تحلیل بازار جهانی PVC+اردیبهشت 1401

تحلیل بازار جهانی PVC+اردیبهشت 1401

تحلیل بازار جهانی PVC+اردیبهشت 1401 به نقل از بازار نفت و گاز ایران

ثبات قیمت PVC اروپا و ترکیه

با وجود کاهش فعالیت های بازار و علیرغم برخی فورس ماژورها در زنجیره کلر من جمله PVC که ممکن است بازار را بیشتر محدود کند؛  قیمت های PVC اسپات اروپا ثبات هفته با ثباتی را پشت سر گذاشتند.

فعالان بازار همچنان می توانند هزینه های بالادستی را در زنجیره تأمین انتقال دهند. به گفته یکی از تولیدکنندگان، با اینکه روند تقاضا خوب پیش می رود اما مسائل اخیر تولید وضعیت بازار را وخیم تر کرده است؛ ما انتظار داریم این وضعیت تا سه ماهه دوم ادامه داشته باشد. اگرچه تقاضا در حال حاضر سالم بوده و تحت تأثیر افزایش بی سابقۀ قیمت ها قرار نگرفته است، در آینده انتظارات با تورم بیشتری همراه خواهد بود.در ترکیه، نرخ تقاضا به دلیل ماه رمضان تضعیف شده است.

 افزایش صادرات PVC چین به هند

PVC آسیایی در 20 آوریل برابر با 31 فروردین 1401 پس از اعلام پیشنهاد ماهانه برای ماه مه، 60-40 دلار در متریک تن در هفته کاهش داشت. قیمت PVC با ترم cfr چین در هفته 50 دلار کاهش داشت و در 20 آوریل مصادف با 31 فروردین 1401 به پایین ترین حد یک ماهۀ خود یعنی 1.340 دلار در متریک تن ارزیابی شد؛

در حالی که قیمت PVC هند با 60 دلار کاهش به پایین ترین سطح دو ماهه خود در 1.560 دلار به ازای هر متریک تن cfr رسید.

با توجه به داده های اینسایتس کامودیتی گلوبال S&P، پیشنهادات جدید ماه مه پس از افزایش ماهانه 100-80 دلاری آوریل، 80-50 دلار در متریک تن از آوریل کاهش یافت.

پیشنهادات جدید برای ماه مه با 50 دلار کاهش نسبت به ماه قبل به 1.340 دلار  در متریک تن cfr چین و 1.300 دلار در متریک تن فوب تایوان کاهش یافت؛ در حالی که پیشنهاد cfr هند با کاهش 80 دلاری نسبت به ماه قبل به 1.560 دلار در هر متریک تن در ماه رسید.

 

LDPE اروپایی و چالش های مبدل ها در عبور از سطوح قیمت ها

در تحلیل بازار جهانی PVC فعالیت اسپات LDPE در هفته منتهی به 20 آوریل برابر با 31 فروردین 1401 ضعیف بود

زیرا تعطیلات عید پاک و قیمت های بالا منجر به احتیاط خریداران در سراسر اروپا شد. به گفته یکی از تاجران، قیمت های پیشنهادی تولیدکنندگان بالا است اما بازار از این قیمت ها پیروی نمی کند و تقاضا همچنان آرام پیش می رود. پیش خرید های مارس و فوریه به این فعالیت محدود کمک کرد؛ به طوری که شنیده شد مبدل ها به جای خرید مواد جدید قبل از پایان ماه، از ذخایرشان استفاده می کنند. شنیده ها حاکی از آن است که برخی از تأمین کنندگان چینی مقادیر زیادی LDPE را با تخفیف های سه رقمی در سطوح فعلی به اروپا عرضه می کنند.

کند شدن بازار آسیا در ماه رمضان

قیمت های LDPE آسیایی در 20 آوریل برابر با 31 فروردین 1401 با هم متفاوت بود زیرا نفت خام بالای 100 دلار در هر بشکه باقی ماند؛ در حالی که تقاضا همچنان ضعیف بود. به گفته مبدل ها،قیمت های آتی نفت ICE برنت ژوئن در روز 4.56 دلار در هر بشکه کاهش داشت در ساعت 16:30 بعد از ظهر به وقت سنگاپور به 108.12 دلار به ازای هر بشکه رسید. با کند شدن روند تجارت در جنوب شرقی آسیا در طی ماه رمضان، چین با کمبود راننده به دلیل محدودیت های تردد دست و پنجه نرم می کند.

به گفته تاجران، هدف از افزایش قیمت جهانی مواد خام، حتی با وجود ظرفیت های جدید در ایالات متحده که بازارهای آسیایی را نیز هدف قرار داده اند افزایش قیمت ها بود.

برخی تاجران معتقدند که با افزایش نرخ بهره و قیمت نفت خام نمی توان دورنمای مثبتی را از بازار انتظار داشت، در حالی که می توان با تورم مصرف را مهار کرد. حتی این احتمال وجود دارد که به علت ثبات اقتصادی کمتر در برخی از کشورهای فقیرتر جنوب شرقی نسبت به کشورهای توسعه یافته، هزینه های مالی افزایش یابند.

کند شدن بازار آسیا در ماه رمضان

این مقاله هم شاید برای شما مفید باشد :بررسی بازار پلیمر ۱۵ اردیبهشت

صدور مناقصه فروش بوتادین در تایلند

بوتادین آسیایی در 20 آوریل برابر با 31 فروردین 1401 ثابت ارزیابی شد. نوسانات بازار بالادست فعالان بازار بوتادین آسیا را در موضع “انتظار و دید” نگه داشت.

براساس داده های پلتس، معاملات آتی ICE برنت ژوئن با 4.26 دلار کاهش در روز به 108.12 دلار در هر بشکه رسید.

داده ها نشان می دهد در راستای ضعیف تر شدن بازار نفت خام، قیمت نفتای آسیایی 31 دلار در روز کاهش داشت و در 20 آوریل برابر با 31 فروردین 1401 به 911.375 دلار در هر متریک تن رسید.

تقاضای اسپات در چین برای محموله های وارداتی به دلیل کاهش قیمت داخلی در مقایسه با cfr چین محدود بود.

براساس داده های گلوبال S&P، قیمت بوتادین محلی چین 9.700 یوان در متریک تن محاسبه شد که نسبت به روز گذشته تغییری نداشت.

با آخرین مناقصه فروش PTT تایلند در 21 آوریل برابر با اول اردیبهشت 1401 برای محموله 2.000 متریک تنی بوتادین برای بارگیری در اواخر ماه مه، فعالان بازار به حاشیه رفتند.

اسپرد قیمت بین بوتادین و نفتا نیز 498 دلار در متریک تن ارزیابی شد؛ بالاتر از اسپرد معمولی 350-300 دلار در متریک تن.

 

Arrow - بازار نفت و گاز پتروشیمی

تحلیل کامل هفتگی تحلیل بازار جهانی PVC

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *