اکتشاف مهم نفت و گاز در حوضه شمالی برکین الجزایر

اکتشاف مهم نفت و گاز در حوضه شمالی برکین الجزایر

به گزارش بازار نفت و گاز، انی، سوناتراک اکتشافات عمده نفت و گاز را در الجزایر انجام می دهند. مخزن واقع در امتیاز زملت ال آربی در صحرای الجزایر پیش بینی می شود که حدود 140 میلیون بشکه نفت خام را در خود جای دهد.

اکتشاف مهم نفت و گاز

Eni به همراه شرکت دولتی نفت الجزایر Sonatrach یک اکتشاف مهم نفت و گاز در حوضه شمالی برکین الجزایر انجام داده است.

بر اساس برآوردهای اولیه، اکتشاف موجود در امتیاز زملت ال آربی در صحرای الجزایر، حدود 140 میلیون بشکه نفت خام را در خود جای داده است.

Zemlet el Arbi به طور مشترک توسط Eni با 49٪ سهام و Sonatrach با 51٪ اداره می شود.

شرکا چاه اکتشافی را در چشم انداز اکتشاف HDLE، واقع در حدود 15 کیلومتری تأسیسات پردازش میدان بیر ربا شمالی، حفر کرده اند.

HDLE-1 با روغن سبک در ماسه‌سنگ‌های تریاس سازند Trias Argileux Argileux Inferieur (TAGI) مواجه شد که 26 میلیون دستمزد خالص با ویژگی‌های پتروفیزیکی عالی را تأیید کرد.

این چاه 46.4 مترمکعب در ساعت یا 7000 بشکه در روز نفت و 140000 مترمکعب در روز گاز همراه را در طول آزمایش تولید تحویل داده است.

HDLE-1 اولین چاه در میان کمپین اکتشافی جدید برنامه ریزی شده برای حوضه شمالی برکین است که شامل حفاری پنج چاه در چشم انداز است.

ارزیابی پتانسیل اکتشاف

Eni و Sonatrach قصد دارند با حفاری چاه دوم، HDLE-2 در ماه آینده، این کشف را ارزیابی کنند تا پتانسیل این کشف را در امتیاز Sif Fatima 2 مجاور مشخص کنند.

علاوه بر ارزیابی، این مشارکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای پیشبرد مرحله تولید اکتشاف جدید با برنامه‌ریزی تولید برای سه ماهه سوم سال 2022 است.

Eni و Sonatrach گفتند که اکتشاف جدید از استراتژی اکتشاف میدان نزدیک و زیرساخت آنها پشتیبانی می کند و امکان ارزیابی سریع منابع جدید را فراهم می کند.

در دسامبر سال گذشته، Sonatrach و Eni یک قرارداد نفتی جدید مربوط به منطقه حوضه خشکی برکین امضا کردند تا مشارکت استراتژیک خود را در الجزایر گسترش دهند.

در همین رویداد، دو شرکت همچنین یادداشت تفاهم (MoU) را برای همکاری در ابتکارات با هدف انتقال انرژی در الجزایر امضا کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *