تحلیل پلتس بازار روزانۀ نفت خام ترش خاورمیانه

تحلیل پلتس بازار روزانۀ نفت خام ترش خاورمیانه

تحلیل پلتس بازار روزانۀ نفت خام ترش خاورمیانه-به گزارش بازار نفت گاز پتروشیمی:

کاهش غیر منتظرۀ OSP عربستان و اینکه خریداران می توانند نفت بیشتری بردارند. تقاضای زمستانی ژاپن ممکن است به دلیل شیوع ویروس کووید- 19 محدود شود. میتوان گفت، از آنجا که شرکای بازار قیمتهای رسمی صادر شده از شرکت آرامکو سعودی بعنوان بزرگترین تولید کنندۀ خاورمیانه برای فروش ماه اکتبر را جذب می کنند؛ تجارت در بازار نفت خام خاورمیانه همچنان تا 6 سپتامبر ادامه دارد.

تفاوت ماه اکتبر برای نفت خام آسیایی در مقایسه با سطوح سپتامبر براساس قیمت گذاری 5 سپتامبر آرامکو؛ بر مبنای عمان/دبی برای گریدهای سوپر سبک و سبک تا 1.30 دلار در بشکه، فوق سبک 1.20 دلار در بشکه، گریدهای مدیوم و سنگین نیز 1 دلار در بشکه کاهش یافت.

نمودار تحلیل بازار نفت

به گفتۀ فعالان بازار، این کاهش ها بایستی در ماههای گذشته بایستی برای خرید نفت خام در آسیا اعمال شدند که قیمت آن بسیار بالا بود. در حالی که اقدامات لحظه ای برای بارگیری نفت خام در ماه نوامبر همچنان آغاز نشده است، کاهش OSP توسط آرامکو می تواند خریداران را قادر سازد تا مدت زمان بیشتری برای تخصیص داشته باشند.

به گفته یکی از دلالان در سنگاپور کاهش قیمتها میتواند زمینه را ارتباط برخی از گریدهای نفت خاورمیانۀ OSP با معاملات دارای حق بیمه، در مقایسه با تخفیف های شدید ماه گذشته، فراهم کند. بر همین اساس، تقاضای ژاپن می تواند وضعیت این ماه را به دلیل شروع فصل زمستان بهبود بخشد. با این حال، شیوع ویروی کووید-19 و به دنبال آن اعمال قرنطینه و محدودیت تردد میتواند افزایش تقاضا را محدود کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *