انتشار صفر گازهای گلخانه ای در عملیات پالایشی هند

انتشار صفر گازهای گلخانه ای در عملیات پالایشی هند

به گزارش بازار نفت و گاز، ایندین اویل از برنامه سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری خود برای دستیابی به صفر خالص تا سال 2046 رونمایی می کند. انتشار گازهای گلخانه ای فعلی ایندین اویل که عمدتاً از عملیات پالایشی ایجاد می شود، حدود 21.5 میلیون تن معادل دی اکسید کربن (MMTCO2e) در سال است.

انتشار خالص عملیاتی صفر

شرکت دولتی نفت و گاز ایندین اویل از یک طرح سرمایه گذاری 2 تریلیون روپیه (25 میلیارد دلاری) برای دستیابی به انتشار خالص عملیاتی صفر تا سال 2046 رونمایی کرده است. این اقدام توسط شریکانت مدهاو وایدیا، رئیس شرکت نفت هند در شصت و سومین مجمع عمومی سالانه شرکت اعلام شد.

انتشار صفر گازهای گلخانه ای

هدف اصلی این طرح کربن زدایی پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی این شرکت است. همچنین شامل یک نقشه راه برای دستیابی به انتشارات صفر خالص محدوده 1 و 2 است. اس ام وایدیا، رئیس ایندین اویل گفت: همانطور که ما با جدیت درست سفر خالص صفر را آغاز می کنیم، در حال حاضر یک طرح اولیه به خوبی ساخته شده است. این یک رویکرد چند جانبه را اتخاذ می کند تا ما را به تدریج به سمت مقصد خالص صفر برساند.

ما پیش بینی کرده ایم که سرمایه گذاری بیش از این باشد. برای دستیابی به هدف تا سال 2046، 2 میلیون کرور [2 تریلیون روپیه] مورد نیاز است. ایندیان اویل مدتی است که یک دستور کار سبز قوی را دنبال می کند تا انتقال انرژی سبز کشور را هدایت کند.

بنابراین ما در حال حاضر روی چندین مسیر کاهش انتشار مانند هیدروژن سبز، سوخت‌های زیستی، انرژی‌های تجدیدپذیر، جبران کربن از طریق بازسازی اکوسیستم و استفاده و ذخیره‌سازی کربن (CCUS) کار می‌کنیم.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

انتشار گازهای گلخانه ای فعلی ایندین اویل که عمدتاً از عملیات های پالایشی تولید می شود، حدود 21.5 میلیون تن معادل دی اکسید کربن (MMTCO2e) در سال است. حدود 96 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای به دلیل سوزاندن مستقیم سوخت برای تامین انرژی از گرما، بخار، برق و سرمایش تولید می شود که انتشار Scope-1 شرکت را تشکیل می دهد. انتشارات Scope-2 این شرکت 4 درصد باقیمانده را تشکیل می دهد و از منبع برق از شبکه تولید می شود.

سرمایه گذاری مشترک

بر اساس گزارش رویترز، ایندین اویل و شرکت تابعه آن چنای پترولیوم نزدیک به یک سوم از ظرفیت 5 میلیون بشکه‌ای در روز (بشکه در روز) پالایش هند را تشکیل می‌دهند. اخیراً، هیئت مدیره چنای پترولیوم پیشنهادی را برای تشکیل یک سرمایه گذاری مشترک (JV) برای ساخت یک پالایشگاه 315 میلیارد روپیه (3.95 میلیارد دلار) در ایالت جنوبی تامیل نادو اعلام کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *