تفسیر روزانۀ بازار نفت خام شیرین دریای سیاه و پلاتس مدیترانه

تفسیر روزانۀ بازار نفت خام شیرین

تفسیر روزانۀ بازار نفت خام شیرین

به گزارش بازارنفت گاز پتروشیمی تقویت معاملات قبل از برنامۀ بِلِند CPC در اکتبر احتمال محدودیت تقاضای بازار برای نفت خام شیرین در 8 سپتامبر شایعاتی مبنی بر محدود شدن ارزش نفت خام شیرین دریای سیاه و مدیترانه شنیده شد؛ در حالی که معامله گران به چرخۀ معاملات اکتبر چشم دوخته اند. این مطلب در مورد بلند CPC قزاقستان با معاملات پیش از برنامۀ اکتبر همراه با سود بالای محموله ها صدق می کند.

به گفتۀ یکی از فعالان بازار، این احتمال وجود دارد که پیش برنامۀ اکتبر عملکرد بهتری داشته باشد. با نگاهی به فلگشیپ لیبی Es سایدر، از آنجا که سپتامبر ماه دشواری در فلگشیپ بود؛ معامله گران با کاهش قیمت رسمی فروش سپتامبر آسوده خاطر شدند.

تعداد زیادی از محموله ها به راحتی حرکت نمی کردند و برنامه ها با مشکل مواجه شد. در دیگر نقاط، تولید نفت خام آذربایجان در آگوست براساس داده های منتشر شده در 8 سپتامبر 1.6 درصد در ماه کاهش یافت و به 596.100 بشکه در روز رسید.

با نگاهی به نفت سبک سیبری روسیه میتوان مشاهده کرد که محموله های نفت خام سبک در طی یک ماه ترخیص شدند؛ این گرید آخرین بار کمتر از 90 سنت در هر بشکه برای برنت دیتد کاهش داشت. تحلیل بازار روزانۀ NWE پلاتس و نفت خام ترش اورال Med افزایش خریدهای بالقوۀ اورال کاهش گسترش NWE-Med اورال با نگاهی به افزایش نرخ تقاضای پایین دستی در راستای ارتقاء حاشیۀ پالایشگاه برای گریدهای ترش میتوان گفت که نفت خام اورال روسیه در 8 سپتامبر رشد چشمگیری داشت.

پیش بینی قیمت نفت خام تا سال ۲۰۲۳

در روند ارزیابی پلاتس بازار، اورال همچنان با تمام توان روند صعودی خود را ادامه داد. با نگاهی به اورال مد، در صورت بارگیری محموله های بیشتری از سوئزماکس و افرا، NWE اورال گسترش قابل ملاحظه ای خواهد داشت. در هفته های اخیر شاهد افزایش تقاضای اروپا برای اورال نزدیک به کمتر از 1 دلار در هر بشکۀ برنت دیتد بودیم. براساس منابع آگاه، روسنفت بارگیری خام خود را به Q1 2021 و Q1 2022 با بشکه های گانور، گلنکور، ترافیگورا، یونیپک و ویتول تخصیص داد؛ علاوه بر اینکه گانور، گلنکور، یونیپک و ویتول جایزۀ محموله های دریای بالتیک را به خود اختصاص دادند، ترافیگورا و ویتول نیز به بارگیری محموله های نووروسیک دست یافتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *