انواع نفت ها و میزان واردات بخش خصوصی

, ,
انواع نفت ها و میزان واردات بخش خصوصی

همانگونه که پیش از این نیز توسط تیم تحلیلی نفت وگاز و در گزارشات مختلف ذکر گردیده بود ،نفت خام بسته به محل استخراج ترکیبات متفاوتی دارد و میزان انواع املاح و هیدرو کربن های سبک و سنگین موجود در آن، نقش زیادی در سهولت یا سختی پالایش دارد ولی به طور کلی در گزارشهای تجاری و مالی ،نفت خام به سه دسته تقسیم می شود.

نفت خام سبک، نفت خام متوسط و نفت خام سنگین.مسلما برای یک کارخانه قیر سازی درصد نفت سنگین بیشتر باشد باشد بهتر است و برای پالایشگاه هایی که گاز مایع و نفتا و بنزین تولید می کنند نفت سبک مناسب تر است .

مسلما درصد عمده نفت خام بسیاری از پالایشگاهها نفت خام متوسط است و کمتر محموله ای می توان یافت که ۶۰ درصد ان را نفت خام متوسط تشکیل ندهد. تقریبا ۶۳ تا ۶۷ درصد نفت خام وارداتی چین را از نظر میزان گوگرد موجود در آن، نفت متوسط تشکیل می دهد یعنی نفت خامی که میزان گوگرد در آن خیلی زیاد یا خیلی کم نیست.

در ماه جولای در حدود ۳۳ درصد نفت وارداتی را به طور مساوی نفت خام سبک و سنگین از نظر گوگرد موجود در آن تشکیل می دادند و ۶۷ درصد نفت ماه جولای از نظر درصد وزنی گوگرد در حد متوسط بود و وزن سبک و سنگین هریک ۵/۱۶ درصد بود. ولی در ماه آگوست نفت متوسط ۶۴ درصد و نفت سنگین ۲۴ درصد واردات را تشکیل می داد و میزان نفت سبک در ماه آگوست خیلی پایین تر و در حدود ۱۱ درصد بود. هنگامی که درصد گوگرد در نفت خام بیشتر باشد میزان سوخت کوره و مازوت و گازوییل با درصد بالای گوگرد زیاد می شود.

درحالی که در گزارشها سوخت کوره با FO نشان داده می شود ولی درصورت درصد بالای گوگرد با HSFO نشان داده می شود که نشان از درصد بالای گوگرد در آن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *