ذخایر بنزین آمریکا در پایین ترین حد سه سال گذشته

,
ذخایر بنزین آمریکا

به گزارش بازار نفت و گاز، در شروع معاملات روز دوم نوامبر بازار بنزین در آسیا تقویت گردید. ذخایر بنزین آمریکا با کاهش ۹۰۰ هزار بشکه ای مواجه شد و به پایین ترین حد خود در سه سال گذشته رسید که این کاهش باعث تقویت قیمت بنزین گردید و نتایج آن در آسیا نیز مشاهده شد.

در حال حاضر ذخایر بنزین آمریکا در حدود ۲۱۵ میلیون بشکه می باشد. علی رغم کاهش ذخایر بنزین آمریکا تولید این کشور نسبت به قبل بیشتر شده و هم اکنون بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پالایشگاه های آمریکا مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شرکت نفت آفریقای جنوبی به نام پتروسا به دنبال خرید یک محموله ۲۶ هزار تنی بنزین با اکتان ۹۵ میباشد که در پایان نوامبر و یا تا پایان دسامبر به آن کشور تحویل گردد.

طبق اطلاعات رسیده از منابع معتبر در بازار آسیا شرکت نفت تایلند در حال عرضه ۱۸۰۰۰۰ بشکه بنزین با اکتان ۹۲ برای تحویل در روزهای ۲۲ تا ۲۴ نوامبر در بندر سیراچا متعلق به شرکت نفت تای اویل می باشد. البته در کشور چین اخیراً دولت اعلام نموده که مردم نسبت به خرید مایحتاج ضروری اقدام نمایند.

این اعلام دولت چین در پی مشاهده موارد معدودی از از ابتلا به کوئید ۱۹ در بعضی از شهرهای چین بوده است. احتمال می رود که دولت بخواهد محدودیت‌های تردد در بعضی از مناطق اعلام کند و اگر چنین شود ممکن است در روزهای آینده مصرف بنزین در این کشور کمی کاهش یابد و رفت و آمدها تا حدودی محدود گردد.البته در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از کاهش تقاضا برای بنزین وجود ندارد و بنزین در حال رکورد شکنی قیمت می باشد.

چه محصولاتی از ۱۰۰ دلار عبور کردند؟

در شروع معاملات فرآورده های نفتی در پایانه سنگاپور در تاریخ ۲۲ نوامبر ۴ محصول بنزینی از مرز ۱۰۰ دلار عبور کردند و این در حالی است که در روزهای ماه اکتبر فقط بنزین ۹۵ و ۹۷ از رکورد ۱۰۰ دلار عبور کرده بودند و اکنون شاهد هستیم که بنزین ۹۲ و ۹۱ نیز بالاتر از ۱۰۰ دلار معامله شدند.

بنزین با اکتان ۹۱ که تقریباً پایین ترین محصول بنزینی محسوب می شود از مرز ۱۰۰ دلار عبور کرد و به ۱۰۲ دلار رسید این در حالی است که نسبت به روز قبل در حدود ۱.۸۲ دلار افزایش قیمت داشته است و قیمت قبلی آن تنها چندسنت بیشتراز ۱۰۰ دلار بوده و باید اعلام کرد که بنزین با اکتان ۹۱ نیز به باشگاه ۱۰۰ دلاری ها پیوسته است.

بنزین ۹۲ نیز دارای وضعیت مشابهی است که در تاریخ ۲۲ نوامبر در سنگاپور قیمتی معادل ۱۰۱ دلار داشته است و افزایش مشابه را نیز تجربه نموده است. پیش از آن بنزین های ۹۵ و ۹۷ بین ۱۰۵ تا ۱۰۸ دلار معامله شده بودند و هم اکنون نیز قیمت آنها در همین حدود می‌باشد.

نفتا نیز با افزایش یک میلیون دلاری در حدود ۹۹ دلار معامله گردیده است. قیمت انواع گازوئیل با درصدهای متفاوت گوگرد بین ۹۴ تا ۹۶ دلار بوده است. در خلیج فارس و فجیره همانند سنگاپور تمام محصولات نفتی افزایش قیمت داشته‌اند.

همین افزایش هارا با درصدهای اندکی تفاوت که بسیار نامحسوس است می‌توان در ژاپن هندوستان کره جنوبی استرالیا و آفریقای جنوبی مشاهده نمود اما آنچه که در کلیه مناطق به وضوح قابل مشاهده است افزایش قیمت کلیه محصولات نفتی است.

بیشتر بخوانید :گزارش قیر آرگوس

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *