تمایل چین برای خرید نفت خام Tupiبرزیل

خرید نفت خام Tupi

محموله نفت خام Tupi در بازار روز 25 آگوست آسیا و اقیانوسیه

به گزارش بازار نفت و گاز در بین محموله های نفت خام تحویل آسیا، درخواست هایی برای تعیین حق بیمه نقدی محموله نفت خام Tupi (نفت میدان نفتی توپیایی که یک حوزه نفتی عظیم، واقع در 250 کیلومتر سواحل ریو دو ژانیرو ، برزیل است) به چین شنیده می شد. بنا به گفته ی تجار فعال در بازار، محموله نفت خام Tupiتحویل در ماه نوامبربا حق بیمه ای در حدود 80 سنت در هر بشکه و پایین تر از 1 دلار در هر بشکه به ارزیابی پلتس روز نفت خام ICE Brent  و بر اساس DES (تحویل در عرشه کشتی) بندرچینگدائو معامله شد.

این میزان کمی بالاتر از تخمین 50 تا 70 سنت در هر بشکه، به ارزیابی پلتس ماه ژانویه ی نفت خام ICE Brent و بر اساس DES چینگدائو بود که در اواسط ماه از تجار شنیدیم. اما باز هم پایین تر از سطح معاملات محموله های تحویل ماه اکتبر است که کمتر از 2 دلار در هر بشکه به ارزیابی پلتس ماه دسامبر نفت خامICE Brent  و بر اساس DES بندرچینگدائو معامله می شود.

یک تاجر نفت خام در این خصوص توضیح داد: شرایط کلی بازار در حال بهبود است، چرا که حق بیمه ی پایین برای نفت خام Tupi باعث جلب توجه خریداران و تجار شده است. از سوی دیگر در معاملات نفت خام روسیه، حق بیمه ی محموله های تحویل ماه نوامبر Sakhalin Blend کمی تغییر کرده و ارزش آن ها در بازار محلی به 3 دلار در هر بشکه به ارزیابی پلَتس ماه آینده ی نفت خام دبی و بر اساس DES، رسید.

ماه گذشته، اخباری به گوش می رسید مبنی بر آن که محموله های تحویل در ماه اکتبر، با حق بیمه ای بیشتر از 3 دلار در هر بشکه و کمتر از 4 دلار در هر بشکه به ارزیابی پلَتس ماه آینده ی نفت خام دبی و بر اساس DES، پیش از افت در سوآپ آتی برنت / دبی برای معاملات ادامه ی ماه، خرید و فروش خواهند شد. داده های منتشر شده از سوی S & P Global Platts نشان می دهد که اﺧﺘﻼﻑ ﻗﻴﻤﺖ ﺷﺎﺧﺺ برنت / دبی (efs) در ماه آگوست تا به امروز به طور متوسط ​​3.25 دلار در هر بشکه بوده است. این در حالی است که این میزان در ماه جولای در حدود 3.97 دلار در بشکه کاهش یافته بود.

یک تاجر نفت خام مستقر در شرق آسیا توضیح داد: در بازار داخلی ویتنام، آخرین بار یک محموله 80 هزار بشکه ای میعانات Nam Con Son برای بارگیری از 10 اکتبر تا 15 اکتبر، از طریق یک مناقصه برای فروش ارائه شده است. این مناقصه در تاریخ 10 آگوست با اعتبار روز 17  آگوست به پایان رسید. اگرچه تاکنون اطلاعات دقیقی از خریدار این محموله در دسترس نیست.

در همین حال، اخبار دیگری نیز به گوش می رسید مبنی بر آن که شرکت Santos استرالیا محموله ای 650 هزار بشکه ای از میعانات Bayu Undan را به شرکت Unipec چین فروخته است، که این میعانات دارایAPI  گرویتی در حدود 64 بوده و برای بارگیری از 28 سپتامبر تا اول اکتبر برنامه ریزی شده است. برخی از منابع فعال در بازار نیز گزارش دادند که معاملات برای بارگیری دو محموله با حق بیمه ی پایین به ارزیابی پلَتس ماه آینده ی نفت خام برنت و بر اساس FOB نیز در جریان است.

در دیگر اخبار از بازار میعانات، ظاهرا معاملات برای میعانات Shelf  غرب استرالیا، تحویل در ماه اکتبر تقریبا متوقف شده و در حال حاضر برای این گرید خریداری وجود ندارد. یک تاجر میعانات در این خصوص گفت: احتمالا مشکل از حق بیمه ی بالای آن است و خریداران فعلا پرداخت آن را به صرفه نمی دانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *