جدیدترین خبر بازار نفت و بنزین اروپا در فوریه 2022

جدیدترین خبر بازار نفت و بنزین اروپا

جدیدترین خبر بازار نفت و بنزین اروپا و محصولات و فراورده های  اروپایی در فوریه  2022 به گزارش بازار نفت و گاز ایران 

بنزین شمال غرب اروپا در معاملات اواسط هفته در برابر افزایش قیمت نفت خام عقب‌ نشینی کرد. بنزین شمال غرب اروپا نتوانست با افزایش شدید نفت خام همراه شود.

تعیین قیمت محموله های بنزین

بنزین شمال غرب اروپا در معاملات اواسط هفته در برابر افزایش قیمت نفت خام عقب‌نشینی کرد و گزارش EIA در مورد آخرین تقاضا و ذخایر ایالات‌متحده منتشر شد.

در فرآورده های نفتی اروپا  قیمت واقعی بنزین یوروبوب اکسی به قرارداد برنت در آوریل lce در ساعت 16:30 به‌وقت گرینویچ به 12. 1 در هر بشکه کاهش یافت که در روز 1.11 در هر بشکه کاهش یافت و نسبت به ابتدای هفته بیش از 2.30 در هر بشکه کاهش یافت. بنزین شمال غرب اروپا نتوانست با افزایش شدید نفت خام همراه شود، زیرا برخی از خوش‌بینی‌های جلسه قبل در مورد بحران اوکراین به دلیل گزارش‌های مبنی بر اینکه تعداد نیروهای روسیه همچنان در مرز افزایش می‌یابد، از بین رفت.

برنت دریکی دیگر از معاملات پرنوسان،/bl 3.02 افزایش یافت و به بالاترین حد خود در هفت سال اخیر یعنی /bl95.88 رسید. ذخایر بنزین ایالات‌متحده در هفته دوم با 0.5 درصد کاهش بهmn 247 دلار در 11 فوریه رسید. مجموع فروش نفت خام آمریکا با 4.3 درصد کاهش به کمتر از 15 میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین رقم در پنج ماه گذشته است.

افزایش قیمت بارهای بنزینی

قیمت‌های بار یوروبوب در روز چهارشنبه افزایش یافت، اما در جهت‌های مختلف به‌سوی سوآپ اصلی حرکت کرد. درمجموع 6000 تن بنزین یوروبوب اکسی با میانگین وزنی حجمی (VWA) 901.25 تن از892.25 تن در 13000 تن در روز معاملاتی قبلی، دست‌به‌دست شد.  و 4000 تن بنزین غیراکسی  VWA در جلسه قبل با 898 تن ، از 893.25 تن معامله شد. Shell و Varo بارهای اکسی را به اکسون موبیل و Hartree با میانگین 7.25 تن نسبت به مبادله یوروباب مارس فروختند.

آن را با معاملات انجام‌شده باقیمت تقریبی 6.75 تن در روز معاملاتی قبلی مقایسه می‌کند. و Totalenergies تمام بارهای غیراکسی را به Varo باقیمت تقریبی 6 تن نسبت به سوآپ فروخت، که در مقایسه با 12.75 تن حق بیمه ارزیابی‌شده در جلسه قبلی می‌باشد.

بدون بنزین در معاملات بعدازظهر، با بارهای درجه تمام‌شده بهترین پیشنهاد در 913 تن و باقیمت 925 تن در تاریخ‌های 24-28 فوریه عرضه شد. این پیشنهاد ارزش غالب را مورد آزمایش قرارداد و بارهای تمام‌شده باقیمت 17.50 تن حق بیمه ارزیابی شدند تا بارهای یوروبوب اکسی از 20 تن حق بیمه روز معاملاتی قبل را تحریک کنند.

کاهش قیمت بنزین آسیا

آخرین خبر از تغییرات قیمت نفتا

بر اساس جدیدترین خبر بازار نفت و بنزین اروپا، عوامل متعددی دست‌به‌دست هم دادند تا حق بیمه نفتا را در قرارداد ماهانه lce brent به پایین‌ترین حد خود از 28 ژانویه در روز چهارشنبه برساند. دو رزر و تانکر تازه در روز چهارشنبه برای محموله‌های ساحل خلیج ما به سمت شرق از اقیانوس اطلس به سمت اروپا ظاهر شد و 70000 تن نفتا به 300000 تنی که در حال حاضر روی آب بود اضافه کرد. تانکرها به دلیل قیمت نسبتاً بالای نفتا در منطقه در هفته‌های اخیر جذب شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که تقاضای نفتا از مخلوط‌کن‌های بنزین نیز قانونی به نظر می‌رسد، زیرا اخباری از نیجریه مبنی بر اینکه مقامات ظاهراً محموله‌های جایگزینی را برای محموله‌هایی که در اوایل ماه رد شده‌اند، تضمین کرده‌اند. هیچ معامله‌ای در معاملات بعدازظهر ثبت نشد و هیچ محموله‌ای ارائه نشد. پیشنهادات از گانور و ترافیگورا ارائه شد، با پیشنهاد ترافیگورا باقیمت 13 تن حق بیمه تا ارزیابی‌های مارس برای 12500 تن تحویل به روتردام طی 7 تا 11 مارس که بالاترین قیمت از چهار مورد بود.

وضعیت بازار فرآورده‌های نفتی در آسیا|۱۱ اسفند

آخرین خبر از تغییرات قیمت نفتا

افزایش قیمت سوخت جت اروپا در ژانویه

قیمت‌های سوخت جت اروپا در جلسه اواسط هفته افزایش یافت زیرا دستاوردهای قرارداد پایه بنزین lce بیشتر از سقوط در محموله و بارارزیابی شده بود. اصول بازار جهانی سوخت جت به دلیل افزایش تقاضا و رفع محدودیت‌های جابجایی مرتبط با کووید-19 تقویت‌شده است.

در آخر، انگلستان، فرانسه و فنلاند همگی الزامات آزمایش را برای مسافران ورودی که کاملاً واکسینه شده‌اند حذف کرده‌اند، که باید به بهبود صنعت دراروپا کمک کند. کویت این هفته اعلام کرد که از 20 فوریه محدودیت‌های حرکتی را برای افراد واکسینه شده و واکسینه نشده لغو می‌کند.

مسافران از طریق فرودگاه‌ها در هفته منتهی به 11 فوریه به بالاترین حد پنج‌ هفته‌ای بیش از 11 میلیون در میان کاهش موارد گزارش‌ شده کووید رسید. با شروع افزایش تقاضا، عرضه اروپا به دلیل قطعی پالایشگاه‌ها و مشکلات طولانی‌ مدت بارگیری مخازن پس از یک حمله سایبری در اوایل ماه جاری کاهش‌یافته است. Shell تعمیرات اساسی را در پالایشگاه Pernis با ظرفیت 420000 بشکه در روز در روتردام در پایان ژانویه آغاز کرد و قرار است تا پایان ژوئن کارها تکمیل شود.

این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه اروپا است. نفت‌کش آلمان سرانجام عملیات بارگیری از 11 پایانه خود را در این هفته پس از یک حمله سایبری که logistics را نا امید کرد و بارگیری از تمام پایانه‌های کشور را در پایان ماه گذشته متوقف کرد، آغاز کرد. عملیات بارگیری در مرکز تجاری و پالایشی ARA نیز تحت تأثیر این حمله قرار گرفت، اگرچه مشکلات با سرعت بیشتری حل شد.

قیمت بنزین در اروپا 2022

افزایش قیمت گازوئیل از فراورده های نفتی اروپا

قیمت گازوئیل اروپا در روز چهارشنبه به‌شدت افزایش یافت، زیرا تنش مجدد بر سر اوکراین کاهش روز سه‌شنبه را معکوس کرد. قیمت نفت به‌طور گسترده‌تر افزایش یافت زیرا بحران اوکراین نشانه‌هایی از تشدید دوباره را نشان داد، پس‌ازاینکه به نظر می‌رسید در روز سه‌شنبه کاهش‌یافته بود. روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که برخی از نیروهایش از مرز با اوکراین عقب‌نشینی می‌کنند.

فعالان بازار گازوئیل در هفته‌های اخیر خاطرنشان کرده‌اند که در صورت حمله روسیه به اوکراین، بازارهای آتی lce ممکن است در معرض خطر تحریم‌های غرب علیه روسیه قرار گیرند. قراردادهای آتی بنزین lce اخیراً شدیدترین عقب‌ماندگی خود را از سال 2008 آزمایش کرده‌اند. هرگونه تحریمی بر صادرات انرژی روسیه به‌شدت از قیمت گازوئیل اروپا حمایت می‌کند.

در مقابل،بر اساس جدیدترین خبر بازار نفت و بنزین اروپا،  اختلال ناشی از حمله اخیر در شمال غربی اروپا به‌ طور محسوسی از بین می‌رود. اپراتور ذخیره‌سازی نفت‌کش آلمان بارگیری را در هفت پایانه فرآورده‌های نفتی خود در آلمان از روز چهارشنبه از سر گرفت. هر یازده نفر مجبور به توقف بارگیری برای بیش از دو هفته پس از حمله در پایان ژانویه شدند.

در جنوب آلمان، Bayernoil توان نفت خام را در پالایشگاه 207000 بشکه در روز از حدود 70 درصد ظرفیت به حدود 65 درصد کاهش داده است. این ممکن است منعکس‌کننده کاهش تقاضای گازوئیل در کشور به دنبال افزایش مالیات کربن در ابتدای سال باشد. فعالیت ذخیره‌سازی مجدد نیز بسیار کاهش‌یافته است، زیرا عقب‌ماندگی در بازار آتی، پوشش ریسک سهام را بسیار گران می‌کند.

افزایش قیمت نفت سیاه

در جدیدترین خبر بازار نفت و بنزین اروپا،  قیمت نفت کوره با گوگرد بسیار کم (VLSFO) در جلسه اواسط هفته در شمال غربی اروپا، در بحبوحه چشم‌انداز ضعیف صادرات به شرق برای محصول 0.5 درصدی گوگرد افزایش یافت.

معاملات بارVLSFO با میانگین وزنی حجمی (VWA)، 679.50  تن  گزارش شد که 13.75 تن نسبت به جلسه قبلی افزایش داشت. فقط 4000 تن در جلسه بعدازظهر معامله شد، با BP و exxonmobil که در مقایسه با 10000 تن معامله در روز قبل بار را به Shell می‌فروشند. با افزایش بیش از 0.5 درصدی معاملات آتی نفت خام در جلسه چهارشنبه، پریمیوم‌های VLSFO به نفت خام برنت lce در ماه اول از 10.36 در هر بشکه در روز سه‌شنبه به کمترین میزان در این ماه 9.47 در هر بشکه کاهش یافت.

حاشیه‌های پالایش VLSFO درسنگاپور به بالاترین حد خود رسید، زیرا عرضه در بزرگ‌ترین bunkering hub جهان کاهش یافت. علیرغم شکاف‌های قوی‌تر، صادرات اروپا ممکن است به دلیل عرضه محدود در بازارهای غرب سوئز برای پر کردن شکاف افزایش نیابد.

فعالان بازار انتظار دارند که صادرات VLSFO به شرق در ماه‌های آینده کاهش یابد، زیرا عرضه در اروپا کم است. تاجران صادرات در این مسیر را در ماه آینده حدود 1 تا 2 میلیون تن تخمین زدند، درحالی‌که در فوریه حدود 2.2 تا 2.4 میلیون تن تخمین زدند. در همین حال، دو شرکت به دنبال محموله‌های Suezmax برای انتقال نفت کوره به سنگاپور بودند. Repsol سعی کرد در 3 مارس یک کشتی برای بارگیری 130000 تن از Bilbao  در اسپانیا برای سفر به سنگاپور رزرو کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *