تحلیل بازار جهانی گاز مایع

,
تحلیل بازار جهانی گاز مایع

تحلیل بازار جهانی گاز مایع به نقل از بازار نفت و گاز ایران:

قیمت گاز اتان Mont Belvieu ،0.25 سنت افزایش یافت همچنین بازار پروپان FOB مدیترانه غربی با کاهش 823.75 دلار در هر تن، 8.50 دلار در روز ارزیابی شد و بازار پروپان باقیمت 780.25 دلار در هر تن و 67 دلار در هر تن حق بیمه برای اروپا ارزیابی‌ شده است.

LPG آسیایی

بازار LPG آسیا باعلاقه خرید از چین روبرو شد. شرکت Ningbo Kingfa چین به دنبال خرید 23000 تن یا 46000 تن پروپان برای ماه مارس تا ژوئیه، برای تحویل به Ningbo، از طریق مناقصه در فوریه بود. Sinobenny چین به دنبال این بود تا بسته‌های ماهیانه 6000 یا 12000 تنی بوتان را برای آوریل تا دسامبر2022 خریداری کنید.

قیمت LPG آسیا در 15 فوریه با توجه به احساسات بازار کاهش یافت. مجتمع نفت در میان سیگنال‌های احتمالی تنش‌زدایی در بحران اوکراین نرم شد. داده‌های Platts نشان داد CFR پروپان شمال آسیا در15 فوریه با 794 دلار در هر تن ارزیابی شد که 14.50 دلار در هر تن کمتر از جلسه قبلی بود. نیمه اول مارس CFR بوتان شمال آسیا مورد ارزیابی قرار گرفت و 15 فوریه 3 دلار در هر تن بالاتر از پروپان و بدون تغییر نسبت به جلسه قبلی بود.

حق بیمه پروپان به دلیل پیشنهادی برای مبادله CP پروپان در 15 فوریه، در مقایسه با جلسه قبل، 17 میلیون دلار کمتر ارزیابی شد. در بازار 15 فوریه، چند پیشنهاد بدون هیچ معامله‌ای دیده شد. پتروچاینا بارگیری23000 تن پروپان با حق بیمه 25 دلار در هر تن نسبت به FEI مارس را ارائه کرد. گلنکور پیشنهاد بارگیری برای 23000 تن پروپان در یک حق بیمه 20 دلار در هر تن نسبت به FEI مارس را ارائه کرد.

نفتا در حال حاضر بسیار قوی است، به گفته یک کاربر: پریمیوم، می‌‍تواند باعث تغییر به LPG شود. منابع گفتند عرضه محدود نفتای آربیتراژ از غرب سوئز تقاضا را برای ترکیب نفتا تقویت کرده است.

تحلیل LPG عربستان

سوآپ پروپان CP عربستان سعودی در ماه مارس در 15 فوریه 777 دلار در هر تن ارزش‌گذاری شد که 9.50 دلار در هر تن نسبت به جلسه قبل افزایش‌یافته است.

مارس و آوریل سوآپ پروپان CP رو به عقب بود و در 15 فوریه باارزش 27 دلار در هر تن، 1.50 دلار در هر تن کمتر از جلسه قبلی بود. سوآپ پروپان CP در آوریل و مه از 1 میلیون تن در جلسه قبلی به 15.26میلیون تن در فوریه افزایش یافت. هیچ تجارت جدیدی برای منطقه خاورمیانه شنیده نشد، درحالی‌که فعالان بازار منتظر اعلام پذیرش‌های ماه مارس عربستان بودند.

منابع گفتند در سطوح بار با اضافه شدن کشتی‌ها در لیست موقعیت فوریه انتظار می‌رفت که کشتی‌ها در اوایل ماه مارس مجدداً اجاره داده شوند. داده‌های Platts نشان داد باربری VLGC خلیج‌فارس به ژاپن در 15 فوریه 46 دلار در هر تن ارزیابی شد که در روز 1.50 دلار در هر تن کاهش یافت. منابع حمل‌ونقل گفتند سطوح بازار45-47 دلار در هر تن بود.

قیمت جهانی میعانات گازی

LPG مدیترانه غربی

بازار بوتان مدیترانه غربی ثابت ماند. بازار مدیترانه غربی در یک دوره ثابت باقی ماند. فوریه یک ماه نزولی برای بازار بوده است. نشانه‌هایی وجود دارد که ممکن است در ماه مارس تغییر کند. به گفته منابع در سمت عرضه، آربیتراژ NWE تحت تاثیر کمبود در حمل‌و‌نقل قرارگرفته است. یک منبع گفت: حمل ونقل بسیار سخت و گران است. در بازار بوتان FOB مدیترانه غربی، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد.

درغیاب رقابت نشانه‌ها، بازار براساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار بوتان FOB مدیترانه غربی با کاهش 25.75 دلاری در روز، 918 دلار در هر تن ارزیابی شد. بر اساس اطلاعات دریافت شده در طول روز کرایه حمل بار از لاورا به محمدیه، 65 دلار درهرتن دربازار ارزیابی‌شده است. بازار پروپان FOB مدیترانه غربی با کاهش 823.75 دلار در هر تن، 8.50 دلار در روز ارزیابی شد. درمراکش، محمولهCIF برای تحویل 45 تا 60 روز آینده 716.50 دلار در هر تن محاسبه‌شده است و 44 دلار در روز کاهش یافت.

پروپان اروپایی

بازار پروپان در شمال غربی اروپا در 15 فوریه علیرغم کاهش مجتمع نفت خام قوی‌تر بود. طبق داده‌ های حمل‌ و نقل واردات از ایالات‌متحده دو هفته مانده به پایان ماه با 649000 تن برنامه‌ریزی شده است. از سوی دیگر، عرضه محلی در شمال غربی اروپا با خروجی کم از پالایشگاه‌ها، محکم باقی ماند و با توجه به قیمت بالای LPG از LNG استفاده می‌شود. یک منبع گفت: به‌هیچ وجه تقاضای اضافی وجود ندارد. در بازارمحمولهCIF پروپان، یک پیشنهاد شنیده شد.

پیشنهاد Equinor برای تحویل محموله در 1-5 مارس با 713 دلار در هر تن پیشنهاد رقابتی در نظر گرفته شد. به‌طور کامل، این مبلغ 713.25 دلار در هر تن افزایش یافت. برای پروپان سوآپ CIF ARA فوریه4.75 دلار در هر تن در روز تا 5.50 دلار در هر تن تخفیف است. در مقابل CIF NWE نفتا، با کاهش 15.25 دلار در هر تن از 14 فوریه 138.25 دلار در هر تن ارزیابی شد. دربازار پروپان، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد.

در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله‌گران ارزیابی شد. به‌طورآشکار، بازار پروپان باقیمت 780.25 دلار در هر تن و 67 دلار در هر تن حق بیمه برای اروپا ارزیابی‌شده است. محموله بزرگ، با 788.75 دلار در هر تن و 67 دلار در هر تن تخفیف 14 فوریه است.

تحلیل بازار جهانی گاز مایع

تحلیل بازار جهانی گاز مایع

تفسیر روزانه بوتان اروپایی

بوتان شمال غرب اروپا روز 15 فوریه فعالیت تجاری آرامی را پشت سر گذاشت. به گفته منابع، در حمل‌‌ونقل پتروشیمی عوامل موثر در کاهش نقدینگی، کمبود کشتی‌هایی بود که مورداستفاده قرار می‌گرفتند. یک منبع گفت برخی از ترن هوایی‌های بزرگ‌تر مسافت‌های طولانی‌تری را انجام می‌دهند. در بازار محموله CIF، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد. درغیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله‌گران ارزیابی شد.

بازار محمولهCIF به‌طور کامل باقیمت 837.25 دلار در هر تن و کاهش 23.50 دلار در هر تن در روز ارزیابی شد. دربازار بوتان، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد. درغیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله‌گران ارزیابی شد. بازار بوتان FOB، 840 دلار در هر تن با کاهش 18.75 دلار در هر تن مورد ارزیابی قرار گرفت. بازار CIF در مقابل نفتا با 104.3% ارزیابی شد و به‌طور کامل 29.50 میلیون دلار در تن کمتر به 888 دلار درهر تن رسید.

تفسیر روزانه LPG آمریکا

در تحلیل بازار جهانی گاز مایع قیمت گاز اتان Mont Belvieu، 0.25 سنت افزایش یافت. قرارداد NYMEX مارس Henry Hub 0.93 سنت افزایش یافت. Global Platts اتان را 37.375 سنت ارزیابی کرد. برعکس، پروپان همسو با نفت خام سقوط کرد و کاهش تقاضای صادراتی داشت. پروپان غیر LSTدر فوریه، منعکس‌کننده تاسیسات ذخیره‌سازی و تقسیم‌بندی NGL سازمانی در Mont Belvieu و تگزاس است که 4.375 سنت کاهش یافت و 122.875 سنت بسته شد.

یک تاجر آسیایی گفت: تقاضای LPG برای پتروشیمی قوی نبود، همان‌طور که پروپان قوی نبوده است. پتروشیمی کره معمولاً LPG مصرف می‌کنند زمانی که قیمت نفتا کمتر از 90 درصد باشد. یک دلال گفت تقاضا برای ترکیب بنزین و همچنین برای صادرات، اما نه لزوما برای اصلاح مواد اولیه وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *