توسعه پروژه های انرژی خورشیدی در کشورهای عربی

توسعه پروژه های انرژی خورشیدی در کشورهای عربی

به گزارش بازار نفت و گاز، نیومد برای ورود به بخش انرژی های تجدیدپذیر با Enlight همکاری می کند. نیومد و انلایت به مدت سه سال برای شروع، توسعه، تامین مالی، ساخت و بهره برداری از پروژه های انرژی خورشیدی، بادی، ذخیره انرژی و دیگر انرژی های تجدیدپذیر در مصر، اردن، مراکش، امارات، بحرین، عمان و عربستان سعودی همکاری خواهند کرد.

توسعه پروژه های انرژی خورشیدی

نیومد انرژی یک یادداشت تفاهم (MoU) با تولید کننده مستقل انرژی انرژی تجدیدپذیر Enlight امضا کرده است تا وارد صنعت انرژی های تجدیدپذیر شود. بر اساس مفاد این تفاهم نامه، دو شرکت برای شروع، توسعه، تامین مالی، ساخت و بهره برداری از پروژه های انرژی تجدیدپذیر با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

آنها به طور مشترک پروژه های انرژی خورشیدی، بادی، ذخیره انرژی و دیگر انرژی های تجدیدپذیر را در کشورهایی از جمله مصر، اردن، مراکش، امارات، بحرین، عمان و عربستان سعودی توسعه خواهند داد. علاوه بر این، انلایت بخش مشخصی از منافع خود در جوینت ونچر (JV) را به یوسی ابو، مدیرعامل دلک دریلینگ اختصاص خواهد داد.

دریافت تاییدیه سهامداران

این معامله منوط به امضای یک توافقنامه دقیق و دریافت تاییدیه سهامداران برای سرمایه گذاری در صنعت انرژی های تجدیدپذیر و غیره است. نیومد در بیانیه خود گفت: طرفین باید شرکت هایی را تشکیل دهند که در ترویج عملیات مشترک شرکت کنند (شرکت های دارای مالکیت مشترک). نرخ سهام مشارکت در شرکت‌های سهامی 33.33 درصد خواهد بود و مابقی سهام در شرکت‌های مشترک (66.67 درصد) متعلق به شرکتی است که متعلق به Enlight (70%) و آقای ابو می‌باشد. (30%).

مفاد تفاهم نامه

طبق تفاهم نامه ای که بین انلایت و آقای ابو امضا شده است، سهم آقای ابو در سرمایه گذاری های مورد نیاز در شرکت انلایت از طرف او توسط انلایت به واسطه ارائه وام بدون رجوع تامین می شود.

NewMed از تماس های تجاری خود در کشورهای هدف برای ترویج JV استفاده خواهد کرد، جایی که آقای ابو به طور فعال در سطح شخصی شرکت خواهد کرد.

Enlight خدمات طراحی، توسعه و مدیریت حرفه ای را برای عملیات JV ارائه خواهد کرد و مراحل ساخت و بهره برداری پروژه های JV را کنترل خواهد کرد. هر دو طرف می توانند اعضای هیئت مدیره شرکت های مشترک را بر اساس سهام مالکیت خود منصوب کنند و آقای ابو به عنوان رئیس آن برای دو سال اول خدمت خواهد کرد. همچنین اعتبار همکاری انحصاری به مدت سه سال از زمان امضای قرارداد قطعی خواهد بود که در شرایط خاص تا پنج سال قابل تمدید خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *