خرید دارایی های اکتشاف و تولید نفت کانادا

خرید دارایی های اکتشاف و تولید نفت کانادا

به گزارش بازار نفت و گاز، Sval Energi دارایی Suncor Energy E&P نروژی را به مبلغ 318 میلیون دلار خریداری می کند. این معامله شامل سهام Suncor Energy در میدان‌های Fenja و Oda و هشت مجوز اضافی می‌شود.

خرید دارایی های Suncor Energy

Sval Energi موافقت کرده است که دارایی های اکتشاف و تولید (E&P) Suncor Energy مستقر در کانادا در فلات قاره نروژ را در قراردادی به ارزش نزدیک به 410 میلیون دلار کانادا (317.6 میلیون دلار) خریداری کند. این دارایی ها توسط Suncor Energy Norge، یکی از شرکت های تابعه Suncor Energy نگهداری می شود. اینها شامل سهام 17.5٪ و 30٪ در میدان Fenja و Oda است. علاوه بر این، Sval Energi هشت مجوز اضافی در آب های نروژ دریافت خواهد کرد.

تولید روزانه نفت

به گفته این شرکت نروژی، این معامله به آن کمک می کند تولید روزانه نزدیک به 4000 بشکه معادل نفت (بو) و همچنین 19 میلیون بشکه معادل نفت (mmboe) در ذخایر بیافزاید.n نیکلای لینگو، مدیر عامل Sval Energi گفت: فلات قاره نروژ هنوز جذاب است و ما در حال ایجاد یک تجارت پولساز قوی در نروژ با تولید دارایی ها، پیشرفت های آینده و فرصت های اکتشافی هیجان انگیز هستیم. ما استراتژی خود را اجرا می کنیم و به یک بازیکن مهم در قفسه نروژ تبدیل می شویم.

کشف میدان نفت Oda

میدان Oda که در سال 2011 کشف شد، در مارس 2019 به بهره برداری رسید. میدان نفت و گاز فراساحلی که توسط Spirit Energy اداره می شود، از طریق اتصال زیردریایی به سکوی تولید Ula واقع در قسمت جنوبی دریای شمال نروژ، تولید می کند. اوج تولید نفت میدان اودا حدود 35000 بشکه در روز است.

کشف میدان نفت Fenja

میدان Fenja، که در سال 2014 کشف شد، به عنوان یک اتصال زیردریایی به سکوی Njord که توسط Equinor در دریای نروژ اداره می شود، در حال توسعه است. Fenja که توسط Neptune Energy اداره می شود، دارای منابع قابل بازیابی حدود 100mmboe است. انتظار می رود تولید این میدان در سه ماهه اول سال 2023 آغاز شود.

قراردادی به ارزش 1 میلیارد دلار

این معامله که مشروط به تایید مقامات مربوطه نروژ است، انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال 2022 بسته شود. در ماه مه 2022، Sval Energi قراردادی به ارزش 1 میلیارد دلار با Equinor برای به دست آوردن سهام غیر عملیاتی دومی در منطقه Greater Ekofisk و سهم اقلیت در میدان Martin Linge امضا کرد. هر دو دارایی در آب های نروژ واقع شده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *