تولید آلیاژ و آهنربا برای برنامه‌های الکتریکی جنرال موتورز

تولید آلیاژ و آهنربا

به گزارش بازار نفت و گاز، MP Materials ساخت کارخانه مغناطیسی خاک کمیاب تگزاس را آغاز کرد. به موازات آن، MP Materials و جنرال موتورز (NYSE: GM) در حال اعلام توافقنامه تامین قطعی برای تولید آلیاژ و آهنربا برای برنامه‌های الکتریکی جنرال موتورز هستند.

مرکز تولید فلزات آلیاژ و آهنربا

MP Materials Corp. (NYSE: MP) امروز شروع ساخت و ساز در اولین مرکز تولید فلزات، آلیاژ و آهنربا خاکی کمیاب خود را که در فورت ورث، تگزاس واقع شده است، گرامی می دارد. اولین تاسیسات در نوع خود در ایالات متحده جزء مهمی از سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری است که این شرکت طی دو سال آینده برای بازیابی کامل زنجیره تامین مغناطیسی خاکی کمیاب ایالات متحده انجام خواهد داد. این پروژه حدود 150 شغل با مهارت بالا و 1300 شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد و در منطقه توسعه مختلط 27000 هکتاری Hillwood، AllianceTexas واقع شده است.

به موازات آن، MP Materials و جنرال موتورز (NYSE: GM) در حال اعلام توافقنامه تامین قطعی برای تولید آلیاژ و آهنربا برای برنامه‌های EV جنرال موتورز هستند. توافقنامه عرضه قطعی شرایط توافق نامه الزام آور اعلام شده توسط MP Materials و GM را در دسامبر تثبیت می کند. طبق توافق بلندمدت، MP Materials مواد خاکی کمیاب، آلیاژ و آهنربا های تمام شده تولید و تولید ایالات متحده را برای موتورهای الکتریکی در بیش از 12 مدل با استفاده از پلتفرم Ultium جنرال موتورز عرضه خواهد کرد، با یک رمپ تولید تدریجی که انتظار می‌رود آغاز شود. در اواخر سال 2023، با آلیاژ شروع شد.

تولید آهنرباهای نئودیمیم-آهن-بور

کارخانه MP Materials’ Fort Worth ظرفیت تولید تقریباً 1000 تن آهنرباهای نئودیمیم-آهن-بور (NdFeB) در سال را خواهد داشت که از تولید تقریباً 500000 موتور کششی EV با فضایی به مقیاس پشتیبانی می کند. علاوه بر خودروهای الکتریکی، آهنرباهای NdFeB ورودی‌های حیاتی برای روبات‌ها، توربین‌های بادی، هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم‌های دفاعی و بسیاری دیگر از فناوری‌های با رشد بالا هستند. Adamas Intelligence، یک شرکت تحقیقاتی مستقل، پیش‌بینی می‌کند که تقاضای جهانی برای آهنرباهای NdFeB تا سال 2035 به دلیل افزایش تقاضا برای موتورهای کششی EV، ژنراتورهای برق بادی، لوازم مصرفی کارآمد انرژی و غیره سه برابر خواهد شد.

پالایش عناصر خاکی کمیاب سنگین

در ماه فوریه، وزارت دفاع به MP Materials 35 میلیون دلار برای پالایش و جداسازی عناصر خاکی کمیاب سنگین در گذرگاه کوهستانی، کالیفرنیا، کارخانه تولید مواد خاکی کمیاب اعطا کرد. کارخانه مغناطیسی MP در تگزاس، مواد اولیه تصفیه شده را از Mountain Pass تامین می‌کند و آن را به محصولات نهایی تبدیل می‌کند و یک زنجیره تامین سرتاسر، از جمله استخراج و پالایش، تولید فلز، آلیاژ و آهنربا و بازیافت را ارائه می‌کند.

گردنه کوهستانی یک تاسیسات حلقه بسته با دبی صفر با فرآیند باطله خشک است که بیش از 1.7 میلیارد لیتر آب در سال بازیافت می کند. برای بهینه سازی کارایی و پایداری، محصول جانبی تولید شده از تولید آلیاژ و آهنربا در یک حلقه بسته تا حد امکان بازیافت می شود.

بازیابی زنجیره تامین کامل

جیمز لیتینسکی، بنیانگذار، رئیس و مدیر اجرایی، MP Materials

آوردن قابلیت‌های مغناطیسی برای MP Materials و زنجیره‌های تامین آمریکا تحول‌آفرین است. من بسیار مفتخرم که پس از یک سری دستورات اجرایی در چندین دولت ریاست جمهوری، MP Materials بازیابی زنجیره تامین کامل و احیای روحیه تولید آمریکایی در بخش ما را رهبری می کند.

انیروان کومر، مدیر اجرایی، زنجیره تامین و خرید جهانی، جنرال موتورز

تأسیسات جدید مغناطیسی MP Materials در فورت ورث، تگزاس، نقشی کلیدی در سفر جنرال موتورز برای ساخت یک زنجیره تامین ایمن، مقیاس‌پذیر و پایدار ایفا می‌کند. جنرال موتورز به‌عنوان مشتری اصلی خودرو در تأسیسات فورت ورث، از محصولات این کارخانه در GMC HUMMER EV، Cadillac LYRIQ، Chevrolet Silverado EV و بیش از ده‌ها مدل مبتنی بر پلت‌فرم Ultium GM استفاده خواهد کرد. ما همچنین مشتاقانه منتظر همکاری با MP Materials از منظر سیاست عمومی هستیم تا به دنبال سیاست هایی باشیم که از ایجاد یک زنجیره تامین کارآمد زمین های کمیاب و آهنربا مستقر در ایالات متحده حمایت می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *