اوضاع کلی بازارنفت 21 سپتامبر

اوضاع کلی بازارنفت 21 سپتامبر

اوضاع کلی بازارنفت 21 سپتامبر/ بازار نفت و گاز:

درشروع معاملات روز ۲۱سپتامبرتقاضا برای بنزین با درجات اکتان مختلف، ضعیف بودوبازهم نقش اصلی در این کاهش را ویروس کوید ۱۹ بازی می کرد. این بار گسترش سویه دلتا برمیزان کل تقاضا تاثیر گذاربود.بیش از ۹۹درصد موارد ابتلا در آمریکا مربوط به سویه دلتا بود. در آسیا ودر کشور ویتنام، تمدید محدودیت های تردددر شهر هوشی مین وبسیاری ازمناطق دیگر تا پایان سپتامبر، باعث کاهش تقاضا برای بنزین شدوآن کشور ظاهرا بیش ازسایر کشورها در برابر ویروس آسیب پذیر بوده است.

یک منبع مطلع در بازار سنگاپوریعنی جایی  که محل خرید وفروش وصادرات وواردات محصولات نفتی برای ویتنام است ا وضاع شهر های ویتنام را این گونه تعریف می کند:شهر سوت وکور است و کسی از جایی به جای دیگر نمی رودوشهر ها خلوت است وهیچ اتومبیل یا وسیله نقلیه ای تردد نمی کند وکسی در خیابانها نیست،در چنین شرایطی تقاضای بنزین بسیار پایین است و بعید است و پایان ماه سپتامبر تقاضای جدیدی برای بنزین بتوان در نظر گرفت.

هم اکنون فعالیت های رانندگی در ویتنام در حدود ۴۸ درصد کاهش یافته است. در کشور چین وقوع طوفان باعث گردیده که صادرات این کشور کاهش یابد. علی رغم سردی بازار به دلیل کاهش تقاضا برای بنزین ولی بازار نفتا مشتریان همیشگی خود را دارد و تقاضا کماکان همانند گذشته زیاد است. در روزهای گذشته شاهد بودیم که شرکت Oil Corpدر هندوستان محموله ۳۵ هزارتنی نفتا از بندر چنای به بازار عرضه نموده است و قرار است این محموله از ۱۳ تا ۱۵ اکتبر بارگیری شود.

کاهش تولید در آمریکا نیز باعث گردید که قیمت نفتا نه و نیم دلار در هر تن افزایش یابد و بر اساس تحویل ترم خرید سیف از بنادر ژاپن قیمت هر تن نفتا به۶۹۱دلار رسید.

نگاهی به قیمت ها ومیزان صادرات در منطقه

در فجیره در حالیکه اغلب محصولات سبک در حدود نیم دلار تا یک دلار افزایش قیمت داشتند قیمت نفت در روز ۲۱ سپتامبر در حدود هشت و نیم دلار در هر تن افزایش یافت و همانطور که که پیش بینی می شد علی رغم وضع نابسامان تقاضای بنزین بازار نفتا کماکان دارای مشتری است. در منطقه خلیج فارس انواع بنزین ها گازوئیل و سوخت جت با افزایشی بین نیم دلار تا یک دلار توأم بودند ولی بازهم نفتا افزایش بیشتری در هر تن نسبت به سایر محصولات داشت و تا حدود شش ونیم  دلار افزایش قیمت پیدا کرد. سوخت دریایی افزایش قیمت و سوخت کوره کاهش قیمت داشت.

در جنوب آفریقا سوخت جت در حدود یک دلار و گازوئیل در حدود نیم دلار افزایش قیمت نسبت به روز ۲۰ سپتامبر داشتند سایر مناطق همچون استرالیا کره هندوستان و ژاپن  شاهدافزایش های مشابه منطقه سنگاپور و خلیج فارس با تفاوت‌های جزئی درافزایش  برخی محصولات بودند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *