ساخت تاسیسات جدید برای جذب و استفاده مجدد از دی‌اکسید کربن (CO2)

ساخت تاسیسات جدید برای جذب و استفاده مجدد از دی‌اکسید کربن

به گزارش بازار نفت و گاز، Esso استرالیا برای جذب و استفاده مجدد CO2 از عملیات حوضه Gippsland. Air Liquide بنا بر توافق خود با Gippsland Basin JV، ساخت تاسیسات جدیدی را آغاز کرده است که CO2 را از گاز Gippsland جذب و دوباره استفاده می کند.

ساخت تاسیسات جدید

Esso Australia، یکی از شرکت‌های تابعه ExxonMobil استرالیا، از برنامه‌های خود برای جذب و استفاده مجدد از دی‌اکسید کربن (CO2) تولید شده از عملیات خود در حوضه Gippsland، در نزدیکی استرالیا، رونمایی کرده است.

بر اساس توافق با جوینت ونچر Gippsland Basin (JV)، Air Liquide ساخت تاسیسات جدیدی را آغاز کرده است که CO2 را از گاز Gippsland جذب و مجدداً استفاده می کند. Gippsland Basin JV یک مشارکت 50-50 بین BHP Petroleum و Esso Australia Resources است که توسط Esso Australia اداره می شود.

ساخت تأسیسات پردازش

Air Liquide در حال ساخت تأسیسات پردازش جدید برای بازیافت CO2 از کارخانه تهویه گاز لانگفورد است و همچنین کارخانه را برای پشتیبانی از این فرآیند اصلاح خواهد کرد. شرکت فرانسوی CO2 را از گاز Gippsland استخراج می کند و آن را با کیفیت غذا و نوشیدنی برای استفاده توسط Esso استرالیا تصفیه می کند.

تیم کیهو، مدیر عامل Air Liquide Australia گفت: “Air Liquide مشتاق همکاری با Gippsland Basin Joint Venture برای جذب و پردازش CO2 در سال 2023 است که مرکز پردازش CO2 پیشرفته ما راه اندازی می شود.

این مرکز نه تنها به پایداری عملیات ما کمک می کند، بلکه حمایت بیشتری را به مشتریان ما در بازارهای غذا و نوشیدنی، پزشکی، تصفیه آب و بازارهای صنعتی ارائه می دهد. طبق یک توافق بلندمدت که سال گذشته اعلام شد، Esso استرالیا CO2 اضافی را از کارخانه تهویه گاز لانگفورد به Air Liquide جذب و ارسال خواهد کرد.

Air Liquide مسئول پردازش و ارائه گاز مورد نیاز به اشکال مختلف در سراسر مشاغل استرالیا است. Esso Australia مدعی شد که این پروژه باعث ایجاد شغل در کشور می شود و انرژی را برای تولید کنندگان محلی، امکانات پزشکی و سایر شرکت ها تامین می کند.

ساخت تاسیسات Air Liquide

اکسون موبیل نزدیک به 60 سال است که در حوضه دریایی Gippsland فعال بوده و بیش از 4 میلیون بشکه نفت و 10 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی را به استرالیا ارسال کرده است.

رئیس ExxonMobil استرالیا، Dylan Pugh، گفت: «ساخت تاسیسات Air Liquide در کنار کارخانه تهویه گاز لانگفورد به CO2 جذب شده در طول پردازش گاز Gippsland اجازه می دهد تا پردازش و خالص شود تا کیفیت مواد غذایی و نوشیدنی را تامین کند.

CO2 یک گاز با ارزش و مورد تقاضا است که معمولاً توسط صنایع غذایی، نوشیدنی، مهمان نوازی، تولید و پزشکی برای انواع عملکردهای مهمی که برای زندگی روزمره ضروری هستند استفاده می شود.

Esso استرالیا فعالانه به دنبال فرصت‌هایی برای ارائه CO2 از عملیات خود به مشتریان برای استفاده مفید است و از اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود حمایت می‌کند و در عین حال تامین انرژی ضروری خود را به استرالیا حفظ می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *