بررسي بازار PVC جهانی

بررسي بازار PVC جهانی

بررسي بازار PVC جهانی به تحلیل بازار نفت و گاز ایران در 20 اکتبر در بازارهای داخلی چین هم PVC اتیلن و کاربید به ترتیب به ۳۰۰ و ۶۰۰ یوان افت قیمت به ۶۲۰۰ و ۵۸۰۰ یوان در هر متریک تن گزارش شدند

 

بررسي بازار PVC جهانی 20 اکتبر 

باتوجه به ارزیابی های پلتس از بازار پلی وینیل کلراید (PVV)، PVC اتیلن و کاربید به ترتیب ۷۵۰ و ۷۳۰ دلار به ازای هر متریک تن fob چین داد و ستد شدند. اما با ترم تحویل cfr جنوب شرق آسیا ۶۰ دلار ریزش داشت و به ۷۷۰ دلار در متریک تن رسید. در بازارهای داخلی چین هم PVC اتیلن و کاربید به ترتیب به ۳۰۰ و ۶۰۰ یوان افت قیمت به ۶۲۰۰ و ۵۸۰۰ یوان در هر متریک تن گزارش شدند.

بیشترین تقاضای بازار پلیمر

بیشترین میزان تقاضا ی جهانی برای پلیمر مربوط به تقاضاهای بخش بسته بندی،ساختمان،ودر صنعت نساجی می باشد.کمترین میزان تقاضا برای فراورده های پلیمری مربوط به بخش ماشین آلات صنعتی ،صنایع الکترونیک،وصنعت حمل‌ونقل می باشد.

رشد تورم  PVC اروپا و ترکیه

قیمت اسپات PVC اروپا با وجود عرضه کم، تقاضای سالم، افزایش شدید مواد اولیه و هزینه های انرژی به افزایش خود ادادمه داد.با محدود شدن عرضه و افزایش هزینه های بالا دستی، منابع معتقدند که تقاضا همچنان سالم باقی مانده است و حتی ممکن است در آوریل رشد بهتری داشته باشد.

با این وجود، منابع به مشکلاتی اشاره کردند که برخی از تولیدکنندگان در پایین تر از زنجیره تأمین برای حفظ فعالیت های خود داشتند که باعث شد برخی توانایی های خود را برای فعالیت در سایه افزایش قیمت زیر سؤال ببرند، در حالی که نرخ تورم همچنان رو به افزایش است.

ثبات قیمت های PVC آسیایی

PVC آسیایی در هفته منتهی به 13 آوریل برابر با 24 فروردین 1401، با فعالیت اسپات قبل از پیشنهادات ماه می پایدار ارزیابی شد.به گفته منابع، به احتمال زیاد پیشنهادات ماه می لغو شوند زیرا نگرانی ها از تقاضا در چین همچنان موج می زند.

پیشنهادات آوریل از سوی تولید کنندگان کلیدی 100-80 دلار در متریک تن در ماه افزایش یافته بود.

بازار داخلی PVC چین در هفته سقوط کرد که نشان دهنده کاهش تقاضا در پی اعمال قرنطینه های کووید-19 است.

PVC با پایه اتیلن در هفته 100 یوان در متریک تن کاهش یافت و به 9.100 یوان در هر متریک تن رسید،

در حالی که PVC کاربیدی در مدت مشابه با 100 یوان افزایش به 9.500 یوان در متریک تن رسید.

با کاهش تقاضای داخلی، تولیدکنندگان چینی به صادرات PVC به هند و جنوب شرقی آسیا روی آورده اند.

PVC کاربید 1.300 دلار در متریک تن فوب چین و PVC اتیلن با 1.379 دلار در متریک تن فوب چین ارزیابی شدند که هر دو در روز 10 دلار در متریک تن کاهش داشتند.

تقاضای CFR چین کم بود و فعالیت بازار هم به دلیل پایین بودن قیمت های داخلی کاهش یافت.

بازار محتاطانه LDPE اروپایی

خرید در بازار LDPE اروپا در هفته منتهی به 13 آوریل مصادف با 24 فروردین 1401 محتاطانه پیش رفت

زیرا مبدل ها با عدم اطمینان از انتقال هزینه ها به مشتریان پایین دستی خود مواجه بودند.

افزایش سه رقمی قیمت در ماه های مارس و آوریل فعالیت خرید را کند کرد چون که مبدل هایی که با افزایش هزینه های لجستیکی مواجه بودند، با مقاومت مشتریان پایین دستی در انتقال هزینه ها نیز مواجه شدند.

بازار محتاطانه LDPE اروپایی

بازار محتاطانه LDPE اروپایی

کاهش قیمت پروپیلن آسیایی

فعالیت تجاری برای پلی پروپیلن آسیایی ملایم بود زیرا کاهش تقاضا ناشی از محدودیت های کووید-19 در چین، روند تجاری را در 13 آوریل مصادف با 24 فروردین 1401 محدود کرد.

در حال حاضر رشد بسیار کمی برای تقاضای پروپیلن مشاهده می شود و فعالان بازار معتقدند که با توجه به اینکه انتظار می رود تولید الفین در سطوح پایین تری باقی بماند، قیمت های مواد اولیه و حاشیه های ضعیف احتمالا باعث کاهش قیمت پروپیلن می شوند.در بازار چین، ترکیب گسترده تر مسیرهای تولید پروپیلن و انتخاب مواد اولیه دور نمای تقاضا و عرضه را بسیار پیچیده تر کرده است.تولید الفین و مشتقات آن بر پایه زغال سنگ در حال حاضر احتمالا مقرون به صرفه تر از کرکینگ نفتا است

و مشتقات با قیمت رقابتی از تولید زغال سنگ مانند پلی پروپیلن بر پایه متانول ممکن است همچنان قیمت گذاری مشتقات پروپیلن را حفظ کنند.

دریافت رایگان مقاله بررسي بازار PVC جهانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *