تفسیر بازار محموله های بنزینی

,
تفسیر بازار محموله های بنزینی

تفسیر بازار محموله های بنزینی در شمال غرب اروپا

به گزارش http://iroilmarket.comبازار نفت و گاز، قیمت بنزین در شمال غرب اروپا روز سه شنبه در جلسه دیگری که با حضور کمی برگزار شد، کاهش یافت. زیرا عدم اطمینان در مورد عرضه سوخت انگلیس همچنان ادامه دارد. به گفته شرکت کنندگان در این هفته بحران عرضه سوخت در بریتانیا تا کنون تأثیر چندانی بر قیمت بنزین شمال غرب اروپا یا حجم بارهای ARA نداشته است.

اما اگر مشکلات توزیع ادامه یابد ، احتمال وجود دارد که پالایشگاه ها به دلیل تنگناها کار خود را کاهش دهند. اعتصاب احتمالی رانندگان HGV در این هفته بر مشکلات عرضه می افزاید. اعضای اتحادیه در شرکت لجستیک سوخت hoyer petrolog در حال رای گیری برای اعتصاب در 1 اکتبر هستند.

بر اساس آخرین آمار آژانس بین المللی انرژی ، تقاضای بنزین بریتانیا در ماه ژوئیه 240000 بشکه در روز و دیزل 430000 بشکه در روز بوده است. در تابستان در دسترس بودن بنزین به طور گسترده ای در حوضه اقیانوس اطلس تنگ شده است و با محدودیت عرضه ، تقاضای سوخت به سطح قبل از همه گیری در ایالات متحده و اروپا بازگشت.

بنابراین این احتمال وجود دارد که کمبود عرضه منطقه ای باعث افزایش قیمت های بالا شود. صادرات کم از چین و افزایش تقاضای منطقه ای نیز به تنگ شدن بازار بنزین در آسیا و اقیانوسیه کمک کرده است.

بر اساس داده های گمرک ، چین در ماه اوت تنها 155،400 بشکه در روز بنزین صادر کرده است که کمترین میزان از اکتبر 2015 است. پکن ماه گذشته دومین سهمیه صادرات محصول خود را در سال 2021 به طور کل به تنها 7.5 میلیون تن رساند که تقریبا 75 درصد کمتر از دسته اول امسال و 73 درصد کمتر از دسته دوم سهمیه صادراتی سال گذشته است.

تاثیر محموله های بنزینی در بازار

سنگاپور در ماه اوت با 48000 بشکه در روز برترین مقصد صادرات چین بود، اما نسبت به حجم متوسط ​​ماهانه 186000 بشکه در روز در سال 2020 به شدت کاهش یافت.

بنابر اعلام شرکت سنگاپور، ذخایر بنزین در سنگاپور کاهش یافته است و ذخایر تقطیر سبک در هفته منتهی به 22 سپتامبر با 6.6 درصد کاهش به 13.06 میلیون بشکه رسیده است. صادرات بنزین از سنگاپور به استرالیا در این مدت بیش از دو برابر شد و به 713،000 میلیارد بشکه در آخرین هفته رسید.

میانگین قیمت تخفیف بنزین 92 Ron سنگاپور به یوروبوب اکسی در 5 روز معاملاتی به طور متوسط ​​1.41 در هر بشکه بوده است. در حالی که این میزان در ماه سپتامبر 5.19 در هر بشکه بوده است و کمترین میزان از مارس به شمار می رود. بنزین غیر اکسی در شمال غربی اروپا با 753.75 تن بر اساس cif تیمز، از 754.25 تن در روز معاملات قبلی، مورد ارزیابی قرار گرفت.

در غیاب نقدینگی، ارزش مخلوط 3.50 تن و 10 بار متنوع بین ARA و تیمز در بارگیری های غیر اکسی در ساعت 16:30 BST اعمال شد. بررسی بارگیری بنزین در اروپا نقدینگی در اولین روز ارزیابی بارگیری یوروبوب تنها در فصل زمستان کم بود. Shell یک محموله 2000 تنی بنزین اکسی یوروبوب را به وارو با قیمت 721 در تن و 12 دلار در تن به مبادله اصلی اکسید یوروبوب فروخته است.

Shell همچنین 2000 تن دیگر بنزین بدون اکسیک به mabanaft با قیمت 748.50 در تن و 28 درجه تن بها به این مبادله فروخت. حداقل آستانه در هیچ یک از دو درجه برآورده نشد و حجم منفی وزن در eurobob oxy و non-oxy با توجه به روش augus بر اساس یک تجارت 2000 تن و ارزیابی 1000 تن محاسبه شد.

بنزین اکسی یوروبوب با نرخ 726.50 در تن و برآورد تقریبی 14 تن نسبت به مبادله ماه ژوئن در ساعت 30:30 قبل از ظهر، با میانگین وزنی 722.75 در تن برآورد شد. و eurobob non-oxy در 740.25 تن بر اساس حق بیمه تقریبی 27.75 تن برای مبادله ماه اکتبر ارزیابی شد که VWA ، 745.75 تن را به همراه داشت. هیچ بنزینی در معاملات بعدازظهر تغییر عقیده نداد.

بررسی اوضاع نفتا در اروپا

قیمت نفتای اروپای شمالی در برابر سقوط نفت خام روز سه شنبه افزایش یافت و به بالاترین حد در سه سال گذشته رسید. محموله های نفتای اروپای شمال غربی با 719 در تن برآورد شد که 2.75 در تن در روز افزایش یافت تا به بالاترین سطح خود از اکتبر 2018 برسد. افزایش ارزش های مستقیم با وجود کاهش 54 بشکه در قرارداد برنت ماه نوامبر رخ داد و حاشیه های فرضی را از 88 دلار در هر بشکه در روز قبل به 1.73 دلار در هر بشکه رساند.

افزایش حاشیه ها روند نزولی حاشیه های ثبت شده از اواسط ماه را متوقف کرد و با کاهش تعداد محموله های ارائه شده در معاملات بعد از ظهر همراه شد. لیتاسکو و Gunvor سه بار بعد از ظهر سه شنبه یک محموله را ارائه کردند، در حالی که در مجموع شش بار در روز قبل ارائه شد. هیچ معامله ای در بعد از ظهر منعقد نشد، اما ممکن است خارج از آن انجام شده باشد. تقاضای نفتا از بخش پتروشیمی با قیمت بالای مواد اولیه رقیب به خوبی پشتیبانی می شود.

دیوید اپلتون نایب رئیس ارگوس، در کنگره LPG گاز مایع اروپا در 28 سپتامبر به نمایندگان گفت که طوفان تقریبا کاملی از عوامل در اروپا پشت فشار است که باعث شده قیمت LPG به بالاترین سطح خود برسد. کمترین پیشنهاد از لیتاسکو با 5 تن حق بیمه برای ارزیابی 1 تا 15 اکتبر، برای 24000 تن تحویل روتردام در 8 تا 12 اکتبر بود.

بیشتر بخوانید: افزایش پلاتس بنزن آسیایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *