تمدید عمر میدان نفتی بلین در دریای شمال

تمدید عمر میدان نفتی بلین در دریای شمال

به گزارش بازار نفت و گاز، رپسول موافقت رگولاتور نروژی را برای افزایش عمر میدان بلین دریافت کرد. میدان نفتی نروژ از سال 2007 پس از توسعه آن با تاسیسات زیردریایی در فلات قاره بریتانیا با دو چاه افقی تولیدی متصل به میدان اولا، تولید خود را آغاز کرده است.

تمدید عمر میدان بلین

رپسول موافقت سازمان ایمنی نفت نروژ را برای تمدید عمر میدان بلین در دریای شمال برای نزدیک به پنج سال دیگر تا 8 ژوئیه 2027 دریافت کرده است. پیش از این، مجوز تولید تا سه ماهه چهارم 2022 معتبر بود. میدان Blane در مجوز تولید 143 BS در مرز دریایی نروژ با بریتانیا واقع شده است. سهم نروژی از میدان 18 درصد است.

رپسول، از طریق شرکت تابعه نروژی خود Repsol Norge، اپراتور این میدان است که از سال 2007 تولید خود را آغاز کرده است. این شرکت 18 درصد سهام در میدان نفتی، که در قسمت جنوبی دریای شمال نروژ واقع شده است، دارد. سایر ذینفعان میدان بلین عبارتند از Talisman Sinopec Energy UK (25%)، Faraoe Petroleum (18%)، JX Nippon Oil (14%)، Rock Oil (12.5%) و Dana Petroleum (12.5%).

میدان بلین

این میدان با تاسیسات زیردریایی در فلات قاره بریتانیا با دو چاه افقی تولیدی متصل به میدان اولا، که 35 کیلومتر دورتر است، توسعه یافت. این میدان در سال 1989 کشف شد و طرح توسعه و بهره برداری آن (PDO) در سال 2005 تصویب شد. میدان بلین در عمق آب 70 متری قرار دارد. از سال 2007 تا 2019، تولید با پشتیبانی فشار از تزریق آب تولیدی خود و همچنین آب تولید شده از میادین تمبر و اولا انجام شد.

در حال حاضر، میدان بلین با کاهش فشار تولید می شود. علاوه بر این، از بالابر گازی در چاه ها استفاده می شود. نفت تولید شده از میدان از طریق یک خط لوله به میدان اولا منتقل می شود و در آنجا فرآوری می شود. پس از آن، نفت به Teesside در بریتانیا صادر می شود. رپسول که یک شرکت انرژی اسپانیایی است، در سال 2021 درآمد خالص 2.5 میلیارد یورویی داشت. درآمد این شرکت از اکتشاف و تولید در سال 2021 1.7 میلیارد یورو بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *