تحلیل بالا رفتن قیمت‌ اوره صادراتی در ایران

,
تحلیل بالا رفتن قیمت‌ اوره صادراتی در ایران

تحلیل بالا رفتن قیمت‌ اوره صادراتی در ایران و  در کل جهان به تحلیل آرگوس و نقل از بازار نفت و گاز ایران  در روز ۳مارس

قیمت هر تن اوره صادراتی ایران به ترکیه ۴۹۰ دلار بود در هفته جاری قیمت به ۵۳۰ دلار رسید.

بالا رفتن قیمت‌ها در فرانسه و انگلستان ترکیه و آفریقا

در هفته گذشته افزایش سطوح قیمتی اوره در La Palliceدر فرانسه را شاهد بودیم که بیشترین افزایش قیمت

مربوط به محصولات تولید کشور مصر بود که تا حدود ۸۱۰دلار در هر تن رسید و خریداران برای روزهای پیش رو با توجه به اوضاع جنگ و تحریم‌ها  انتظار قیمت‌های بالاتری رادارند. در انگلستان قیمت‌ها به ۷۶۵ پوند و یا ۹۸۵ دلار

بر اساس‌ترم تحویلCFRرسید ولی البته تعداد معاملات انجام‌شده با این قیمت اندک بود.

ترکیه نیز  خریدهای مستمر خود از ایران را ادامه می‌دهد و هرتن اوره ایران باقیمت ۶۲۰دلار بر اساس ترم CFRبه ترکیه تحویل می‌شود.یک محموله ۲۰ هزارتنی قرار است به‌زودی و در ماه مارس از سوی ایران به بندرها ترکیه برسد ضمن اینکه فروشندگان ایرانی به‌صورت تحویل در مقابل درب کارخانه نیز اوره خود را برای ماه مارس از قرار هر تن ۶۵۰ دلار اعلام کردند.

یک محموله ۱۰۰تا۱۵۰هزارتنی قرار است در ماه مارس به‌صورت فوب به ترکیه ارسال گردد که قیمت هر تن حمل آن در حدود ۴۰دلار است.قیمت هر تن اوره برای تحویل به‌صورت فوب ۵۳۰دلار اعلام‌شده است و کرایه حمل را خریدار کالا تا مقصد می‌پردازد.

در آفریقا نیز کشور مصر محموله‌های اوره پریل و گرانول خود را بر اساس‌ترم فروش فوب ،از ۶۶۰تا۹۰۵ دلار در پی حوادث اوکراین به فروش رسانده است.الجزایر قیمت هر تن اوره خود برای تحویل در ماه آوریل بین ۷۲۵ تا ۷۹۰دلار اعلام نموده است

گران شدن اوره صادراتی در ایران و مشکلات بانکی در هند

قیمت گوگرد پالایشگاهی درحالی‌که تا هفته پیش قیمت هر تن اوره صادراتی ایران به ترکیه ۴۹۰ دلار بود در هفته جاری قیمت به ۵۳۰ دلار رسید.

تولیدکنندگان ایرانی هفته گذشته بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ هزار تن اوره تولیدی خود را به کشورهای جنوب شرق آسیا ،آفریقا،برزیل و ترکیه صادر نمودند.

شرکت‌های تولیدی پردیس شیراز و کرمانشاه در هفته جاری و باقیمت ۵۳۰ دلار صادرات خود را در دو محموله ۳۰و۴۵هزارتنی به ترتیب به اروپا ترکیه صادر نمودند.شرکت تولید اوره لردگان ،هفته گذشته یک محموله ۲۴ هزارتنی اوره گرانول خود را برای حمل در ماه مارس به فروش رساند و یک محموله دیگر خود را نیز  به‌زودی به بازار عرضه خواهد نمود. پتروشیمی بندر امام خمینی هفته گذشته یک محموله اوره پریل خود به وزن ۲۵هزارتنی و باقیمت ۴۸۰دلار در قالب معاملات آنی به فروش رساند.

گران شدن اوره صادراتی در ایران

گران شدن اوره صادراتی در ایران

بالاترین سطح قیمت اوره در روز۱۷مارس

تحریم کشتی‌ها و کالای روسی

معاملات انجام‌شده اوره در هفته گذشته در حد پایینی بود و معامله گران در انتظار بهبود اوضاع جنگ در اوکراین هستند. علت عقب‌نشینی بسیاری از خریداران از خرید مربوط به تحریم‌هایی است که کشورهای اروپایی بر روی بانک‌ها و سیستم حمل‌ونقل روسیه اعمال کرده‌اند و خریداران و فروشندگان احتمال می‌دهند که امکان انتقال وجه به روسیه و یا از روسیه نباشد. یک فروشنده روسی محموله کوچک اوره پریل خود را به قیمت ۷۰۰ دلار در هر تن برای تحویل در ماه مارس به فروش رساند ولی گزارش دیگری از فروش روسیه در این هفته وجود ندارد و به نظر می‌رسد تحریم‌های اعمال‌شده در حال اجرا هست. البته گزارش‌هایی از عرضه اوره پریل باقیمت۶۰۰تا۶۳۰دلار در هر تن به‌صورت فوب از سوی سایر عرضه‌کنندگان در منطقه بالتیک و همچنین عرضه اوره  گرانول باقیمت ۶۲۰ تا ۶۴۰دلار نیز در هفته گذشته وجود داشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *