تفسیر روزانه Platts از Western Mediterranean LPG

تفسیر روزانه Platts از Western Mediterranean LPG

تفسیر روزانه Platts از Western Mediterranean LPG/ بازار نفت و گاز:

به گفته منابع در 21 سپتامبر، بازار سواحل بوتان غربی مدیترانه در آن روز ثابت بود. علیرغم مبانی قوی درزمینه عرضه ضعیف پالایشگاه و تقاضای مداوم در منطقه، افزایش حجم تولید از ایالات‌متحده می‌تواند احساس نزولی‌تری را به بازار وارد کند. شرکت اطلاعات کالایی Kpler اعلام کرد که انتظار می‌رود ایالات‌متحده 314،000 تن گاز مایع در ماه سپتامبر به دریای مدیترانه ارسال کند. صادرات از ایالات‌متحده به مدیترانه شامل 119000 تن پروپان بود، درحالی‌که ماهانه 84000 تن در ماه و 195000 تن بوتان بود. در بازار زیر ساحلی مدیترانه غربی، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد.

در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار بوتان مخلوط FOB مدیترانه غربی با قیمت 715 دلار در تن معادل 10 دلار در میلیون تن در روز ارزیابی شد. این امر باعث شد حق بیمه سواحل بوتان مدیترانه غربی 39 دلار در میلیون تن برای بازار دریایی FOB دریای شمال غربی اروپا باشد. حمل‌ونقل هوایی از لاورا به محمدیه در آن روز ثابت بود و بر اساس اطلاعات بازار در طول روز 42 دلار در میلیون تن تعیین شد. در بازار ساحلی پروپان مدیترانه غربی، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد.

تفسیر روزانه Platts از اروپایی پروپان

  • پروپان بازار فیزیکی در مقابل بازار کاغذی
  • تقاضای لهستانی برای شناورها کاهش می‌یابد.

قیمت ثابت پروپان مخلوط در شمال غربی اروپا در 21 سپتامبر در میان افزایش قیمت نفت برنت در بسته شدن بازار لندن قوی‌تر شد. اگرچه تقاضا برای پروپان سواحل کاهش یافته بود، اما محدود شدن بازار پروپان منجر به تضعیف بعدی قیمت‌ها نشده بود. یک منبع بازار گفت: هیچ تقاضای اضافی برای لهستان وجود ندارد. در بازار محموله بزرگ پروپان CIF، یک پیشنهاد شنیده شد.

پیشنهاد Glencore برای حمل بار TOT برای تحویل 11-15 اکتبر با 100٪ قیمت ثابت 751 دلار/میلیون تن بود. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس رابطه بین بازارهای فیزیکی و کاغذی ارزیابی شد. به‌طور واضح، این مبلغ 754.25 دلار در میلیون تن معامله می‌شد که 5 دلار در میلیون تن در روز افزایش یافته بود. در بازار زیرزمینی ساحلی، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد.

توضیحات روزانه Platts از بوتان اروپایی

  • سقوط بوتان NWE در مقابل نفتا
  • تقاضای ترکیبی ضعیف‌تر است.

بوتان مخلوط اروپای شمال غربی به دلیل کاهش تقاضا برای بنزین به‌عنوان درصد نفتا در روز کمتر بود. به گفته منابع 21 سپتامبر، با توجه به اینکه مخلوط‌کن‌های بنزین نیازهای خود را در آینده نزدیک برآورده کرده‌اند، تنها تقاضای پتروشیمی باقی‌مانده است. بااین‌حال، قیمت پیشنهادها به‌طور رقابتی در مقابل نفتا، خام اولیه پتروشیمی، قیمت‌گذاری می‌شود. یک منبع بازار گفت: مخلوط‌کن‌ها ساکت شده‌اند.

هیچ‌کس به دنبال چیزی نیست. در بازار بزرگ بوتان، یک پیشنهاد شنیده شد. Equinor یک محموله 12000 تنی را برای تحویل 1-5 اکتبر ارائه داد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. در بازار ساحلی بوتان، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار FOB ساحلی بوتان دریایی 676 دلار در میلیون تن ارزیابی شد.

تفسیر روزانه Platts از US LPG Spot

  • بنزین طبیعی درحالی‌که سایر گازهای گلخانه‌ای کاهش می‌یابد، افزایش می‌یابد، نفت خام را دنبال می‌کند.
  • بوتان معمولی 50 واحد کاهش می‌یابد و برتری ایزوبوتان را حفظ می‌کند.

بنزین طبیعی ساحل خلیج آمریکا در 21 سپتامبر 25/1 سنت افزایش یافت و قیمت نفت خام را ردیابی کرد، درحالی‌که NGL های باقی‌مانده روزبه‌روز کاهش یافت. S&P Global Platts بنزین طبیعی غیر LST، منعکس‌کننده بشکه در انبار و انشعاب Enterprise NGLs در Mont Belvieu، تگزاس را با قیمت 6975/1 دلار در هر گالن ارزیابی کرد. پلاتس بنزین طبیعی را با 73 سنت در روز، 48 سنت بالاتر در روز ارزیابی کرد تا ششمین ارزیابی متوالی با بنزین طبیعی را با برابری یا با قیمت برتر نسبت به نفت خام نشان دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *