راه های آسان برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با مواد خانگی

راه های آسان برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با مواد خانگی

راه های آسان برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای با مواد خانگی. تمیز کردن منظم می تواند به کاهش تجمع باقی مانده های ناخوشایند روی اجاق گاز شیشه ای شما کمک کند که خطر سوختن آشپزخانه را افزایش می دهد. پس از هر بار استفاده، روی شیشه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که این کار را در زمانی که لیوان خنک است انجام دهید تا از سوختن خود یا آسیب رساندن به صفحه اجاق گاز خود جلوگیری کنید.

چگونه اجاق های شیشه ای را روزانه تمیز کنیم؟

جلوگیری از ایجاد آشفتگی در وهله اول باعث صرفه جویی در زمان، نگرانی و تلاش می شود. حتی پاشش‌های کوچک به مرور زمان روی هم انباشته می‌شوند و حذف را دشوارتر و زمان‌برتر می‌کنند. حتی اگر تمیز به نظر برسد، پس از هر بار استفاده باید روی اجاق گاز را پاک کنید. به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

  • خمیر صفحه آشپزخانه
  • جوش شیرین

مراحل تمیز کردن

با استفاده از یک پد تمیز کننده غیر ساینده، خامه یا خمیر را با حرکات دایره ای روی سطح شیشه خنک بمالید. خوب آبکشی کنید و سطح را با صافی خشک کنید. حذف هر گونه باقیمانده محصول تمیز کننده به درستی بسیار مهم است. در غیر این صورت، پخته می شود و می سوزد و بدتر از آن، عملکرد اجاق گاز شما، به ویژه القایی را مختل می کند.

مقداری جوش شیرین یا یک پاک کننده غیر ساینده روی سطح بپاشید، با یک پارچه مرطوب ماساژ دهید تا هر گونه زباله گیر کرده از بین برود و سپس کاملاً بشویید و خشک کنید.

چگونه اجاق های شیشه ای را تمیز کنیم

چگونه اجاق های شیشه ای را تمیز کنیم

چگونه لکه های سرسخت را روی اجاق گاز پاک کنیم؟

اگر هفته‌ای پرتنش را سپری کرده‌اید و ریختن مواد روی اجاق گاز باعث استرس شما شده است، می‌توانید از خامه یا خمیر روی اجاق استفاده کنید. ساینده های سبک در این فرمول ها به شل شدن بقایای مستحکم کمک می کند که به کمی تکان دادن نیاز دارند اما به طور کامل به شیشه شما چسبانده نشده اند. به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

  • آب گرم
  • کاسه بزرگ یا سطل کوچک
  • مایع ظرفشویی
  • پارچه
  • سرکه
  • جوش شیرین
  • مسواک
  • اسفنج

مراحل تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

اجزای جداشدنی را حذف کنید

اجزای جداشدنی بالای اجاق گاز را جدا کنید. این شامل رنده های مشعل و حلقه های مشعل می شود. پس از برداشتن حلقه های مشعل، مشعل ها در معرض دید قرار می گیرند. در صورت لزوم، با کتابچه راهنمای کاربر مشورت کنید.

آنها را خیس کن

در یک سطل کوچک یا حتی یک کاسه به اندازه کافی بزرگ که این اجزا را در خود جای دهد، 8-9 فنجان آب گرم و 2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با هم ترکیب کنید. دستورالعمل های موجود در بسته را برای تعیین نحوه استفاده صحیح دنبال کنید. قطعات را برای مدتی در آب ولرم و صابون خیس کنید.

اجاق گاز خود را پاک کنید

در حالی که عناصر مشعل خیس می شوند، سطح باقی مانده اجاق گاز را تمیز کنید. برای شروع، مواد غذایی شل یا کثیفی را با یک پارچه پاک کنید.

از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

محلولی از 1 فنجان آب و 1 فنجان سرکه درست کنید. محلول را در یک بطری اسپری بریزید تا نیمه پر شود. آن را روی سطح پخت اسپری کنید و روی آن جوش شیرین بپاشید. محلول سودا و سرکه واکنشی را تشکیل می دهند که به شل شدن چربی کمک می کند.

از مسواک استفاده کنید

با یک مسواک قدیمی هر نقطه‌ای که در اطراف مشعل‌ها به سختی قابل دسترسی است را تمیز کنید.

اجاق گاز خود را پاک کنید

برای اطمینان از تمیز بودن سطح اجاق گاز، باقیمانده باقیمانده را با استفاده از یک اسفنج یا پارچه تمیز پاک کنید.

اجزای جداشدنی را تمیز کنید

در حالی که رنده ها و حلقه های مشعل در سطل خیس می شوند، آنها را با مسواک خراش دهید. این به از بین بردن هر گونه آلودگی پایدار که به آنها چسبیده است کمک می کند.

اجزای جداشدنی را بشویید

رنده ها و حلقه های مشعل را از سطل خارج کرده و زیر شیر آب بشویید. آنها را به خوبی بشویید تا مطمئن شوید که همه آلودگی ها پاک می شوند.

اجزای جداشدنی را دوباره وصل کنید

سپس، این اجزای جداشدنی را مجدداً به مکان مناسب خود در اجاق گاز خود وصل کنید.

خشک کنید

در نهایت با استفاده از یک حوله تمیز و خشک، اجاق گاز خود را کاملا خشک کنید. برای اطمینان از اینکه هیچ لکه ای باقی نمی ماند، روی هر نقطه ای که کثیفی به ویژه در آن متمرکز شده است، تمرکز کنید.

چگونه لکه های سرسخت را روی اجاق گاز پاک کنیم؟

چگونه لکه های سرسخت را روی اجاق گاز پاک کنیم؟

چگونه اجاق گاز شیشه ای را با تیغ تمیز کنیم؟

اگر اجاق شیشه ای شما روزهای بهتری را دیده است و قبلاً در کثیفی سوخته آغشته شده است و نیاز مبرمی به مراقبت برای از بین بردن تغییر رنگ دارید، وقت آن رسیده که ابزارهای سنگین بزرگ را بشکنید:

به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

  • تیغ ریش تراش
  • حوله مرطوب

مراحل تمیز کردن

برای کمک به نرم شدن باقی مانده، یک حوله گرم و مرطوب روی لیوان قرار دهید. قطعات ذغالی شده را با یک تیغ – یا سوهان موجود در کیت تمیزکننده بالای اجاق گاز – که در زاویه 45 درجه نگه داشته شده است، خراش دهید. نیازی به نگرانی نیست؛ شیشه روی این اجاق‌ها کاملا محکم است و می‌تواند در برابر این درمان مقاومت کند. بسته به میزان پخته شدن رسوبات، فرآیند حوله گرم/تیغ تیغ ممکن است نیاز به چندین بار تکرار شود. از پاک کننده خود برای تمیز کردن کل قسمت بالا استفاده کنید. سپس خوب بشویید و خشک کنید.

چگونه صفحه اجاق گاز را با سرکه تمیز کنیم؟

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای نباید گران باشد یا شامل استفاده از مواد شیمیایی مضر باشد. می توانید از موادی که از قبل در دست دارید استفاده کنید.
به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

  • سرکه سفید
  • اب
  • پارچه میکروفیبر
  • بطری اسپری
  • مراحل تمیز کردن

سرکه و آب را در یک بطری اسپری به نسبت 1:2 اضافه کنید
روی گاز خود را اسپری کنید و با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.
سرکه به از بین بردن لکه ها کمک می کند و به تمیز کردن اجاق گاز کمک می کند.

چگونه اجاق گاز شیشه ای را با جوش شیرین تمیز کنیم؟

بازگرداندن براقیت نمایشگاه به سطح صاف شما به مقداری گریس زانویی نیاز دارد، اما هزینه زیادی نخواهد داشت.

به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

  • جوش شیرین
  • آب گرم
  • دستمال توالت
  • پارچه میکروفیبر

مراحل تمیز کردن

روی اجاق گاز یک لایه نازک از جوش شیرین بمالید.

دستمال کاغذی (یا حوله دستی) را برای چند دقیقه در آب داغ خیس کنید.

آب اضافی حوله ها را بردارید و روی جوش شیرین قرار دهید.

15 دقیقه صبر کنید، سپس با یک پارچه، تغییر رنگ را با دقت تمیز کنید.

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر، هر گونه باقیمانده را با آب تمیز پاک کنید.

نکات اساسی برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

قبل از اینکه ماموریت پاکسازی لکه های روی اجاق گاز را انجام دهید، توصیه های زیر را در مورد نحوه تمیز کردن سطوح اجاق گاز به خاطر داشته باشید:

1. تا زمانی که خنک است تمیز کنید

هرگز سطح اجاق گاز خود را در حالی که هنوز داغ است پاک نکنید.

2. کمتر در این مورد بیشتر است

هنگام تمیز کردن سطوح گاز، نیازی به بیرون آوردن وسایل سنگین خانه داری نیست. از این گذشته، شما نمی خواهید باقیمانده پاک کننده های شیمیایی هنگام پخت و پز بسوزد، زیرا احتمالاً برای ریه های شما خوب نیستند. شما باید اجاق گاز صاف و لوازم جانبی آن را روزانه تمیز کنید. علاوه بر این، یک اجاق گاز صاف را بدون خراشیدگی تمیز کنید.

3. با دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده مشورت کنید

محدوده های خاصی نیاز به استفاده از نوع خاصی از مواد تمیز کننده دارند. دستورالعمل های مراقبت را بررسی کنید تا از ابطال ناخواسته ضمانت ها جلوگیری کنید.

4. از ابزارهای ملایم و نرم استفاده کنید

در حالی که صفحه اجاق گاز شما به طور معقولی در برابر خراش مقاوم است، پدهای تمیز کننده یا برس های شستشو ممکن است آثاری از خود به جای بگذارند. در صورت امکان از ابزارهای تمیزکننده نرم تری مانند حوله های میکروفیبر یا اسفنج ها استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید به راحتی آب سوخته را از روی شیشه اجاق گاز به این روش تمیز کنید. تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای می تواند دشوار باشد، اما زمانی که افراد حرفه ای در کنار شما هستند غیرممکن نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *