خرید محموله 75 هزار تنی نفت شرکت کره ایی

محموله 75 هزار تنی نفت

به گزارش بازار نفت و گاز، شرکت کره ای South Korea’s YNCC محموله ای ۷۵ هزارتنی از نفتا با حداقل ۷۰درصد پارافین برای تحویل در نیمه اول ماه اکتبربا تخفیف یک دلاردر هرتن خریداری نموده است. همچنین این شرکت کره ای برای تحویل در نیمه دوم ماه اکتبر،یک محموله ۲۵هزار دلاری با ۵/۱ دلار تخفیف درهر تن خرید اری نموده است.

بازار سوخت جت براساس تحویل در بندر سنگاپور اندکی صعودی شده بود ولی با توجه به اخبار مربوط به اعمال مجدد محدودیت های کرونایی در روز ۲۵ آگوست، تمایل به خرید کاهش یافت وروند صعودی ابتدای روز متوقف شد.

نیوزیلند، قرنطینه راتا ۲۷ اگوست جهت پیشگیری از سویه دلتا در کشور خود تمدید نمود و در همین حال در ویتنام نیز در شهر هوشی مین، اعمال محدودیت ها جهت پیشگیری از این بیماری از ۲۳ آگوست به مدت یک هفته تداوم یافت این در حالیست که ویتنام به دلیل کاهش مصرف عمومی سوخت، ناشی از اعمال محدودیت های کنترل کووید ۱۹ و پر شدن مخازن خود امکان واردات به کشور را ندارد.

در همین راستا و با توجه به کاهش ۴۰ درصدی تقاضا نسبت به ماه گذشته، دولت از واردکنندگان فرآورده های نفتی درخواست نموده که تا تعیین تکلیف و تخلیه مخازن انباشت شده از فراورده های نفتی، از انجام هرگونه واردات فراورده‌های نفتی خودداری کنند.

در تایلند به دلیل افزایش ذخایر دیزل کامیون ها، در ماه جولای این کشور اقدام به صادرات این نوع دیزل به کشورهای کامبوج لائوس و ویتنام نمودکه البته با توجه به به مسائل ویتنام مشکل صادرات برای کشور تایلند به این منطقه وجود خواهد داشت.آمار صادرات این محصول بر اساس اطلاعات به دست آمده از گمرک آن کشور به سه کشور فوق در ماه جولای درحدود ۹۰ هزار بشکه می باشد که نسبت به صادرات این محصول در بازه زمانی مشابه از سال گذشته بیش از ۳۲ درصد رشد نشان می‌دهد. این کشور به دلیل اعمال محدودیت در شهر بانکوک با کاهش تعداد شدید تردد مواجه گردیده و لذا مخازن سوخت در این کشور نیز در حال پر شدن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *