جدیترین تحلیل گوگرد جهانی

جدیترین تحلیل گوگرد جهانی

تحلیل گوگرد یا هسولفور آرگوس به گزارش بازار نفت و گاز ایران فسفات در جنوب آسیا در ماه آینده این قابلیت را دارد که افزایش پیدا کند واین افزایش طی دو هفته آینده بتدریج بیشتر شود زیرا پاکستان در حال خرید وتکمیل محموله های فسفات می باشد ولی پس از اتمام خریدهای پاکستان ،میزان نقدینگی موجود در بازار کاهش خواهد بافت ومتعاقب آن قیمت ها نیز کاهش خواهد یافت.

چشم انداز 60-30 روزه گوگرد

در حالی که قیمت آمونیوم فسفات بر اساس ترم تحویل بر روی عرشه کشتی در مراکش در ماه‌های باقیمانده سال باثبات و بین ۶۸۰ تا ۸۴۰ دلار در هر تن میباشد ولی با شروع سال جدید میلادی به تدریج قیمت این محصول کاهش یافته به گونه ای که تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی قیمت بین ۵۸۰ تا ۶۸۰ دلار خواهد بود. این کاهش قیمت در سایر نقاط کلیدی همچون خلیج آمریکا، نیواورلئان، عربستان سعودی و چین نیز در سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد.قیمت مونو آمونیوم فسفات نیز در بالتیک وبرزیل در ماه‌های باقی مانده سال جاری به تدریج کاهش یافته واین کاهش در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهدداشت.

همچنین چشم اندازه سه تا شش ماهه فسفات ،بازاری کم تحرک رانشان می دهد که درسه ماهه اول آن، خریداران فقط در شرایطی اقدام به خرید می کنند که یک موقعیت عالی برای خرید مونو آمونیوم فسفات و دی آمونیوم فسفات نصیب آنها شده باشد .خریداران فقط در صورت کاهش ادامه دار قیمت ها وارد معاملات خواهند شد .بخش اصلی نقدینگی بازار صرف تامین تقاضاهای مورد نیاز تا قبل از فصل اوج گیری قیمت ها در سه ماهه دوم خواهد شد.خریداران محصولات فسفاته به میزانی خرید خواهند نمود که بتوانند با آن مذاکرات اولیه را برای معاملات بزرگتر رقم بزنند.

گوگرد بیشترین افزایش در ماه اکتبر

هزینه تولید دی آمونیوم فسفات براساس سنگ دی آمونیوم فسفات در هندوستان ،در ماه اکتبر از ۹۵۳دلار در هر تن در ماه سپتامبر به ۹۹۲دلار در ماه اکتبر رسید.قسمت عمده هزینه واردات سنگ با افزایش ۲۹دلاری به۳۰۹دلاردر هرتن رسید. گوگرد بیشترین افزایش را به نسبت سایر موارد دارد.افزایش هزینه های وارداتی مربوط به افزایش قیمت سنگ های آمونیوم وارداتی است. افزایش قیمت سنگ وارداتی بیش از ۵درصد وافزایش قیمت سولفور وارداتی ۱۷درصد بوده است.

بهبود نسبی بازار کود گوگرد

در این هفته با برگزاری گردهمایی صنعتی و بهبود احساسات بازار کود، سیگنال های ترکیبی به بازار گوگرد نیز رسیدند.

با اعلام قیمت های ژوئن از سوی قطر با افزایش 30 دلاری نسبت به ماه قبل معادل 490 دلار در هر تن fob، به نظر می رسد تقاضای کافی در بازار وجود دارد.

تا به امرز سطح cfr به نت بک نرسیده است.

مذاکرات قرارداد عرضه در سه ماهه سوم آغاز شده و انتظار می رود تا حدودی از سرعت بازار نقدی کاسته شود زیرا بخشی از بازار بر تأمین محموله های سه ماهه بعدی متمرکز است.

اخبار گوگرد امروز 16 اسفند

روند بازار گوگرد

با گردهمایی بخش های صنعتی در وین برای کنفرانس FIA، فعالیت های بازار کاهش یافت. احساسات بازار پس از برگزاری این کنفرانس، احساسات بازار در ماه مارس تغییر کرده و قیمت ها در کوتاه مدت جهت گیری نامشخصی دارند.

مبهم بودن بازار به این دلیل است که انعطاف پذیری بازار با حجم زیادی از تقاضاهای پیش بینی شده در سه ماهه سوم از سوی برزیل، هند، بنگلادش و پاکستان در تضاد است.

فعالیت خارج از چین به فروش DAP به فیلیپین را محدود کرد. یک خریدار هندی 60.000 تن MAP روسیه برای بارگیری در ژوئن را تضمین کرده است.

در غرب سوئز به دلیل تضعیف شاخص ها، قیمت ها در برزیل و ایالات متحده در این هفته کاهش یافتند.

ثبات قیمت های گوگرد در چین

قیمت نقدی cfr چین در تمام گریدها بین 525-230 دلار در هر تن cfr ثابت ارزیابی شد.

قیمت گوگرد گرانول هم بین 525-520 دلار به ازای هر تن cfr پایدار محاسبه شد. در این هفته هیچ فروش جدیدی گزارش نشده است.

بازار گوگرد چین منتظر اعلام قیمت های ژوئن خاورمیانه است و خریداران نسبت به تعهدات جدید در سطوح بالاتر محتاطانه عمل می کنند. با اینکه نتایج مناقصه DAP بنگلادش به زودی اعلام می شود، اما قیمت کود همچنان نامشخص است. قیمت مذاب کمتر از 230 دلار در هر تن است.

بارنامه محموله 50.000 تنی از Bedi در هند به چین با بارگیری در 11-7 ژوئن برابر با 21-17 خرداد صادر شد.

قیمت های داخلی هم بین 3.990-3.980 یوان در هر تن تحویل درب کارخانه (ایکس ورک) است.

قیمت های داخلی روز دوشنبه به 3.980-3.975 یوان در تن کاهش یافتند؛ در حالی که پیشنهادات با قیمت بالاتر خریداران را بیشتر ترغیب خواهد کرد.

جدیترین روند تحلیل گوگرد جهانی

جدیترین روند تحلیل گوگرد جهانی

قیمت روز گوگرد در بازار جهانی

قیمت گوگرد در بازارهای جنوب شرق آسیا

قیمت نقدی گوگرد در بازارهای جنوب شرق آسیا بین 525-522 دلار در هر تن cfr ثابت ارزیابی شدند. یک پیشنهاد 35.000 تنی گوگرد گرانول به قیمت 560 دلار در هر تن cfr در طول هفته مطرح شد.

با این حال، هیچ معامله ای منعقد نشد. انتظار می رود نرخ تقاضا برای محموله ها در اوایل جولای از سوی خریداران اندونزیایی افزایش یابد.

واردات گوگرد در ماه های ژانویه تا آوریل با کاهش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 39.300 تن رسید که دلیل آن را می توان واردات کمتر از سنگاپور و قطر دانست.

واردات از سنگاپور در سال گذشته 25 درصد کاهش یافت و به 8.400 تن رسید؛ در حالی که هیچ محموله ای از قطر وارد نشد. با این حال، واردات از کره جنوبی با رشد 57 درصدی در سال به 222.000 تن رسید که در نتیجه، حجم واردات به تایلند را کاهش داد.

Vinachem تولیدکننده کود در این هفته دو مناقصه خرید در مجموع 35.000 و 40.000 تن گوگرد گرانول نقدی برای ماه جولای به هایفونگ صادر کرد که هر دو مناقصه در 2 ژوئن برابر با 12 خرداد در ساعت 14 به وقت ویتنام بسته شدند.

تأثیر تحریم ها و حرکت مجدد بازار گوگرد

پایداری قیمت گوگرد در خاورمیانه

قیمت های نقدی در بازارهای خاورمیانه، به استثنای ایران، بین 490-480 دلار در هر تن fob ثابت ارزیابی شده است. طبق گزارشات دریافتی، یک محموله نقدی با قیمت 500-490 دلار در تن fob خاورمیانه در حال داد و ستد است.

انتظار می رود طی چند روز آینده قیمت های ماهانه خاورمیانه از سوی امارات و کویت اعلام شود. علاوه براین، پیش بینی می شود حجم عرضه منطقه ای در سه ماهه سوم به دلیل محدودیت های مشاهده شده در اوایل سال به سطح نرمال برسد.

با این حال، افزایش ظرفیت پیش بینی شده نسبت به برآوردهای اولیه به تعویق افتاده است. همان طور که قبلآ انتظار می رفت، هیچ محمولۀ گوگرد کلوخه در سه ماهه سوم در دسترس نیست و اکنون تا ابتدای سه ماهه چهارم به تأخیر افتاده است.

محدود قیمت fob ایران 455-380 دلار در هر تن fob ثابت ارزیابی شد.

کاهش محموله های وارداتی CFR

قیمت گوگرد پتروشیمی

شیب نزولی شاخص های مدیترانه

قیمت cfr مدیترانه با 15-10 دلار کاهش در تن به 511-509 دلار در هر تن cfr رسیده است. همچنین، شاخص fob هم با 10 دلار کاهش به 470-468 دلار در تن رسید. فشار نزولی ناشی از عرضۀ محموله های مدیترانه با قیمت حدود 470 دلار در تن fob در این هفته است.

انتظار می رود مناقصه بعدی یونان برای محموله 8.000 تنی با بارگیری در ژوئن به زودی اعلام شود. با فعالیت خریداران ترک در بازار، یکی از خریداران در ترکیه چند هفته پیش محمولۀ 7.000 تنی Motor Oil Hellenic  را با قیمت 525 دلار در هر تن cfr خریداری کرد.فعالان بازار معتقدند که محموله های کوچک روسی در حال ورود به بازار مدیترانه هستند و بر همین اساس، قیمت ها روند نزولی در پیش گرفته اند. ترکیه در چهار ماه اول سال 2022 صادرکنندۀ خالص گوگرد بود.

صادرات گوگرد ترکیه در ماه های ژانویه تا آوریل با 200 درصد رشد به 144.000 تن رسید که تجارت جدید با شمال افریقا را نیز شامل می شود.ترکیه در این مدت 41.000 تن من جمله 6.000 تن در آوریل به مقصد مصر، 34.000 تن من جمله 24.000 تن در آوریل به مقصد مراکش و 19.000 تن به تونس فروخته است.

گرایش غرب اروپا به نفت ترش روسیه

بازارهای غرب اروپا به سمت گریدهای ترش تر نفت روسیه تغییر مسیر داده اند. ظرفیت مخازن برای ذخیره گوگرد مذاب در پالایشگاه ها محدود است و حتی برخی از آنها در حال تکمیل هستند.

انتظار می رود توتال انرژیز (Total Energies) کرکر Feyzin خود با ظرفیت 43.000 تن در سال را در اوایل ژوئن مجددآ راه اندازی کند. همچنین قرار است تولید قیر را در اواسط ژوئن در پالایشگاه Donges با ظرفیت تولید 77.000 تن گوگرد در سال را از سر بگیرد.

براساس داده های آرگوس، تحویل نفت خام به بندر مدیترانه ای- فرانسوی فوس لاورا در ماه گذشته به کمترین میزان در دو سال گذشته رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *