تامین مالی برای اکتشاف مواد معدنی با هوش مصنوعی

اکتشاف مواد معدنی با هوش مصنوعی

به گزارش بازار نفت و گاز، کوبولد متالز 192 میلیون دلار در سری B برای اکتشاف معدنی با استفاده از هوش مصنوعی جمع آوری می کند. دور تامین مالی توسط تی رو پرایس رهبری شد و شامل شرکت CPP Investment Board، BHP Ventures، Mitsubishi و دیگران بود.

اکتشاف مواد معدنی با هوش مصنوعی

KoBold Metals، یک شرکت اکتشاف مواد معدنی با هوش مصنوعی (AI) که توسط میلیاردرهای بیل گیتس و جف بزوس حمایت می شود، ۱۹۲.۵ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری B جمع آوری کرده است.

KoBold Metals مستقر در کالیفرنیا بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن فلزاتی مانند کبالت، نیکل، مس و لیتیوم متمرکز شده است که در ساخت باتری خودروهای الکتریکی استفاده می شود.

دور تامین مالی سری B این شرکت توسط شرکت مدیریت سرمایه گذاری مستقر در ایالات متحده T. Rowe Price رهبری شد.

سرمایه گذاری جدید

سرمایه گذاران جدید KoBold Metals که در دور تامین مالی شرکت کردند عبارتند از: هیئت سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا (CPP)، سرمایه گذاری استاندارد، BHP Ventures، میتسوبیشی، پروژه های Apollo Sam Altman و Cleo Capital از سارا کونست.

کوبولد متالز سرمایه‌گذاری بیشتری از سرمایه‌گذاران فعلی خود مانند Breakthrough Energy Ventures، Andreessen Horowitz و Equinor دریافت کرد.

کوبولد متالز در توییتی گفت: «مجموعه فوق‌العاده‌ای از سرمایه‌گذاران جدید از کوبولد و مأموریت ما برای کشف مواد حیاتی که برای تقویت اقتصاد به آن نیاز داریم، حمایت کرده‌اند.»

تکنیک های محاسبات ابری

گفته می شود این شرکت از هوش مصنوعی مدرن و تکنیک های محاسبات ابری برای پیش بینی ترکیب زیرسطحی استفاده می کند.

این پلتفرم داده ای به نام TerraShed ایجاد کرده است که برای جمع آوری و ساختار مجموعه های عظیمی از داده های علمی طراحی شده است تا به سرعت برای تجزیه و تحلیل در دسترس قرار گیرد.

گفته می‌شود که مجموعه الگوریتم‌های KoBold Metals به نام Machine Prospector این داده‌ها را با تکنیک‌های مختلف، از جمله یادگیری ماشین و بینایی رایانه در میان سایر موارد، برای پیش‌بینی ترکیب زیرسطحی به شیوه‌ای معتبر آماری، بازجویی می‌کند.

در سپتامبر گذشته، KoBold Metals با BHP با هدف یافتن مواد معدنی باتری جدید در استرالیا و سایر کشورها وارد همکاری شد.

پیش از آن، شرکت اکتشاف مواد معدنی یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک با Bluejay Mining مستقر در بریتانیا امضا کرد تا 51 درصد از سهام این شرکت را در پروژه سولفید عظیم ماگمایی Disko-Nuussuaq نیکل، مس، کبالت، پلاتین در گرینلند به دست آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *