حجم معاملات در آخرین روز آگوست، به طرز قابل توجهی پایین بود

حجم معاملات در آخرین روز آگوست، به طرز قابل توجهی پایین بود

تجار فعال در بازار نفت در تحلیل وضعیت بازار روز 31 آگوست توضیح دادند که حجم معاملات در آخرین روز چرخه ی معاملات فعلی، به طرز قابل توجهی پایین بود. چرا که در حال حاضر توجه عمده ی بازار و تجار بر روی معاملات محموله های بارگیری در ماه نوامبر متمرکز است. اما در همین حین، فعالان بازار به نتیجه نشست پیش روی اعضای اوپک پلاس که طبق برنامه ریزی های قبلی قرار است در تاریخ 1 سپتامبر برگزار شود، چشم دوخته اند.

از سوی دیگر تجار نیز، در حال بحث و پیش بینی در مورد قیمت های رسمی فروش ماه آینده هستند. با استناد به آخرین داده های منتشر شده از سوی S & P Global Platts، این شرکت میانگین اسپرِد نقدی / آتی (cash / futures spread) معاملات (M1 / M3) دبی در ماه آگوست را به طور متوسط ​​2.21 دلار در هر بشکه ارزیابی کرده است. این در حالیست که در کل ماه جولای این رقم به طور میانگین در حدود 2.35 دلار در هر بشکه برآورد شده بود.

اما از سوی دیگر، تجار بازار نفت معتقدند که تولیدکنندگان بزرگ نفت خام خاورمیانه به رهبری آرامکوی عربستان سعودی باید OSP هایی (official selling price) با سود بیشتر، نسبت به افت در ساختار دبی مخصوصاً برای گرید های متوسط ​​و سنگین نفت خام منطقه صادر كنند.

یک تاجر نفت خام مستقر در سنگاپور توضیح داد: اگر به سیستم و فرمول ها نگاه کنید، این یک سود بزرگ در پی نخواهد داشت. اما من فکر می کنم آنها باید هر دو گرید سنگین و متوسط ​​را مجددا با دقت بیشتر و با در نظر گرفتن تمام جوانب تنظیم کنند.

منابع ما در بازار نفت این نکته را خاطر نشان کردند که در حال حاضر کاهش قیمتی درحدود 50 سنت در هر بشکه، برای گرید های متوسط ​​و سنگین بسیار محتمل است و این در حالیست که طبق پیش بینی ها، گرید های سبک تر نفت خام احتمالا در حدود 30 سنت در هر بشکه کاهش قیمت را تجربه می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *