بررسی بازار جهانی پی وی سی

بررسی بازار جهانی پی وی سی

بررسی بازار جهانی پی وی سی در هفته منتهی به ۳آگوست

تولید کنندگان پی وی سی در روز ۳ آگوست با توجه به وضعیت راکد معاملات، انتظار داشتند که قیمت ها باز هم کاهش یابد. به گزارش تیم تحلیلی نفت و گاز در ترکیه با توجه به تقاضای ضعیف برای پی وی سی، قیمت ها در حال کاهش یافتن است. به طور کلی در بازار pvc اروپا تا قبل از شروع ماه سپتامبر نگرانی های از بابت رکود در بازارهای اروپا و آمریکا وجود دارد. ماه سپتامبر ماهی است که در آن ماه خریداران تلاش  می‌کنند که ذخایر خود را پر کنند.

افزایش قیمت نفت و گاز در اروپا

در بررسی بازار جهانی پی وی سی، تولید کنندگان پی وی سی با کاهش سود تولید مواجه هستند زیرا قیمت های گاز به بالاترین حد خود رسیده و می‌تواند بر روی هزینه های تولید پی وی سی و کاهش سود تولید کنندگان تاثیر بگذارد. تولیدکننده ای  میگفت که افزایش قیمت گاز و برق در اروپا برای کل صنعت پی وی سی دردناک است. قیمت گاز در هلند و آلمان از ۲۰۰ یورو در هر مگا وات ساعت عبور کرده است و بعضی از تولید کنندگان برای این افزایش پیشنهادات افزایش قیمت به خریداران میدهند. تولید کنندگان همچنین نگران رکود در بازار های آمریکا و افزایش قیمت مشتقات اتیلن هستند که میتوانند در هفته های آینده تاثیر منفی بر روی بازار پی وی سی داشته باشد.

بر اساس ارزیابی پلتس ،قیمت فروش آنی پی وی سی در روز سوم آگوست در ترکیه ۱۱۰۰ دلار در هر تن بود که  ۶۵دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و این قیمت متاثر از قیمت های تامین کننده ای بود که کالای خود را با قیمتی ارزان تر از قیمت های پیشنهادی مصر یعنی ۱۱۵۰ دلار در هر تن و یا قیمت های T2 روسیه که بین ۱۱۵۰تا ۱۲۰۰دلار بود عرضه می‌کرد و دلیل کاهش قیمت نیز کاهش تقاضا در ترکیه بود.

 

برای مطالعه وضعیت بازار پی وی سی جهانی کلیک کنید.

 

کاهش قیمت پی وی سی آمریکا به منظور رقابت با آسیا

قیمت پی وی سی صادراتی آمریکا ۵۴.۴ درصد از زمانی که بر روی قیمت ۱۷۴۵ دلار در هر تن در روز ۲۵ می ارزیابی شده بود کاهش یافته است. فروشندگان قیمت های خود را تا حد زیادی برای جلب نظر خریداران کاهش دادند تا بتوانند با قیمت های pvc در آسیا به رقابت بپردازند قیمت های پی وی سی در آسیا از روز ۲۵ می تا کنون بین ۲۴ تا ۲۷ درصد کاهش یافته و در حدود ۹۰۰ دلار در هر تن بر اساس ترم  تحلیلCFR چین، ۹۴۰دلار براساس ترم تحویل CFRجنوب شرق آسیا و۱۰۵۰دلار براساس ترم تحویل CFRهندوستان قیمت داشته است. یکی از فعالان بازار گفته است که این قیمت کف پی وی سی می باشد و خریداران در این قیمت ها راضی به خرید می شوند. البته در راه صادرات مبانی وجود دارد از جمله اینکه ترافیک در بندر ها و مسائل مربوط به کشتیرانی و انتظار برای بارگیری باعث می شود که  خرید محموله های جدید با دشواری های زیادی همراه باشد.

قیمت پی وی سی در آسیا در هفته منتهی به ۳آگوست نسبت به هفته گذشته با ثبات بود و با ترم   تحویل CFRچین هر تن ۹۰۰ دلار ارزیابی شد. قیمت تولیدات محلی چین در هفته منتهی به سه آگوست ۲۵۰ یوان افزایش یافت. اخیراً و در هفته های گذشته رغبت به خرید برای پی وی سی در چین  بیشتر شده بود که به دنبال تنش های بین  چین وآمریکا بر سر تایوان، و همچنین عرضه پی وی سی از طریق آربیتراژ‌در بازار ،این تمایل به خرید کاهش یافته است. واردات پی وی سی به  بازار های چین و هندوستان از طریق آمریکا باعث افزایش این محصول در بازار و کاهش رغبت به خرید  آن شده است.

افزایش صادرات پی وی سی آمریکا به هند

صادرات پی وی سی از آمریکا به هندوستان در حال افزایش است. بر طبق اطلاعات کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا صادرات پی وی سی از آمریکا به هندوستان در ماه می ۳۰۷۰ تن بوده است در حالی  که در ماه آوریل  ۱۱۹۰ تن و در ماه مارس تنها  ۵۸۵ تن بوده است. صادرات پی وی سی از آمریکا به چین در ماه می ۳۳۱۷ تن و در ماه آوریل ۳۳۹۷ تن بوده است. قیمت رزین پی وی سی در هندوستان علیرغم وارداتی که از آمریکا صورت گرفت در هفته منتهی به ۳ آگوست با ثبات بود.

قیمت پی وی سی بر اساس ترم تحویل CFRچین در هفته منتهی به سه آگوست با ثبات بود و ۹۰۰ دلار در هر تن ارزیابی شد البته قیمت ها ای در حدود ۸۸۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن در بازار شنیده می شد.قیمت پی وی سی براساس ترم تحویل CFRجنوب شرق آسیا نیز بدون تغییر و بر روی ۹۳۰ دلار در هر تن در هفته منتهی به ۳ آگوست باقی ماند.

قیمت پی وی سی براساس ترم تحویل CFRهندوستان بدون تغییر نسبت به هفته قبل ۱۰۵۰ دلار در هر تن ارزیابی شد. قیمت پی وی سی که از طریق اتیلن ساخته می شود ۸۷۰ دلار در هر تن بر اساس ترم تحویل بر روی عرشه کشتی در چین در هفته منتهی به ۳ آگوست با ثبات ارزیابی شد. قیمت پی وی سی مبتنی بر کار باید نیز ۸۵۰ دلار در هر تن ارزیابی شد.

 

افزایش صادرات پی وی سی

تاثیر پذیری آمریکای لاتین از بازار آمریکا

بر اساس بررسی بازار جهانی پی وی سی، قیمت های پی وی سی وارداتی به آمریکای لاتین به صورت خرید های آنی در هفته منتهی به ۳ آگوست در ساحل غربی آمریکای جنوبی و برزیل به دلیل روند مستمر کاهش قیمت در آمریکا در این منطقه نیز کاهش یافت. قیمت ها بر اساس ترم تحویلCFR ساحل غربی آمریکای جنوبی بر روی ۹۹۵ دلار تا ۱۰۰۵ دلار ارزیابی شد که ۲۰۰ دلار در هر تن از هفته گذشته کمتر است و این کاهش متاثر از بازار آمریکا وآسیا همچنین کاهش میزان معاملات می باشد. از روز ۲۶ آگوست ۲۰۲۰ این قیمت پایین ترین قیمتی است که برای pvc از سوی پلتس اعلام شده است. در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ قیمت پی وی سی به پایین ترین حد خود یعنی ۹۲۰دلار در هر تن رسیده بود.

بازار آمریکای جنوبی همیشه تحت تاثیر عرضه های آمریکا بوده است زیرا ۵۰ درصد از واردات آمریکایی جنوبی از آمریکا می باشد. در برزیل قیمت های پی وی سی با ۵۰ دلار کاهش در هفته منتهی به ۳ آگوست بین ۱۱۹۵تا ۱۲۰۵ دلار بر اساس ترم تحویلCFRبرزیل ارزیابی شد که این ارزیابی براساس تعداد معدودی از معاملات   در طول هفته بود. عرضه های پی وی سی به بنادر برزیل عمدتاً از سوی آسیا صورت گرفته بود. این عرضه ها بین ۱۱۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار وبه‌مقصد بنادر اصلی برزیل بودند. البته قیمت های ۱۲۷۰ تا ۱۳۲۰ دلار در هر تن از سوی معامله کنندگان برزیلی نیز اعلام شده بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *