راه اندازی هاب باتری و انرژی های تجدیدپذیر

راه اندازی هاب باتری و انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش بازار نفت و گاز، Sunshot برای مطالعه امکان سنجی پروژه باتری و انرژی تجدید پذیر در WA پروژه هاب صنعتی 600-800 مگاوات ساعت باتری و هیدروژن کولی پیشنهاد شده است که در منطقه کولی توسعه یابد.

راه اندازی هاب انرژی های تجدید پذیر

دولت استرالیای غربی (WA) اعلام کرده است که یک مطالعه امکان سنجی برای راه اندازی هاب باتری و انرژی های تجدیدپذیر در این ایالت توسط Sunshot Energy انجام خواهد شد.

این هاب که به عنوان پروژه هاب صنعتی باتری و هیدروژن Collie شناخته می شود، پیشنهاد می شود در منطقه Collie توسعه یابد. ویژگی کلیدی آن باتری 600-800 مگاوات ساعتی خواهد بود.

Sunshot Energy توسط Ross Garnaut، متخصص انرژی اداره می شود.

نصب الکترولیز هیدروژنی با انرژی تجدید پذیر

این شرکت مورد اقتصادی نصب الکترولیز هیدروژنی با انرژی تجدیدپذیر را مطالعه خواهد کرد. این پروژه همچنین می تواند آمونیاک سبز و اوره تولید کند که می تواند برای اهداف کشاورزی و صنعتی استفاده شود.

در صورت موفقیت‌ آمیز بودن پرونده اقتصادی، پیش‌ بینی می‌ شود که این پروژه سرمایه‌ گذاری جدیدی به مبلغ 730 میلیون دلار استرالیا (548.5 میلیون دلار) در صنایع سبز و همچنین ابتکاراتی در کربن‌ زدایی ایجاد کند. همچنین انتظار می رود این پروژه از 500 ساخت و ساز و 400 شغل در حال انجام برای منطقه Collie پشتیبانی کند.

تولید انرژی کم‌ هزینه

دولت استرالیای غربی گفت: جدای از آن، انرژی کم‌ هزینه تولید شده توسط این هاب به نفع کسب‌ و کارهای موجود در Collie خواهد بود و به گسترش تولید و فرآوری مواد معدنی کمک می‌کند.

آلنا مک تیرنان، وزیر توسعه منطقه ای استرالیای غربی، گفت که این پروژه گام دیگری در جهت ایجاد صنایع سبز پایین دستی، از جمله آلومینیوم سبز، در منطقه کولی است، زیرا از زغال سنگ به یک مرکز کلیدی انرژی تجدیدپذیر می رود. مک تیرنان گفت: «این منطقی است که Collie، که در قلب سیستم انرژی جنوب غربی قرار دارد، با دور شدن از صنعت زغال سنگ، به یک قطب صنعتی انرژی های تجدید پذیر تبدیل شود. “این پروژه پایه محکمی برای پیشرفت یک هاب انرژی های تجدید پذیر در Collie فراهم می کند.”

ارائه هاب باتری و انرژی های تجدید پذیر

هاب باتری و انرژی های تجدید پذیر برای ارائه انرژی های تجدید پذیر به پروژه های صنعتی جدید و موجود در سراسر Collie برنامه ریزی شده است. اندازه آن تقریباً چهار برابر باتری بزرگ تسلا خواهد بود که 150 مگاوات/194 مگاوات ساعت منبع انرژی Hornsdale در استرالیای جنوبی است.

استرالیای غربی تا سقف 1 میلیون دلار استرالیا (0.75 میلیون دلار) برای مرحله اول مطالعه امکان سنجی پروژه تأمین مالی خواهد کرد. این بودجه از صندوق توسعه صنعت آتی کولی تامین خواهد شد.

جودی هانس MLA Collie-Preston گفت: “این پروژه دیگری است که با طرح انتقال Just Collie مطابقت دارد و گام بعدی خوبی برای حفظ مشاغل بخش انرژی در Collie است. هاب انرژی های تجدید پذیر همچنین می تواند به جذب صنایع جدید برای راه اندازی در Collie از جمله پردازش مواد معدنی حیاتی کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *