تفسیر روزانه پلتس های جهانی گاز مایع (LPG)

,
platts

تفسیر روزانه پلتس های آسیایی گاز مایع (LPG)

به گزارش بازار نفت و گاز قیمت گاز مایع (LPG) آسیا همچنان در 30 جولای در حال افزایش است. ولی نسبت به قیمت اصلی خود عقب مانده است. نفت خام برنت دسپتامبر 5.04 دلاردرمیلیون تن افزایش یافت. پروپان CFR شمال آسیا در ماه اوت به عنوان چرخه رو به جلو فعالیت می کند.

در بازار تجاری 30 ژوئیه، یک پیشنهاد با یک تجارت شنیده شد. واردات گاز مایع (LPG) کره جنوبی در ماه ژوئن 3.1 درصد کاهش یافته است. پس از دو برابرافزایش قیمت 8.105 میلیون بشکه در ماه، داده ها نشان داده است که حتی با افزایش تقاضا کاهش تولید، منجر به کاهش سهام داخلی شرکت ملی نفت کره شده است.

تقاضای گاز مایع این کشور 7.31 درصد در ماه افزایش یافته است. درماه ژوئن 28.1 درصد درسال با 11.3 میلیون بشکه، بالاترین رقم از ژانویه 2020 با 12.5 میلیون فروش بشکه بوده است.

تولید گاز مایع داخلی 10.43 درصد در ماه کاهش یافت. براساس گزارش داده ها  در ماه ژوئن 2.53 میلیون بشکه به مدت سه ماه  بهبود از پایین ترین سطح درماه فوریه مشاهده شده است. سهام LPG در ماه جاری 21.58 درصد کاهش یافت و به 3.496 میلیون رسید. بشکه ها پس از صعود هشت ماهه، به پایین ترین سطح درسه ماه گذشته رسیده اند.

داده ها نشان می دهد که بالاترین میزان در ماه مه 4.46 میلیون بشکه بوده است. موجودی بالای LPG درماه مه کره جنوبی را فعال کرد.

تفسیر روزانه پلتس های شرق میانه گاز مایع (LPG)

درماه سپتامبر مبادله پروپان عربستان سعودی جایگزین خواهد شد. ماه اول اوت 671 دلار/تن بود و در 30 جولای 7.5 دلارافزایش یافت. در 30 ژوئیه مبادله پروپان CP در روز 1 دلار در تن افزایش یافت. در ماه سپتامبر مبادله پروپان CP شش دلار در میلیون تن بالاتراست.

در مسیر اصلی خلیج فارس به ژاپن نرخ VLGC کاهش یافت، در حالی که معامله گران منتظر رویدادهایی در خاورمیانه هستند. در 30 جولای این نرخ به 44.50 دلار در هرمیلیون تن خواهد رسید. شروع پذیرش دوره ای بارگیری در ماه سپتامبرآغاز می شود.

بیستر بخوانید: بررسی بازار جهانی گاز مایع

تفسیر روزانه پلتس های مدیترانه غربی گاز مایع (LPG)

بازار بوتان سواحل مدیترانه غربی در30 ژوئیه به عنوان خرید مراکشی متوقف شد. یک منبع بازار گفت اکثر شرایط مورد نیاز مراکش از قبل پرشده است. در جاهای دیگر تقاضاهای خوبی وجود داشت به ویژه برای خریدارانی که به دنبال بوتان هستند. منبع دوم بازار گفت تقاضای قوی برای بوتان وجود دارد.

در بازار برای بوتان مدیترانه غربی پیشنهادات و معاملاتی شنیده می شود. درغیاب شاخص های رقابتی، بازار براساس معامله گر ارزیابی می شود. بازاربوتان مخلوط FOB مدیترانه غربی با قیمت 645 دلار در میلیون تن در روز، 1.50 دلار در میلیون تن در روز و به طورثابت به عنوان یک درصد نفتا در 93.5 است.

به این ترتیب بوتان سواحل مدیترانه غربی با قیمت 17 دلار در میلیون تن دربازار FOB دریای شمال غربی اروپا است. بنا به اطلاعات دریافت شده در طول روز حمل و نقل هوایی از لاورا به محمدیه ثابت بوده و میزان 50 دلار در میلیون تن در پشت بازارارزیابی شد.

پروپان مدیترانه غربی در بازار بدون پیشنهادات و معاملات شنیده شد. در صورت عدم وجود رقابت، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی می شود. بازار پروپان FOB مدیترانه غربی با 683 دلار در میلیون تن در روز، 3.25 دلار در میلیون تن در روز افزایش یافته است. حمل و نقل بار بسیار بزرگ CIF در مراکش انجام می شود. برای تحویل 45- 60 روز آینده 659.75 دلار در هر تن محاسبه می شود.

اخبار گاز lpg آسیا

تفسیرروزانه پلتس های پروپان اروپا

پروپان در شمال غربی اروپا دارای سطح بالاتری است. در30 ژوئیه از لحاظ قیمت، افزایش قیمت نفت خام را نشان می دهد. از نظر عرضه و تقاضا تغییرات کمی رخ داده است. تعداد اندکی خریدار برای تن های داخلی وجود دارد. منابع گفته اند که طرف خرید تنها کسانی هستند که می خواهند تا قبل از پاییز مخازن را ذخیره کنند. در بازار برای محموله بزرگ پروپان CIF یک پیشنهاد شنیده می شود. Equinor نروژ یک محموله TOT را برای تحویل ارائه داد. این پیشنهاد یک پیشنهاد رقابتی تلقی شد، بنابراین مورد ارزیابی قرار گرفت.

به طور واضح این نشان دهنده آن است که مبادله پروپان CIF ARA آگوست 3.25 دلار در میلیون تن در روز به 2.50 دلار/تن تخفیف رسیده است. در بازار پروپان هیچ پیشنهاد و معامله ای وجود ندارد. در صورت عدم وجود نشانه های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی می شود. به طور واضح بازار زیرزمینی پروپان در29 جولای با قیمت 656 دلار در تن و 12.50 دلار در میلیون تن بر قیمت محموله بزرگ، در مقایسه با 653 دلار در تن و 13.75 دلار در تن حق بیمه است. FCA ARA مقدار mt 606 $/mt ارزیابی شد. بازار بارج با 592 دلار در میلیون تن در روز، 1 دلار در میلیون تن در روز ارزیابی شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *