توسعه پروژه ترسیب کربن در Cameron LNG

توسعه پروژه ترسیب کربن در Cameron LNG

به گزارش بازار نفت و گاز، Sempra، شرکای توسعه پروژه ترسیب کربن در Cameron LNG. پروژه ترسیب کربن پیشنهادی Hackberry عمدتاً برای جذب، انتقال و ذخیره CO2 از فاز 1 ترکیبی کامرون LNG و پروژه‌های صادراتی فاز 2 پیشنهادی در جنوب غربی لوئیزیانا طراحی شده است.

پروژه ترسیب کربن

Sempra Infrastructure به همراه شرکای خود TotalEnergies، Mitsui و Mitsubishi پروژه ترسیب کربن Hackberry (HCS) را در تأسیسات Cameron LNG در لوئیزیانا، ایالات متحده توسعه خواهند داد.

طرفین قرارداد مشارکت در این رابطه امضا کرده اند.

توافق پروژه

طبق توافق، پروژه هاکبری عمدتاً برای جذب، حمل و نقل و ذخیره دی اکسید کربن (CO2) از فاز 1 ترکیبی کامرون LNG و پروژه های صادراتی پیشنهادی فاز 2 طراحی شده است.

این توافق همچنین زمینه ای را برای Sempra Infrastructure و سه شرکت دیگر فراهم می کند تا یک سرمایه گذاری مشترک برای پروژه ترسیب کربن در جنوب غربی لوئیزیانا ایجاد کنند.

جاستین برد، مدیرعامل Sempra Infrastructure گفت: “ما برای پیشبرد توسعه پروژه ترسیب کربن Hackberry، اولین پروژه راه حل خالص صفر زیرساخت Sempra، برای کمک به Cameron LNG برای تولید گاز طبیعی مایع تمیزتر (LNG) برای مشتریان خود هیجان زده هستیم.

تاسیسات جذب کربن

انتظار می رود این پروژه یکی از اولین تاسیسات جذب کربن در آمریکای شمالی باشد که برای دریافت و ذخیره CO2 از منابع متعدد طراحی شده است و هدف ما این است که این مرکز استاندارد طلایی را برای ذخیره سازی ایمن و دائمی CO2 تعیین کند.

در آگوست 2021، پروژه Hackberry درخواستی را به آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ارائه کرد تا مجوز چاه تزریق کلاس VI را برای ذخیره دائمی حداکثر دو میلیون تن در سال CO2 دریافت کند.

طبق گفته TotalEnergies، CO2 حاصل از پروژه LNG کامرون توسط واحدهای حذف گاز اسیدی جذب خواهد شد. سپس گاز کم آب می شود، فشرده می شود و با خط لوله در فاصله 10 کیلومتری منتقل می شود.

چاه تزریق برنامه ریزی شده به ذخیره دائمی CO2 در آبخوان شور کمک می کند.

معاون ارشد TotalEnergies LNG توماس موریس گفت: “ما خوشحالیم که با شرکای خود به نیرو می پیوندیم تا به طور قابل توجهی انتشار CO2 در پایانه صادراتی کامرون LNG را کاهش دهیم، بنابراین ما را قادر می سازیم LNG کم کربن را به مشتریان خود عرضه کنیم، سوختی کلیدی برای انتقال انرژی. و دارایی ارزشمندی برای تنوع بخشیدن به عرضه انرژی اروپا است.

این پروژه با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با زنجیره ارزش LNG، نمونه ای ملموس از اجرای استراتژی پایداری و آب و هوایی TotalEnergies است.

توسعه پروژه ترسیب کربن هاکبری مشروط به خطرات و عدم قطعیت های مختلف است. اینها شامل اجرای قراردادهای اضافی مرتبط با پروژه، اخذ کلیه مجوزهای مورد نیاز و تصمیم گیری نهایی برای سرمایه گذاری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *