خواص درمانی نفت سفید

خواص درمانی نفت سفید

خواص درمانی نفت سفید چیست و چه فوایدی برای بدن انسان دارد؟ یکی از انواع درمان های خانگی استفاده از فواید درمانی نفت سفید است. نفت سفید که امروزه برای سوخت استفاده می شود، در زمان قدیم علاوه بر مصارف سوختی و روشنایی، کاربردهایی برای سلامتی بدن و پوست داشت. در قدیم به دلیل کمبود دارو و پزشک راه های درمانی ارزان قیمتی ابداع شده بود، که یکی از آن ها استفاده از نفت سفید بود. در ادامه به توضیحاتی در مورد نفت سفید و خواص درمانی آن می پردازیم.

این روزها مراقبت های بهداشتی یک مسئله بزرگ در سیاست است. هزینه های پزشکی و بیمه به شدت افزایش یافته است. افراد دارای بیمه می توانند مراقبت های بهداشتی مناسبی دریافت کنند، اما افراد کمتر خوش شانس ممکن است مجبور شوند به “درمان های خانگی” اعتماد کنند. یکی از انواع درمان های خانگی که در قدیم زیاد مورد استفاده قرار می گرفت، استفاده از خواص درمانی نفت سفید است. اگر به خواص درمانی و فواید نفت علاقه دارید می توانید مقاله مربوط به خواص نفت سیاه را مطالعه کنید.

نفت سفید

نفت سفید نفت کوره ای است که از تقطیر نفت خام به دست می آید و در میان مصارف دیگر به طور گسترده به عنوان روغن گرمایشی استفاده می شود. راهنمای آسان و قابل فهم ما در مورد نفت سفید را با همه چیزهایی که باید در مورد سوخت پرکاربرد بخوانید.

نفت سفید چیست؟

نفت سفید یک روغن قابل احتراق با ویسکوزیته کم است. توسط مشاغل و منازل به عنوان سوخت برای تولید گرما، نور و نیرو مورد استفاده قرار می گیرد. نفت سفید اسامی زیادی دارد، اگرچه همه آنها به یک سوخت اشاره دارند. این نام ها شامل نفت سفید، روغن گرمایش، 28 ثانیه، کرو، روغن لامپ، روغن سوزی و سوخت دیگ می باشد. نفت سفید یک سوخت هیدروکربنی است و از تقطیر جزئی نفت خام به دست می آید.

اصطلاح «روغن 28 ثانیه‌ای» به عنوان اصطلاحی برای تشخیص ویسکوزیته نفت سفید استفاده می‌شود، از طریق آزمایش خاصی که نشان می‌دهد چه مدت طول می‌کشد تا 50 میلی‌لیتر روغن در یک لیوان چکه شود. همچنین توضیح می دهد که چگونه دیزل قرمز نام “35 ثانیه” خود را می گیرد.

نفت سفید چیست

نفت سفید چیست

تاریخچه مختصری از نفت سفید

در حالی که قرن‌ها نفت از نفت خام استخراج می‌شده است. اولین سوابق تقطیر مربوط به قرن نهم است. اصطلاح “نفت سفید” از اواسط قرن نوزدهم استفاده می‌شود، زمانی که توسط زمین‌شناس کانادایی به عنوان علامت تجاری در ایالات متحده ثبت شد. آبراهام پینئو گسنر در سال 1854 به عنوان روغن چراغی که از زغال سنگ استخراج می شد. با این حال، آبراهام گسنر ادعا می کند که تولید نفت سفید در واقع کمی زودتر در سال 1846 آغاز شد، زمانی که او ادعا کرد که در شارلوت تاون، جزیره پرنس ادوارد، فرآیند جدیدی را که کشف کرده بود به نمایش گذاشته است.

در سال 1851، مخترع آمریکایی، ساموئل مارتین کیر، فرآیند تقطیر نفت خام را توسعه داد و تقطیر حاصل را به عنوان “روغن کربن” فروخت. در نتیجه کشف نحوه تقطیر نفت خام، کیر به عنوان پدربزرگ صنعت نفت آمریکا شناخته می شود.

نفت سفید از چه ساخته می شود؟

از لحاظ تاریخی، نفت سفید از سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، شیل نفتی و چوب استخراج می شد. نفت سفید توانسته است با زمان همگام شود و کسانی که روش‌های تقطیر پیشرفته‌ای را کشف کرده‌اند که به شکل‌گیری نفت سفید به سوخت قوی و قابل اعتماد امروزی کمک کرده‌اند، تسهیل شده است.

قبل از اختراع برق، نفت سفید راه اصلی ما برای گرم کردن و روشن کردن جهان بود. اما زمان به سرعت تغییر کرد که منجر به کاهش استفاده از لامپ های نفتی در مناطق توسعه یافته تر شد و معمولاً با گرمایش روستایی مرتبط شد.

نام آن از κηρός (keros) به معنای موم در یونانی گرفته شده است. یک ماده مومی شکل در ابتدا از فرآیند تقطیر تولید می شد. در سال 1854، نام آن به عنوان یک علامت تجاری توسط Gesner ثبت شد، قبل از اینکه به یک نام تجاری تولیدی تبدیل شود. اولین شرکتی که نفت سفید را در مشاغل و منازل توزیع کرد، شرکت نور گاز نفت سفید در سال 1854 بود، پس از اینکه گسنر از کانادا به نیوتاون کریک، لانگ آیلند، نیویورک نقل مکان کرد تا شرکت جدید خود را راه اندازی کند.

خواص درمانی نفت سفید

درمان با نفت سفید یکی از روش های درمانی در دوران قدیم بود. به طور اختصاصی برای کشیدگی عضله مورد استفاده قرار می گرفت.کاربردهای بسیاری برای درمان سرفه و مشکلات پوستی داد. در ادامه برخی از خواص درمانی نفت سفید را بیان می کنیم. مردم در زمان قدیم بر روی بریدگی ها و ساییدگی های پوست بدن و جای خراش ها نفت سفید یا پارافین می مالیدند تا درمان سرعت بگیرد. امروزه نیز از پارافین استفاده های فراوانی برای درمان می شود.

فواید نفت سفید

فواید نفت سفید

آیا نفت سفید برای درد مفاصل مفید است؟

مفاصل دردناک را با سرکه داغ بمالید تا کمی از درد تسکین یابد. دو قسمت روغن زیتون خالص و یک قسمت نفت سفید مایه فوق العاده ای برای شستشوی مفاصل آسیب دیده می سازد.

آیا نفت سفید برای سرفه مفید است؟

پیرمردی در چونگ کینگ روشی برای سرکوب سرفه ابداع کرده است: نوشیدن نفت سفید و بنزین. چن دجون، 71 ساله، گفت که او 42 سال است که به طور منظم این دم نوش مضر را مصرف می کند و به طور متوسط حدود هفت لیتر در ماه آب می خورد.

آیا نفت سفید برای پوست مفید است؟

حلال هایی مانند نفت سفید یا بنزین ممکن است توسط کارگران برای تمیز کردن پوست خود پس از تماس با مواد روغنی استفاده شود. این عمل توصیه نمی شود، زیرا به خوبی شناخته شده است که حلال پوست را از بین می برد.

اگر بر روی پوست خود نفت سفید دارید، لباس های کثیف را بردارید، ناحیه آسیب دیده را با آب ولرم و صابون حداقل به مدت 10 تا 15 دقیقه بشویید و با پزشک مشورت کنید.

مضررات نفت سفید

نفت سفید سمی نیست. با این حال، اگر کودک یا بزرگسالی به طور تصادفی نفت سفید را بلعید، توصیه های پزشکی باید فوراً دریافت شود زیرا در صورت بروز استفراغ، خطر آسیب کوتاه مدت ریه وجود دارد. قرار گرفتن در معرض مکرر پوست ممکن است منجر به آسیب پوست (درماتیت) شود.

مصرف نفت سفید مضر است و می تواند کشنده باشد. نفت سفید گاهی اوقات به عنوان یک داروی عامیانه قدیمی برای از بین بردن شپش سر توصیه می شود، اما آژانس های بهداشتی نسبت به استفاده از این نوع نفت سفید به دلیل خطر سوختگی و بیماری های جدی هشدار می دهند.

قرار گرفتن در معرض نفت سفید می تواند باعث سوختگی و خارش پوست همراه با بثورات، قرمزی و تاول شود. سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، ضعف، بی قراری، بی قراری و خواب آلودگی. تشنج و کما ممکن است به دنبال قرار گرفتن در معرض بسیار زیاد باشد. نفت سفید ممکن است به کلیه ها آسیب برساند.

نتیجه گیری

امروزه روش های درمانی زیادی نسبت به زمان های گذشته وجود دارد. اما روش های قدیمی نیز جایگاه خود را هنوز حفظ کرده اند. با توجه به مضررات نفت سفید می توان به خواص درمانی نفت سفید هم پرداخت. گاهی می توان در صورت نبود روش های درمانی نوین و بی خطر از نفت سفید برای راه جایگزین استفاده نمود. اما باید توجه داشته باشید استفاده از خواص درمانی نفت سفید نسبت به مضررات آن برای شما سودمند باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *