افزایش قیمت بنزن آسیایی

,
افزایش قیمت بنزن آسیایی

تفسیر روزانه پلتس بنزن آسیایی

به گزارش بازار نفت و گاز، قیمت ها به دلیل نگرانی از عرضه محدود افزایش می یابد.

  • فوب کره با افزایش محدود فوب CFR چین گسترش می یابد.
  • تقاضای پایین بنزن به نظر پایدار است.

عرضه بنزن در کوتاه مدت ممکن است دارای محدودیت منطقه ای باشد و این امر قیمت بازار بنزن آسیایی را تا حدی کاهش می دهد. علیرغم عوامل نزولی هفته گذشته که بازار را تحت فشار قرار داده بود، منافع مناقصه برای محموله های فوب کره در نوامبر منعکس شده بود.

قیمت فوب کره در نوامبر به 959 دلار در میلیون تن رسید و بنزن فوب کره ای در 24 سپتامبر با قیمت 963.67 دلار /تن در روز، 4 دلار در میلیون تن باقی ماند. در ساعت 16:28:21 بعدازظهر به وقت سنگاپور، پیشنهاد محموله فوب کره ای در نوامبر 981 دلار در تن بود و متعاقبآ در 16:29:25 بعدازظهر به وقت سنگاپور در همان سطح ثبت شد.

علاوه براین، بازگشت تدریجی در بازار بالادستی نفت باعث شده بود که قراردادهای آتی نفت برنت در ماه نوامبر از امروز 77 دلار در بشکه در 24 سپتامبر فراتر رفته و حمایت بیشتری از جهش قیمتها نشان دهد. فعالیتهای تجاری در اکثر اوقات در طول روز به سمت ماهیت شناور پیش می رفت.

در نوامبر محموله فوب کره با 2 دلار در میلیون تن بالاتر از میانگین هفتگی اکتبر شاخص پلاتس بنزن کره پیشنهاد شد. با این وجود، ظاهرآ بازارهای پایین دست می توانند بنزن آسیایی را تا حدودی تحت تأثیر قرار دهند.

به گفته چندین منبع محلی، تولید در میان تعداد انگشت شمار تولید کنندگان فنل، آنیلین،کاپرولاکتام، یا پایین دست از فرآورده های استایرن کاهش یافته و برخی از آنها حتی در چین متوقف شده اند.

پلاتس تولوئن آسیایی:

با افزایش بازارهای نفت خام و انرژی تقویت می شود.

  • شاخص فوب کره شاهد پیشنهاد فعال در طرحهای مختلف است.
  • بازار جنوب شرقی آسیا با از سرگیری عملیات افزایش می یابد.

تولوئن آسیایی در 24 سپتامبر به دلیل افزایش بازارهای نفت خام و انرژی تقویت شد. معاملات آتی نفت خام در معاملات بعد از ظهر در آسیا در 24 سپتامبرعلیرغم تداوم کسری عرضه افزایش یافت. خرید زمستانی برای نیمکره شمالی قرار است از این تجمع بیشتر حمایت کند.

قرارداد آتی ICE نوامبر نسبت به قرارداد قبلی 1.02 دلار در هر بشکه افزایش به 77.47 دلار در بشکه و شاخص نفتی C+F ژاپن در روز با 7.25 دلار/ میلیون تن افزایش به 711.125 دلار در هر میلیون تن افزایش یافت. در بازار فوب کره، هم توتال و هم GS کلتکس برای عرضه و ارائه پیشنهادات خود در بازارهای مختلف ظاهر شدند.

مجموع پیشنهادات تا 805 دلار در میلیون تن برای فوب کره با بارگیری محموله 2000 میلیون تنی در نیمه دوم اکتبر فراتر رفت؛ در حالی که GS کلتکس برای هر بارگیری در نوامبر معاملات روزانه تا 800 دلار در میلیون تن پیشنهاد داد.

تولوئن آسیایی با کاهش 0.50 دلار در میلیون تن تا 802.50 دلار در میلیون تن در فوب کره و بدون تغییر با 811 دلار/ میلیون تن در CFR چین در 24 سپتامبر ارزیابی شد. این شاخصها بطور متوسط در لاکهای سه ماهه سوم و چهارم؛ H2 اکتبر و H1 نوامبر را اعمال شدند.

پارازایلین آسیایی:

با تقویت بازارهای مجاور 15.50 دلار در تن افزایش می یابد.

  • -گسترش معاملات نوامبر/ دسامبر به صفر می رسد.
  • – PXN علیرغم بهبود روزانه، در هفته کاهش می یابد.

پیش بینی پلتس از فرآورده های نفتی آسیا , پارازایلین آسیایی روند صعودی را از اواسط هفته با پشت سر گذاشتن روندهای افزایشی افزایش داد . با افزایش 15.50 دلار در میلیون تن در روز و 3.50 دلار در میلیون تن در هفته به 916.25 دلار در تن / CFR تایوان/ چین و 897.25 دلار در تن فوب کره در 24 سپتامبر رسید.

شاخصهای نفتای C&F ژاپن در 24 سپتامبر با 7.25 دلار افزایش در هر تن به 711.125 دلار در میلیون تن صعود کرد؛ در حالی که قیمت نفتا PX یا PXN در روز با افزایش 8.25 دلار در میلیون تن به 205.125 دلار در میلیون تن رسید.

افزایش هفتگی PXN به میزان 10.75 دلار در میلیون تن کاهش یافته است و یک منبع آگاه علت آن را کاهش تولیدات پایین دست در زمان تعمیر و تعطیلی پالایشگاهها دانست. در عین حال، عرضه زیاد نیز با وجود استحکام نفتا، افزایش PX را مهار کرده است.

در طی روند ارزیابی پلاتس بازار، ماکوئر سنگاپور در نوامبر یک محموله آسیایی را به BP سنگاپور با قیمت 919 دلار در میلیون تن معامله کرد. مدتی پس از آن، دومین معامله با گلنکور سنگاپور به فروش محموله آسیایی با همان لاک به BP سنگاپور انجامید.

همان سطح اختلاف بین ماههای نوامبر و دسامبر در 24 سپتامبر از 1.50 دلار در میلیون تن به دلیل پیشنهاد برای نوامبر/ دسامبر از گلنکور سنگاپور به 0.50 دلار در میلیون تن کاهش یافت. با این حال، تنش بازار نسبت به چشم انداز در ماه اکتبر با کاهش تقاضا در مصرف کنندگان نهایی به دنبال اقدامات اخیر زیست محیطی دولت چین کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:دلایل افزایش قیمت قیر در هفته جاری

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *