفته گذشته گفتند که مقدار زیادی نفتا در آسیا در دسترس بوده است. داده‌های تحلیلگر Kpler نشان داد آخرین نفتای سبک به آسیا محموله Valero، 163700 بشکه در 6 فوریه بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *