تجارت بازار انرژی Origin Energy

تجارت بازار انرژی Origin Energy

به گزارش بازار نفت و گاز، Origin Energy نشان می دهد که به پیشنهاد 11.8 میلیارد دلاری Brookfield و MidOcean علاقه مند است. طبق این پیشنهاد، بروکفیلد در نهایت تجارت بازار انرژی Origin Energy را به دست خواهد آورد، در حالی که MidOcean Energy، یک شرکت LNG تحت حمایت EIG، تجارت گاز یکپارچه آن را در اختیار خواهد گرفت.

تجارت بازار انرژی Origin Energy

شرکت انرژی استرالیایی Origin Energy پیشنهادی به ارزش 18.4 میلیارد دلار استرالیا (11.8 میلیارد دلار) از مدیریت دارایی بروکفیلد به همراه شرکت های وابسته و وجوه مدیریت شده آنها و MidOcean Energy دریافت کرده است.

بر اساس پیشنهاد غیر الزام آور و شاخص، سهامداران بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) فهرست شده Origin Energy به ازای هر سهم 9 دلار استرالیا (5.77 دلار) به صورت نقدی پرداخت خواهند شد.

انعقاد قرارداد محرمانگی و انحصاری

اوریجین انرژی اعلام کرد که پس از در نظر گرفتن تمامی عوامل مربوطه، قرارداد محرمانگی و انحصاری را با کنسرسیوم منعقد کرده است. هیئت مدیره شرکت در نظر دارد به اتفاق آرا به سهامداران توصیه کند در صورت عدم وجود پیشنهاد برتر، رای خود را به نفع پیشنهاد به قیمت فعلی مناقصه کنند.

میزان سود سهام پرداختی

به گفته خرده فروش برق و گاز، قیمت قابل پرداخت تحت این عرضه به میزان سود سهام پرداختی قبل از اجرای طرح پیشنهادی کاهش می یابد. Origin Energy گفت: در صورتی که پیاده سازی پس از 15 می 2023 انجام شود، قیمت پیشنهادی پس از آن 0.03 دلار در ماه افزایش می یابد.

MidOcean Energy یک شرکت گاز طبیعی مایع (LNG) است که توسط EIG ایجاد و مدیریت می شود.

پیشنهاد خرید شرکت انرژی

در آگوست 2022، کنسرسیوم Brookfield و MidOcean Energy پیشنهاد خرید شرکت انرژی استرالیایی را به مبلغ 7.95 دلار استرالیا (5.1 دلار) نقدی به ازای هر سهم داد. یک ماه بعد، پیشنهاد دیگری توسط کنسرسیوم با قیمت 8.7 دلار (5.58 دلار) تا 8.9 دلار (5.7 دلار) برای هر سهم ارائه شد. طبق این پیشنهاد، بروکفیلد در نهایت کسب و کار بازار انرژی Origin Energy را به دست خواهد آورد، در حالی که MidOcean Energy تجارت یکپارچه گاز خود را در اختیار خواهد گرفت.

ارائه یک پیشنهاد الزام آور

Origin Energy گفت که هیئت مدیره آن قصد دارد به کنسرسیوم فرصت دهد تا اقدامات لازم را انجام دهد تا به آن اجازه ارائه یک پیشنهاد الزام آور را بدهد. روند بررسی دقیق احتمالاً حدود هشت هفته طول می کشد.

اسکات پرکینز، رئیس Origin Energy گفت: این پیشنهاد تأیید می‌کند که Origin، عملیات و تیم مدیریت آن یک پلت‌فرم بسیار استراتژیک را نشان می‌دهد که موقعیت خوبی برای بهره‌مندی از انتقال انرژی دارد.

«اعتماد ما به چشم‌اندازهای Origin بر تعامل ما با کنسرسیوم تأکید کرد و افزایش قابل توجهی را در پیشنهاد اولیه آنها ارائه داد. در حالی که روند بررسی دقیق پیشرفت می کند، ما همچنان بر اجرای موفقیت آمیز استراتژی خود متمرکز خواهیم بود.”

در یک اطلاعیه جداگانه، Origin Energy اعلام کرد که فروش 60 میلیون دلار استرالیا (38.5 میلیون دلار) از سهام 77.5 درصدی خود در جوینت ونچر Beetaloo Basin را به تامبوران (B1) که 50:50 متعلق به Tamboran Resources و برایان شفیلد است، تکمیل کرده است. . 22.5 درصد باقی مانده در دارایی های نفت و گاز واقع در قلمرو شمالی استرالیا در اختیار شرکت نفت و گاز فالکن استرالیا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *