تحلیل نفت شیل امریکا در سال جاری

تحلیل نفت شیل امریکا در سال جاری

به گزارش بازار نفت و گاز، رشد شدید تولید پرمین باعث بهبود تولید نفت شیل امریکا در سال جاری می شود زیرا تأمین کنندگان تلاشهای خود را در منطقه متمرکز می کنند. براساس آخرین گزارشات ماهانه حفاری از EIA، انتظار می رود که تولید نفت Thight تگزاس/ نیو مکزیکو در این ماه به سطح قبل از همه گیری برسد و تقریبآ 500.000 بشکه در روز از پایان سال گذشته تاکنون افزایش یافته است.

به گفته EIA و با توجه به نمودار زیر، تکمیل چاههای پرمین در مارس 2020 در مقایسه با 21 درصد کسری در سایر مناطق شیل با تکمیل 37 درصدی باکن و 28 درصدی ایگل فورد، تنها 13 درصد کاهش داشت.

12 - بازار نفت و گاز پتروشیمی

تأمین کنندگان پرمین از چاههای حفاری شدۀ ارزان اما ناتمام (DUC) خود برای تسریع در بازیابی خروجی استفاده کرده و روند استقرار سکوهای حفاری جدید را کند می کنند. چاههای DUC پرمین نسبت به مارس 2020 در مقایسه با کاهش 31 درصدی در سایر مناطق شیل، ماه گذشته 45 درصد کمتر بود.

تحلیل نفت در بازار امروز+۲۶ آوریل

14 - بازار نفت و گاز پتروشیمی

بازار فراورده‌های پتروشیمی در آمریکا و اروپا ۴ مارس

پالایشگاهها به دنبال عرضه نفت خام شیرین هستند نفت خام شیرین رو به افزایش است زیرا پالایشگاهها به دنبال مواد اولیه مناسب به منظور ارتقاء فرایند تقطیر گوگرد و به حداقل رساندن استفاده از هیدروژن هستند.

افزایش ناگهانی قیمت گاز طبیعی در اروپا و آسیا برخی نیروگاهها را وادار است تا به سوخت دیزل یا نفت کوره روی آورند؛ این امر نرخ تقاضای نفت خام تقطیر شده را افزایش می دهد.

افزایش هزینه هیدروژن که بیشتر آن در پالایشگاهها ازطریق اصلاح بخار گاز تولید می شود، همچنین باعث شده تا پالایشگران اروپایی عملیات گوگر دزدایی را به حداقل برسانند. برخی از آنها روند کرکینگ آب را کاهش داده و عرضه دیزل را محدود کرده اند.

برخی در تلاش هستند تا هزینه راه اندازی واحدهای آب درمانی را کاهش دهند که میزان گوگرد سوختها را با پردازش بیشتر نفت خام شیرین کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید:تحلیل بازار پتروشیمی آسیا

افزایش پریمیوم نفت خام چین به دنبال افزایش حاشیه به دنبال انتشار سهمیه های جدید واردات و در پی افزایش حاشیه پالایش، تقاضای چین برای نفت خام کوتاه مدت رو به افزایش است. پالایشگاهها در واکنش به افزایش شدید حاشیه های پالایش داخلی و در پی انتشار چهارمین دسته از سهمیه های وارداتی توسط دولت چین در 15 اکتبر، به مخلوط ESPO روسیه روی آوردند.

احتمالآ نرخهای مستقل پالایشگاهها در ماه جاری پس از انتشار سهمیه ها افزایش می یابد؛ هر چند که از سطح نسبتآ پایینی برخوردار است. ارزیابی های اولیه نشان می دهد که مبادلات شاندونگ در ماه اکتبر تا 240.000 بشکه در روز افزایش داشته است.

تمرکز بر محموله های سریع به ESPO Blend کمک کرده است تا از لحاظ قیمت از سایر گریدهای شیرین بهتر عمل کند. پریمیوم گرید نروژی یوهان سوردروپ در هفته گذشته با 50 ¢/ بشکه به 3.20 دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که پریمیوم Tupi برزیل که در دسامبر وارد می شود.

پالایشگاههای مستقل عمده خریدهای دسامبر را انجام می دهند، در حالی که پالایشگاههای دولتی بر محموله وارداتی در ژانویه متمرکز هستند. پریمیوم اسپات برای بارگیری نفت خام ESPO در دسامبر از بندر کوزمینو در شرق روسیه به 5.87 دلار در هر بشکه، معادل با نفت خام دبی در 19 اکتبر افزایش یافت.

نشانه هایی از کاهش تقاضا در بازار وجود دارد زیرا پالایشگاهها با قیمتهای بالا شروع به کار می کنند. پریمیوم آتی برنت به سواپ های دبی نیز برای شرکتهای تجاری ارسال کنندۀ گرید به چین که نفت خام را براساس معیارهای دبی خریداری کرده و براساس Ice برنت می فروشد، حاشیه را کاهش می دهد. EFS برنت- دبی در 5 اکتبر به 4.41 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از ماه مه 2019 بود.

کاهش هیدروکراکینگ اروپا در پی افزایش هزینه های گاز طبیعی پالایشگاههای اروپایی بایستی تولید هیدروکرکر را کاهش دهند زیرا قیمت بالای گاز طبیعی هزینه های هیدروژن را افزایش می دهد. دست کم سه شرکت توان خروجی خود را متوقف کرده یا بطور کلی واحدها را تعطیل کرده اند.

Total Energies هیدروکرکر را در پالایشگاه آنترپن با ظرفیت 308.000 بشکه در روز تعطیل کرده است؛ پالایشگاهها مقداری از هیدروژن را در داخل تولید می کنند اما باید معمولآ بقیه آن را از دیگرمنابع تأمین کنند. محموله های دیزل شمال غرب اروپا در 15 اکتبر به 16.22 دلار در هر بشکه برای نفت خام دریای شمال Dated افزایش یافت و برای اولین بار از زمان همه گیری ویروس، 15.93 دلار در سال افزایش داشته است. اگرچه عملکرد هیدروکرکرها شامل نفتا، نفت سفید و نفت کوره می شود؛ اما در اصل گازوئیل تولید می کنند و می توانند بطور قابل توجهی متفاوت باشند.

بیشتر بخوانید:خبرگزاری نفت خام ۲۶ اکتبر

تحلیل بازار پتروشیمی آسیا

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *