بهترین راه برای یک آربیتراژ موفق معاملات

,
آربیتراژ موفق تجارت

دست اندر کاران ،خریداران و فروشندگان،و تحلیل گران بازار فرآورده های نفتی به خوبی می دانند که معاملات وقراردادهای منعقد شده براساس قیمت ها و شاخص های موجود به گونه ای است که در خصوص زمان تحویل محصولات، یک ماه تا چند ماه انتظار لازم است و عقد قرارداد دریک ماه ،در بسیاری از موارد مربوط به ماههای بعد از زمان عقد قرارداد می باشد و معامله واقعی و تحویل کالا در آینده صورت می پذیرد.

در این بین،البته تحویل فوری برخی از محصولات ،همزمان با عقد قراداد بوده ودر اینگونه معاملات که تحت عنوان Spotشناخته می شوند زمان تحویل،فوری محسوب می شود وتحویل کالافورایا در مدت کوتاهی صورت می گیرد.مسلما نمی توان نیازهای بزرگ صنایع و شهرها را با معاملات فوری برطرف نمود ولی گاهی در شرایط اضطراری ،باانجام این گونه معاملات، فشارهای وارده بر بازار در اثرکاهش عرضه به حداقل می رسد واز این راه، البته سودهای خوبی نصیب فروشندگان می گردد.

تفاوت قیمت ها در مناطق مختلف باعث می گردد که فروشندگانی که خودرابه اطلاعات بازارمجهز می نمایند وقدرت جستجوگری وتحلیل بیشتروبالاتری نسبت به رقبای خود دارند، سریعا از طریق آربیتراژ،کالای ارزان قیمت را به مقاصد ی برسانند که خریداران بیشتر و بازار پررونق تری دربازار حضوردارند. بدیهی است که مهم ترین اصل در یک اقدام جهت آربیتراژ موفق،ابتدا استفاده از اطلاعات دقیق و سپس اقدام به موقع در جابه جایی کالا از منطقه ارزان به منطقه گران می باشد.

اگر اقدام جهت حمل کالا به مقاصد گران قیمت باتاخیر صورت پذیرد،نه تنهاسودی نصیب صادر کننده نمی شود بلکه فروشنده ناچار خواهد بود،کالا را زیر قیمت بازار مقصد به فروش برساند تا متحمل هزینه های بیشتر انبارداری ویامعطل ماندن وسیله حمل نگردد.

aaa - بازار نفت و گاز پتروشیمی

اگر قیمت نفت خام که ماده اصلی همه محصولات نفتی است ثابت بماند، مسلما بازار محصولات نفتی تا حد زیادی از این ثبات تبعیت می نماید وتولید کننده درهر منطقه نیاز خودرا باثبات بیشتری تامین نموده ویا به مشتریان ثابت خود در مناطق دیگر میرساند.در این حالت امکان استفاده معامله گران از آربیتراژ به منظور کسب منفعت بیشتر به حد اقل می رسد.

بعنوان مثال ثبات قیمتی نفت خام باعث گردیده که سیر صعودی قیمت پروپان وبوتان درشمال اروپا حفظ شود و تولید کنندگان بتوانند نیاز خریداران را به موقع وبدون افزایش نامتعارف قیمت تامین نمایند. برای ماه آگوست قیمت پروپان تگزاس آمریکا۵۷۰دلاردرهرتن،شمال غرب اروپا ۶۲۴ دلار در هر تن،وخاور دور ۶۸۳دلار در هر تن معامله گردیده است که انحراف چندانی نسبت به ماه جولای رانشان نمی دهدوکماکان می توان گفت که وضعیت ماه آگوست نیز صعودی خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *