افزایش نرخ تولید گاز طبیعی در حمایت از مصرف داخلی

افزایش نرخ تولید گاز طبیعی در حمایت از مصرف داخلی

به گزارش بازار نفت و گاز، PTTEP اپراتور پروژه های G1/61 و G2/61 می شود. در پروژه G1/61، ماموریت این شرکت در تقویت امنیت ملی انرژی همچنان توسط کارکنانی با تجربه گسترده در این زمینه ها انجام می شود و در درجه اول از این عملیات یکپارچه و روان پشتیبانی می کند.

PTTEP اپراتور رسمی پروژه G1/61 (میدان های Erawan، Platong، Satun و Funan) و پروژه G2/61 (میدان Bongkot) تحت قرارداد اشتراک تولید (PSC) می شود. این شرکت قصد دارد برنامه کاری خود را در زمینه افزایش نرخ تولید گاز طبیعی در حمایت از مصرف داخلی و امنیت ملی انرژی اجرا کند.

عملیات اجرایی پروژه

آقای مونتری روانچایکول، مدیر اجرایی PTT Exploration and Production Public Company Limited (PTTEP)، گفت که PTTEP عملیات اجرایی پروژه G1/61 و پروژه G2/61 را در 24 آوریل 2022 به عهده گرفت که اولین روز PSC بود. . این شرکت فعالیت خود را در زمینه Bongkot ادامه داده است و پروژه G1/61 از اپراتور قبلی به PTTEP منتقل شد.

برای اطمینان از انتقال آرام و ایمن پروژه G1/61 و همچنین برآورده کردن مستمر تقاضای ملی گاز طبیعی، PTTEP یک اتاق جنگ در ستاد مرکزی و سکوهای تولید راه اندازی کرد و از نزدیک با وزارت سوخت های معدنی و اپراتور سابق G1 همکاری کرد.

تقویت امنیت انرژی ملی

“PTTEP به طور مستمر از ماموریت های ما در تقویت امنیت انرژی ملی حمایت کرده و متعهد به اجرای آنها است. با فرض بهره برداری از این میادین گاز طبیعی قابل توجه کشور، که منابع حیاتی انرژی با ظرفیت تولید ترکیبی 1500 میلیون فوت مکعب در روز (MMSCFD) یا 60 درصد گاز کشور هستند، ما به اینکه انرژی تایلند هستیم افتخار می کنیم. آقای مونتری افزود.”

در پروژه G1/61، ماموریت این شرکت در تقویت امنیت ملی انرژی همچنان توسط کارکنانی با تجربه گسترده در این زمینه ها انجام می شود و در درجه اول از این عملیات یکپارچه و روان پشتیبانی می کند.

تولید گاز طبیعی

در تاریخ تحویل بهره برداری، نرخ تولید گاز طبیعی در G1/61 376 MMSCFD بود. به دلیل عدم وجود توسعه مستمر و فعالیت حفاری قبل از انتقال بهره برداری به PTTEP، نرخ تولید به تدریج از نرخ خروج کاهش می یابد. PTTEP قبلاً مجاز به دسترسی به سایت برای ادامه کار آماده سازی از جمله کمپین حفاری طبق برنامه ریزی بود، حتی اگر شرکت در اواخر سال 2021 دسترسی به سایت را دریافت کرد، حدود دو سال از این طرح عقب بود.

در نتیجه، PTTEP به تولید گاز طبیعی از منابع باقی‌مانده چاه‌های تولیدی موجود با بیشترین نگرانی در مورد ایمنی و ثبات تولید ادامه خواهد داد. بنابراین، نرخ تولید در ابتدا در حدود 250-300 MMSCFD باقی خواهد ماند. این شرکت پس از آن برنامه خود را برای افزایش نرخ تولید به 800 MMSCFD در آوریل 2024 اجرا خواهد کرد.

برنامه اجرایی شامل تسریع 8 سکوی سر چاه و نصب خط لوله زیر دریا، کمپین حفاری 183 حلقه چاه تولیدی و تهیه 2 دکل حفاری اضافی برای 52 حلقه دیگر است. چاه های تولید همه در جای خود هستند. PTTEP همچنین بازرسی تجهیزات و سیستم و همچنین برنامه های تعمیر و نگهداری را برای اطمینان از آمادگی و ایمنی تولید نفت انجام خواهد داد.

تولید 700 MMSCFD گاز طبیعی

با توجه به G2/61، تولید بر اساس برنامه کاری که برای تولید 700 MMSCFD گاز طبیعی تعیین شده است، پیش خواهد رفت. به منظور پاسخگویی به تقاضای گاز طبیعی در حالی که افزایش ظرفیت تولید در پروژه G1/61 در حال انجام است، PTTEP تلاش خواهد کرد تا نرخ تولید میدان Bongkot، پروژه آرتیت و پروژه MTJDA را تقریباً 125 MMSCFD، 60 MMSCFD افزایش دهد. و به ترتیب 30-50 MMSCFD. در مجموع، خروجی تولید 200-250 MMSCFD افزایش خواهد یافت تا اثرات آن بر تایلند به حداقل برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *