روش هایی برای تزریق هیدروژن سبز به سیستم انتقال ملی بریتانیا

روش هایی برای تزریق هیدروژن سبز

به گزارش بازار نفت و گاز، سنتریکا از پروژه شبکه ملی برای کشف تزریق هیدروژن سبز پشتیبانی می کند. برای دستیابی به اهداف صفر خالص تعیین شده توسط دولت بریتانیا، شبکه های گاز انگلیس باید کربن زدایی کنند.

تزریق هیدروژن سبز

سانتریکا قرار است از شبکه ملی برای ایجاد روش هایی برای تزریق هیدروژن سبز به سیستم انتقال ملی (NTS) پشتیبانی کند. برای دستیابی به اهداف صفر خالص تعیین شده توسط دولت بریتانیا، شبکه های گاز بریتانیا باید کربن زدایی کنند. شبکه ملی، در کنار خدمات CNG، Element Energy و Centrica، 114652 پوند برای پروژه فاز کشف به عنوان بخشی از رقابت صندوق نوآوری استراتژیک Ofgem (SIF) اعطا شده است.

در حال حاضر، هیچ فرآیند رسمی برای تزریق هیدروژن سبز، ساخته شده از الکترولیز با استفاده از الکتریسیته تجدیدپذیر مازاد، به NTS وجود ندارد. تا حد زیادی به این دلیل که این یک فرآیند نسبتا جدید است و تا کنون به آن نیازی نبوده است.

فرآیند تثبیت شده

در حالی که یک فرآیند تثبیت شده برای اتصالات بزرگ ورودی و خروجی وجود دارد، پروژه های نوآورانه قبلی مانند این منجر به ایجاد یک فرآیند بهبود یافته برای اتصالات کوچکتر مانند بیومتان شده است.

این پروژه، اولین مرحله از سه فاز، بر اساس نتایج پروژه های قبلی است تا به طور کامل درک کند که برای ایجاد یک فرآیند اتصال برای تزریق هیدروژن سبز به NTS چه چیزی لازم است. در کنار این، اقتصاد هر دو تولید و تزریق هیدروژن سبز را بررسی خواهد کرد تا از توسعه مشوق های مالی مناسب مطلع شود.

در صورت موفقیت، این پروژه (و مراحل بالقوه بعدی) امکان استفاده از برق تجدیدپذیر اضافی برای تولید هیدروژن را فراهم می کند که سپس می تواند به شبکه گاز تزریق شود. نمونه ای از رویکرد “کل سیستم” برای رسیدن به صفر خالص.

پروژه تزریق هیدروژن

این پروژه همچنین احتمالاً شامل انتقال گاز شبکه ملی شامل تزریق هیدروژن در سیاست اتصالات آنها می شود و شرایط لازم را برای افزایش سرمایه گذاری در تولید هیدروژن سبز ایجاد می کند.

جان بالدوین، مدیر عامل خدمات CNG، گفت: “ما بسیار خرسندیم که از شبکه ملی در این ابتکار که بر توسعه موفقیت آمیز بازار بیومتان در بریتانیا است، حمایت می کنیم. NTS دارایی با ارزشی ویژه برای ایجاد بازار هیدروژن سبز با چشم انداز سرمایه گذاری قابل توجه در چند سال آینده است زیرا H2 سبز همراه با سیستم تضمین مبدا به مشتریان I&C کمک می کند تا گاز طبیعی مصرفی خود را جایگزین کنند.

رئیس هیدروژن در Centrica

ویلیام مزولو، رئیس هیدروژن در Centrica، گفت: “جاه طلبی این پروژه کمک به درک و غلبه بر برخی از موانع برای تحقق بخشیدن به شبکه گاز هیدروژن بدون انتشار است. ما هیدروژن را نقش مهمی در کمک به مشتریانمان برای انتقال به صفر خالص تا سال 2050 می بینیم.

ایان واکر، شریک Element Energy، گفت: «انتقال به گازهای کم کربن در شبکه گاز این پتانسیل را دارد که نقش کلیدی در کربن زدایی سیستم انرژی ایفا کند. در این پروژه، المنت انرژی به ارزیابی اقتصادی تولید H2 سبز برای تزریق به شبکه انتقال گاز می پردازد و شرایط لازم برای جذاب کردن پروژه ها را برای سرمایه گذاران شناسایی می کند.

این پروژه توسط کاربران و مصرف کنندگان شبکه انرژی از طریق صندوق نوآوری استراتژیک، برنامه ای از تنظیم کننده مستقل انرژی بریتانیا Ofgem، که با مشارکت Innovate UK مدیریت می شود، تامین می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *