دلایل بی انگیزگی نیروی انسانی در ایران

دلایل بی انگیزگی نیروی انسانی در ایران

دلایل بی انگیزگی نیروی انسانی در ایران چیست؟ به عنوان یک کارفرما، مسئولیت مشخصی در قبال انگیزه و رفاه نیروی کار خود دارید. برای اینکه یک تیم به بهترین شکل ممکن عمل کند، همه اعضا باید کاملاً درگیر و متعهد باشند. در ادامه به 7 دلیل اصلی بی انگیزگی نیروهای انسانی در کشور ایران می پردازیم.

دلایل بی انگیزگی نیروی انسانی در ایران

مهم است که بدانیم تعامل واقعی برای افراد مختلف معنای متفاوتی خواهد داشت و درک اینکه واقعاً چه چیزی انگیزه یک فرد را هدایت می کند. بسیار مهم است که واقعاً به نیازهای کارکنان خود گوش دهید و به آنها پاسخ دهید تا از سطح بالایی از تعامل در سراسر شرکت خود اطمینان حاصل کنید. تشخیص زودهنگام علائم هشدار دهنده بی انگیزگی و رسیدگی سریع به آنها می تواند به تشویق کارکنان و حفظ استعداد کمک کند. اگر می ترسید که یکی از کارمندان شما انگیزه نداشته باشد، در اینجا چند دلیل رایج وجود دارد که می تواند ریشه این مشکل باشد.

دلایل بی انگیزگی نیروی انسانی

دلایل بی انگیزگی نیروی انسانی

1. عدم انعطاف پذیری

با ورود هزاره ها به نیروی کار، تعادل بین کار و زندگی به موضوعی آشکارتر تبدیل شد. خواه مرخصی سخاوتمندانه باشد یا گزینه های کاری منعطف، عدم ارائه حتی ظاهری انعطاف پذیری خیلی سریع با سوختگی کارکنان و نارضایتی شغلی برابری می کند.

2. اهداف کوتاه مدت بدون چشم انداز شغلی

در اکثر موارد، پول تنها بخشی از انگیزه یک کارمند است. اکثر مردم می خواهند اهداف شغلی روشنی داشته باشند تا احساس کنند که در سازمانشان پیشرفتی برای آنها وجود دارد. چشم انداز شغلی می تواند یک فرآیند مفید در تعیین اهداف بلند مدت و روشن برای یک کارمند باشد تا آنها بتوانند به طور فعال در جهت نتایج پیش بینی شده کار کنند.

3. احساس کم ارزش شدن

اگر کارمندی احساس کند که تلاش‌هایش به رسمیت شناخته نمی‌شود یا قدردانی نمی‌شود، به زودی در نقش خود دچار کمبود انرژی و تعهد می‌شوند. مهم است که موفقیت‌ها را جشن بگیرید و در جایی که اعتبار دارد، اعتبار قائل شوید. سعی کنید مطمئن شوید که به دستاوردها پاداش داده می شود – حتی اگر فقط با یک ضربه به پشت باشد.

4. فرصت توسعه وجود ندارد

فرصت های آموزشی و توسعه منظم می تواند به افزایش انگیزه و مشارکت کارکنان کمک کند. بیشتر کارمندان برای پتانسیل یادگیری مداوم و این احساس که در حال گسترش و بهبود مهارت ها و دانش خود هستند ارزش قائل هستند. اگر یک محل کار راکد، غیر مترقی و بدون الهام احساس می شود، سطح انگیزه کارکنان شما به زودی کاهش می یابد. بازخورد منظمی از تیم خود دریافت کنید تا ببینید که در آن افزایش فرصت های آموزشی یا توسعه به بهترین وجه در کجا قرار می گیرد و قدردانی می شود.

5. رهبری ضعیف

رهبری مؤثر یک عامل اساسی در انگیزه کارکنان شما است. اگر رهبری قوی وجود نداشته باشد یا بر چشم انداز تیم تأثیر منفی بگذارد، برخی از کارمندان ممکن است احساس تضعیف روحیه کنند. رهبران باید رویکردی منعطف و فراگیر برای مدیریت یک تیم داشته باشند و بتوانند به وضوح ارتباط برقرار کنند و در عین حال اعتماد و تمرکز را القا کنند. اگر تیم یا فرد خاصی در کسب و کار شما فاقد انگیزه است، ممکن است به دلیل عدم مدیریت خوب باشد.

6. تعارض

درگیری در محل کار بسیار مضر است. بحث سالم اغلب سازنده است، اما مهم است که مراقب هر گونه ارعاب یا قلدری در محل کار باشید. برخی از کارمندان ممکن است احساس نگرانی کنند که در مورد مسائل مربوط به همکار خود صحبت کنند. جایی که یک نظرسنجی ناشناس از کارمندان ممکن است به آشکار کردن هر گونه مشکل کمک کند.

7. حجم کار غیر واقعی

مهم است که انتظارات و خواسته هایی را که از کارمندانتان می شود بررسی کنید. اگر فردی احساس کند که بار کاری زیاد و غیرممکن بر آن سنگینی می‌کند. به زودی ممکن است سرخورده، استرس و انگیزه خود را از دست بدهد. به همین ترتیب، اگر کارمندی حجم کاری بسیار سبک داشته باشد یا به اندازه کافی متفاوت نباشد، ممکن است به سرعت علاقه خود را از دست بدهد. مقاله ما در مورد اهمیت ارتباط خوب را بخوانید یا توصیه های بیشتری را در اینجا مرور کنید.

اهمیت انگیزه در سازمان ها

انگیزه یکی از مهمترین مفاهیم در HRD است. در بیشتر سازمان‌ها، شنیدن این جمله رایج است که یک کارمند خاص انگیزه ندارد و از این رو عملکرد او در پشت سر قرار گرفته است. به همین دلیل است که شرکت ها برای ایجاد انگیزه در کارکنان، مبالغ هنگفتی را برای ترتیب دادن جلسات آموزشی و رویدادهای تفریحی خرج می کنند.

انگیزه را می توان به عنوان میل یا انگیزه ای که یک فرد برای انجام کار دارد درک کرد. به عنوان مثال، هنگام مواجهه با یک کار، این انگیزه برای انجام آن است که تعیین می کند آیا یک فرد خاص آن کار را مطابق با الزامات انجام می دهد یا خیر. علاوه بر این، فقدان انگیزه منجر به عملکرد ضعیف و از دست دادن رقابت پذیری و در نتیجه از دست رفتن منابع تولیدی برای سازمان می شود. به همین دلیل است که مدیران منابع انسانی بر کارکنانی که دارای انگیزه بالایی برای انجام کار هستند تاکید دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *