اکسون موبیل سهام شرکت سوخت زیستی Biojet را خریداری کرد

اکسون موبیل سهام شرکت سوخت زیستی Biojet را خریداری کرد

به گزارش بازار نفت و گاز، اکسون موبیل سهام شرکت سوخت زیستی Biojet را خریداری کرد. Biojet قصد دارد تا پنج تاسیسات را برای تولید سوخت های زیستی و اجزای سوخت زیستی ایجاد کند که گفته می شود به برآوردن الزامات سوخت های پیشرفته تحت مقررات نروژ، اتحادیه اروپا و بریتانیا کمک می کند.

خریداری سهام شرکت Biojet

شرکت نفت و گاز اکسون موبیل مستقر در ایالات متحده، 49.9 درصد از سهام شرکت سوخت زیستی نروژی Biojet را به مبلغی نامشخص خریداری کرده است. Biojet بر تبدیل ضایعات ساختمانی جنگلی و چوبی به سوخت های زیستی و اجزای سوخت زیستی با انتشار کمتر تمرکز دارد.

این شرکت در نظر دارد تا پنج تأسیسات را برای تولید سوخت‌های زیستی و اجزای سوخت زیستی ایجاد کند که گفته می‌شود به برآوردن الزامات سوخت‌های پیشرفته تحت مقررات نروژ، اتحادیه اروپا و بریتانیا کمک می‌کند.

انتظار می‌رود در یک کارخانه تولیدی که در فولوم نروژ ساخته می‌شود، Biojet تولید تجاری خود را در سال 2025 آغاز کند.

پیش بینی محصول تولیدی

بر اساس توافق با Biojet، ExxonMobil بر اساس ظرفیت بالقوه پنج تاسیساتی که برای ساخت برنامه ریزی شده است، پیش بینی می شود تا 3 میلیون بشکه از این محصولات را در سال خریداری کند.

ایان کار، رئیس شرکت سوخت و روان کننده های اکسون موبیل، گفت: «توافقنامه با Biojet AS، تلاش های اکسون موبیل را برای ارائه محصولات کم آلاینده برای بخش حمل و نقل پیش می برد. با استفاده از دسترسی خود به ترمینال اسلاگن، می‌توانیم سوخت‌های زیستی را به طور موثر در نروژ و کشورهای شمال غرب اروپا توزیع کنیم.

گفته می شود سوخت های زیستی تولید شده در تاسیسات Biojet برای استفاده در وسایل نقلیه مسافربری و کامیون های سنگین مناسب هستند. سرمایه گذاری ExxonMobil در Biojet بخشی از تلاش های آن برای توسعه و استقرار راه حل های انرژی کم انتشار است.

پس از راه‌اندازی کسب‌وکار راه‌حل‌های کم کربن خود در سال گذشته، ExxonMobil در حال حاضر در حال ارزیابی سوخت‌های زیستی، جذب و ذخیره‌سازی کربن، و پروژه‌های هیدروژن در سراسر جهان است.

شرکت امپریال اویل، یکی از شرکت های وابسته به اکسون موبیل، در حال پیشبرد برنامه های خود برای تولید گازوئیل تجدیدپذیر در مجتمع جدیدی در پالایشگاه Strathcona خود است. پیش بینی می شود پس از تکمیل، این پالایشگاه حدود 20000 بشکه در روز گازوئیل تجدیدپذیر تولید کند که می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حدود 3 میلیون تن در سال در بخش حمل و نقل کانادا کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *