تفسیر جت در بازار اروپا

,
تفسیر جت در بازار اروپا

تفسیر جت در بازار اروپای شمال غربی

به گزارش بازار نفت و گاز، قیمت سوخت جت های اروپای شمال غربی در روز سه شنبه کاهش یافت و قرارداد اولیه گازوئیل ماه گذشته 5 تن کاهش یافت. اوپک در چشم انداز جهانی نفت پیش بینی کرد که تقاضا برای سوخت هواپیما در کشورهای OECD تا سال 2026 زیر سطوح قبل از همه گیری 2019 باقی خواهد ماند و این نشان دهنده کندترین بازیابی همه محصولات نفتی تصفیه شده است.

انتظار می رود با فقدان سفرهای تجاری و حرکت به سمت انتشار گازهای گلخانه ای صفر در کشورهای OECD، روند بهبودی کاهش یابد. تقاضای سوخت هواپیمای اروپایی در سال 2019 ، 1.4 میلیون بشکه در روز بود، در مقایسه با 0.9 میلیون بشکه در روز در سال 2020 و انتظار می رود که تا سال 2025 به 1.3 میلیون بشکه در روز برسد.

در سطح جهان انتظار نمی رود که تقاضای سوخت هواپیما تا سال 2024 به سطح 2019 برسد، این امر با افزایش سریع تقاضا در خارج از اروپا صورت می گیرد. چشم انداز کوتاه مدت تقاضای نفت نسبت به برآورد سال گذشته تغییر چندانی نکرده و در سال 2025 از 90.6 میلیون بشکه در روز به 103.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اما اپک تقاضای بلند مدت را کمی کمتر از 108.2 میلیون بشکه در روز در سال 2045 در مقایسه با 109.1 میلیون بشکه در روز قبل می داند. بسیاری از رشد تقاضا در سال های 2021 – 23 به عنوان بخشی از فرایند بهبود از همه گیری کووید – 19 محقق می شود. اما پس از سال 2035 عملا هیچ گونه رشد وجود نخواهد داشت که نشان دهد یک دوره نسبتا طولانی از تقاضای نفت در حال افزایش است.

بررسی اوضاع گازوئیل در اروپا

قیمت محموله های گازوئیل اروپایی در روز سه شنبه کاهش یافت و قرارداد گازوئیل در ماه اکتبر با 5 تن به 664.25 در تن رسید. بحث روز سه شنبه به خرید سوخت در انگلیس ادامه داد که باعث شد ایستگاه های سوخت به دلیل عدم وجود محصول تعطیل شود. شنیده می شود که برخی از خریدهای بالاتر در آخر هفته از خرده فروشان ظاهر شده است که به دنبال افزایش سطح سهام هستند، اما تنگناهای لجستیکی در شبکه حمل و نقل انگلیس همچنان به در دسترس بودن سوخت در کشور فشار می آورند.

به طور گسترده تر در اروپا معامله گران اکنون به دنبال انتشار قریب الوقوع برنامه های بارگیری روسیه هستند که نقش مهمی در تنظیم تعادل عرضه و تقاضا در پاییز ایفا می کنند. با افزایش تقاضای نفت گرمایش در اروپا، صادرات به طور معمول به ماه های زمستان شروع می شود. عرضه پالایشگاه های آلمانی نیز افزایش می یابد زیرا 140 هزار بشکه در روز پالایشگاه کشتی در غرب آلمان تقریبا تعطیلی عمده خود را به پایان رسانده است.

اما علیرغم پایان تعطیلی عرضه در محل کشتی سازی به احتمال زیاد در ماه اکتبر به آرامی آرام می شود، زیرا راه اندازی مجدد پالایشگاه معمولا چند هفته طول می کشد. هیچ معامله باری در معاملات بعد از ظهر روز سه شنبه ظاهر نشد.trafigura ، glencore و BP همگی دیزل پایه لو هاور را با قیمت های 4.75-5.50 تن و گازوئیل ماه اکتبر را با قیمت 1 تن برای قیمت اولیه ارائه کردند. قیمت محموله های دیزل پایه ARA به گازوئیل اکتبر 50 تن افزایش یافت و به 3 تن رسید.

بیشتر بخوانید:تفسیر بازار محموله های بنزینی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *