توسعه میدان نفتی بوکیت توآ اندونزی

توسعه میدان نفتی بوکیت توآ اندونزی

میدان نفتی بوکیت توآ:

به گزارش بازار نفت و گاز، پتروناس تولید خود را از پروژه بوکیت توآ فاز 2B اندونزی، آغاز می کند. پروژه واقع در سواحل جاوه شرقی پس از حفاری چاه BTJTB-T2 به مرحله تولید رسید. هدف تولید این پروژه 12500 بوئن در روز و 30mmscf گاز در روز از پنج چاه در حال توسعه است.

پتروناس از طریق شرکت تابعه PC Ketapang II (PCK2L) تولید خود را از پروژه Bukit Tua فاز-2B در آب های اندونزی آغاز کرده است. شرکت نفت و گاز مالزی گفت که اولین هیدروکربن این پروژه واقع در سواحل جاوه شرقی پس از حفاری چاه BTJTB-T2 به دست آمد.

تولید از پروژه بوکیت توآ

چاه BTJTB-T2 که در داخل بلوک Ketapang قرار دارد در اواخر سپتامبر 2021 حفر شد. این چاه با عمق 1890 متر حفر شد. به گفته پتروناس، این نقطه عطف بخشی از چهارمین پروژه توسعه پس از فاز 1، فاز 2A و فاز 3 Bukit Tua است.

هدف این شرکت برای پروژه بوکیت توآ فاز 2B، تولید 12500 بشکه نفت در روز و 30 میلیون فوت مکعب استاندارد (mmscf) گاز در روز از طریق حفاری پنج چاه در حال توسعه است. معاون اجرایی پتروناس و مدیرعامل بالادستی آدیف زولکیفلی گفت: “به عنوان یک شریک پیشرو در انرژی و راه حل ها، این دستاورد تعهد ما را برای ارائه تامین امن و مطمئن انرژی به اندونزی نشان می دهد.”

اولین هیدروکربن پروژه میدان نفتی بوکیت توآ Bukit Tua Phase-2B نقش مهمی در کمک به هدف اندونزی برای دستیابی به یک میلیون بشکه نفت در روز تا سال 2030 خواهد داشت. پتروناس دارای 80 درصد سهام عملیاتی در بلوک Ketapang است که از طریق PC Ketapang II و یکی دیگر از شرکت های تابعه Petronas Carigali (Ketapang) نگهداری می شود. 20 درصد باقی مانده در بلوک فراساحلی متعلق به ساکا کتاپانگ پردانا است.

نتایج مثبت تولید از پروژه بوکیت توآ

مدیر PC Ketapang II، Yuzaini Md Yusof، گفت: ما به نتایج مثبت تولید از میدان نفتی بوکیت توآ همچنین تعهد کامل همه طرف‌ها که ما را به این دستاورد رساند، افتخار می‌کنیم. ما از SKK Migas، مقامات محلی و شرکای خود برای حمایت فوق العاده آنها در طول پروژه تشکر می کنیم.

پروژه بوکیت توآ فاز 2 بی توسعه میدان نفتی بوکیت توآ است که از سال 2015 شروع به تولید کرده است. به غیر از بلوک Ketapang، پتروناس قرارداد اشتراک تولید مادورا شمالی (PSC) را در فراساحل شرق جاوا اجرا می کند. این شرکت همچنین شریک سرمایه گذاری مشترک در شش بلوک دیگر واقع در خشکی و همچنین فراساحل در مناطق سوماترا، دریای ناتونا، جاوا شرقی و غرب پاپوآ است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *