بر اثر زمین لرزه در معدن زغال سنگ 4 معدنچی کشته شدند

بر اثر زمین لرزه در معدن زغال سنگ 4 معدنچی کشته شدند

به گزارش بازار نفت و گاز، بر اثر زمین لرزه در معدن زغال سنگ لهستان چهار معدنچی کشته و شش معدنچی گرفتار شدند. در حال حاضر عملیات نجات برای شش کارگر معدن که هنوز در زیر زمین گیر افتاده اند در جریان است.

یک موج شوک همراه با تخلیه شدید متان در معدن زغال سنگ Borynia-Zofiówka در جنوب لهستان، چهار معدنچی را کشته و شش معدنچی دیگر را زیر زمین گرفتار کرده است.

زمین لرزه در معدن زغال سنگ

به گفته مالک معدن Jastrzebska Spolka Weglowa (JSW)، هنگام وقوع حادثه 52 کارمند در منطقه حضور داشتند که از این تعداد 42 نفر می توانستند به تنهایی از منطقه خارج شوند. خدمه نجات پس از ساعت ها جستجو چهار معدنچی را پیدا کردند، اما پزشک اعلام کرد که آنها مرده اند. JSW در بیانیه ای گفت: “یک پزشک مرگ دو معدنچی دیگر را که در گالری D4a یافت شده اند، اعلام کرده است. نتیجه غم انگیز موج شوک دیروز به چهار نفر رسیده است.

تلاش پرسنل امدادی

به گفته این شرکت، پرسنل امدادی به طور مداوم در تلاش برای رسیدن به شش کارگر باقی مانده معدن که در زیر معدن فروریخته گیر افتاده اند، هستند. با این حال، غلظت بالای متان در منطقه و دمای بالا در زیر زمین، عملیات جستجو را کند می کند.

خدمه امداد در مخازن اکسیژن کار می کنند تا مجدداً یک سیستم تهویه جداگانه راه اندازی کنند تا جستجوی معدنچیان را تسهیل کنند. پس از این حادثه، رئیس جمهور لهستان آندری دودا از بخش Zofiówka معدن Borynia-Zofiówka بازدید کرد و با هیئت مدیره JSW و تیم مدیریت معدن ملاقات کرد.

این دومین حادثه ای است که در یک معدن زغال سنگ متعلق به JSW طی یک هفته رخ می دهد. در پی انفجار هفته گذشته در معدن زغال سنگ Pniowek واقع در جنوب لهستان، پنج نفر کشته و هفت نفر گرفتار شدند. عملیات نجات معدنچیان مفقود شده در معدن Pniowek پس از انفجارهای جدید باعث مجروح شدن نیروهای امدادی شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *