با تشدید جنگ روسیه علیه اوکراین، قیمت نفت افزایش یافت

افزایش قیمت نفت با تشدید جنگ روسیه علیه اوکراین

به گزارش بازار نفت و گاز، با تشدید جنگ روسیه علیه اوکراین، قیمت نفت افزایش یافت. در روز اول حمله، قیمت نفت برای اولین بار از سال 2014 از مرز 100 دلار در هر بشکه عبور کرد، در حالی که برنت به 105 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش قیمت نفت در پی حمله روسیه

قیمت نفت در روز جمعه تقریباً 3 درصد افزایش یافت. زیرا جنگ روسیه با اوکراین نگرانی‌های عرضه را در سراسر جهان برانگیخت. بازارها برای تأثیر احتمالی تحریم‌های تجاری بر روسیه، که به عنوان صادرکننده بزرگ نفت خام در نظر گرفته می‌شود، آماده می‌شوند.

به گزارش رویترز، نفت خام برنت روز جمعه با 2.72 دلار یا 2.75 درصد افزایش به 101.8 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به 95.64 دلار افزایش یافت و آخرین بار با 2.7 دلار یا 2.9 درصد افزایش به قیمت 95.51 دلار در هر بشکه رسید.

پس از آغاز “عملیات نظامی” روسیه در اوکراین در روز پنجشنبه، قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه رسید که این اولین بار از سال 2014 است، در حالی که برنت به 105 دلار در هر بشکه رسیده بود.

بررسی بازار نفت در سایه انزجار از عملیات نظامی

افزایش قیمت نفت

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، به نقل از این نشریه، گفت: «خریداران آسیایی که به وضوح در تعطیلات آخر هفته عصبی بودند، امروز در نفت انباشته شده‌اند و قیمت‌ها را بار دیگر افزایش داده‌اند و گزارش‌هایی از انفجار در کیف به آن کمک کرده است.

«وضعیت اوکراین به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند، همانطور که تهدید اختلالات، واقعی یا تصوری، در محیطی با تقاضای قوی و عرضه محدود در سطح جهانی… من معتقدم نفت خام برنت اکنون در محدوده 90 تا 110 دلار معامله خواهد شد. این وضعیت تا چند هفته آینده ادامه خواهد داشت.”

آغاز جنگ روسیه با اوکراین

پس از آغاز جنگ، انتظار می رود روسیه با تحریم های متعددی از سوی چندین کشور مانند ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها مواجه شده است.

در اوایل این هفته، آلمان خط لوله 9.5 میلیارد یورویی نورد استریم 2 متعلق به شرکت انرژی روسیه گازپروم را مسدود کرد. این اقدام آلمان پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال دو منطقه جداشده اوکراینی دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.

پس از اقدام آلمان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور تحریم نورد استریم 2، شرکت هلدینگ خط لوله و افسران شرکتی آن را صادر کرد.

بررسی بازار و قیمت فراورده های نفتی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *